31.08.2017

Marka ma znaczenie

Często zdarza się, że nasze punkty zarabiają już od pierwszego dnia. Niektóre już po kilku tygodniach pozwalają na zwrot poniesionych nakładów – mówi Michał Skowronek, prezes Telakces.com.

Ile punktów liczy obecnie sieć Telakces.com?
Mamy już blisko 140 placówek w Polsce i Czechach. Średnio otwieramy 4 lokalizacje miesięcznie i chcemy utrzymać takie tempo rozwoju. Do końca bieżącego roku planujemy uruchomić punkty m.in. w Galerii Północnej, CH Wroclavia, CH Serenada w Krakowie, Parku Handlowym Franowo, Galerii Mazovia czy Tarasach Zamkowych w Lublinie.

Jaka lokalizacja jest najlepsza dla placówki z państwa szyldem?
Zasadniczo nasze placówki uruchamiamy w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Nie oznacza to jednak, że zamykamy się na mniejsze ośrodki. Rozpatrujemy każdą lokalizację, którą zgłoszą nam franczyzobiorcy. Także mniejsze miasta mogą się bowiem okazać atrakcyjnym rynkiem. Nadal lokalizujemy punkty w galeriach handlowych. Choć muszę przyznać, że z uwagą przyglądamy się nastrojom rynkowym i jesteśmy otwarci także na nowe możliwości. Jeśli chodzi o konkretne galerie, to dokonując wyboru także dokładnie analizujemy ich potencjał. Obecnie bowiem widać coraz większe nasycenie branżą GSM i niekoniecznie np. duża powierzchnia placówki oznacza sukces. Musimy również brać pod uwag także m.in. ilość punktów z tej samej branży na danym terytorium i realne zapotrzebowanie na tego typu sprzedaż.

Michał Skowronek, prezes Telakces.com Fot. Telakces.com

W wielu galeriach handlowych prowadzimy równocześnie i sklepy, i wyspy. Dzięki temu docieramy do większej liczby klientów - mówi Michał Skowronek, prezes Telakces.com.

W jakich formatach można otwierać placówki Telakces - sklep, wyspa handlowa? Który z nich jest najpopularniejszy?
Otwieramy zarówno lokale, jak i stoiska handlowe. Powierzchnia sklepów działających pod marką Telakces.com waha się od kilkunastu do kilkudziesięciu metrów. Podobnie jest w przypadku wysp handlowych. W zależności od wymagań danego centrum handlowego potrafimy przygotować projekty zarówno kilku jak i kilkunastometrowe. Wyspy handlowe są generalnie najpopularniejszą formą sprzedaży akcesoriów GSM w Polsce. Inwestycja w sklep jest zresztą wyższa, niż w stoisko. Jednak my w wielu galeriach handlowych prowadzimy równocześnie i sklepy, i wyspy. Dzięki temu docieramy do większej liczby klientów.

Nakłady na inwestycję zależą od powierzchni punktu. Przy minimalnej kwocie za przystąpienie do systemu franczyzowego, większość inwestycji pochłania zatowarowanie i kaucja zwrotna. Sklep musi być również wyposażony w sprzęt komputerowy, kasę fiskalną. Generalnie możemy przyjąć, że przy dobrym zatowarowaniu kwota inwestycji w wyspę lub salon zawiera się w widełkach od 30 do 200 tys. zł. Opłaty miesięczne są negocjowane indywidualnie.

Jak szybko punkt staje się rentowny?
Dzięki naszemu doświadczeniu w wyborze miejsca bardzo często zdarza się, że punkty zarabiają już od pierwszego dnia. Stopa zwrotu również prezentuje się okazale, niektóre punkty już po kilku tygodniach pozwalają na zwrot nakładów. Franczyzobiorca zarabia na sprzedaży akcesoriów, telefonów, ale warto zaznaczyć, że poza typową ofertą w większości naszych punktów funkcjonują profesjonalne serwisy, a także jest dostępna oferta telekomunikacyjna Virgin Mobile.

Sprzedaż akcesoriów w Polsce cały czas świetnie się rozwija. Rynek jest oczywiście mocno nasycony, część firm jednak nie wytrzymuje tempa zmian na rynku i zamyka kolejne placówki. Dodatkowo ciężko jest zaistnieć w branży nowym podmiotom. Galerie handlowe, w których obecnie głównie funkcjonuje handel, wolą współpracować ze sprawdzonymi partnerami i znanymi brandami. Naszym dodatkowym atutem, odróżniającym nas od konkurencji, jest ścisła współpraca z Virgin Mobile. Jako jedyna sieć sprzedaży akcesoriów GSM, otwieramy nasze punkty wspólnie z operatorem telekomunikacyjnym.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0