Odzieżowa sieć znika z rynku
Modowy segment grupy Redan, który tworzą takie marki jak Top Secret, Drywash oraz Troll, ma za sobą udane półrocze. Biznes wyszedł spod kreski i zanotował 0,4 mln zł zysku na sprzedaży. Poprawa wyników była możliwa dzięki lepszemu zarządzaniu kolekcjami, ale też poważnym cięciom kosztów. Pod nóż poszła m.in. sieć Troll, co z jednej strony spowodowało spadek obrotów, ale w jeszcze większym stopniu pozwoliło ograniczyć wydatki.
- Segment modowy konsekwentnie poprawia efektywność działania. W minionym okresie wpływ na to miały przede wszystkim skuteczne zmiany w kolekcji połączone z optymalizacją kosztową. Zwiększyliśmy udział kolekcji typowo letniej dostosowując ofertę do oczekiwań klientów oraz sezonowości pogodowej. W rezultacie można było zmniejszyć przeceny, a tym samym uzyskać większą sprzedaż w sklepach oraz wyższe marże – tłumaczy Bogusz Kruszyński, prezes grupy Redan. - Spadek sprzedaży wynikał z ograniczenia powierzchni handlowej, w wyniku przede wszystkim przeniesienia marki Troll głównie do kanału online oraz zamknięcia nierentownych sklepów własnych. To przełożyło sią również na ograniczenie kosztów działania. W efekcie już w pierwszym półroczu osiągnęliśmy próg rentowności.
Troll jest marką oferującą odzież i dodatki dla młodych kobiet. Jak przyznaje prezes Redanu, klientki często utożsamiały produkty tej marki z ofertą sztandarowej sieci grupy - Top Secret. Wycofanie Trolla ze stacjonarnej sprzedaży może więc pomóc obu brandom i wzmocnić ich rozpoznawalność na rynku.
Lepsze wyniki segmentu modowego udało się osiągnąć również dzięki poprawie zarządzania kolekcjami. Zarządzający Top Secret starali się dopasować kolekcje pod kątem stylistycznym, ale też cenowym - w ofercie pojawiła się odzież zarówno w bardzo przystępnych cenach, jak i atrykuły droższe, o lepszej jakości. Zmniejszono też skalę wyprzedaży towarów z poprzednich sezonów, w związku z mniejszymi ich ilościami. Skuteczne okazały się również akcje wyprzedażowe organizowane w kwietniu, maju i na początku czerwca.
W pierwszym półroczu znacznie gorzej niż dotychczas radził sobie natomiast segment dyskontowy grupy Redan, który do tej pory był głównym motorem napędowym biznesu. Spółka TXM zanotowała 14 mln zł straty, co wobec blisko 6 mln zł zysku w roku ubiegłym jest bardzo słabym wynikiem, mimo niewielkiego wzrostu przychodów. To efekt problemów z wdrażaniem systemu logistycznego, które miały miejsce na początku roku.
Uwzględniając wyniki obu segmentów Grupa Redan w pierwszym półroczu br. uzyskała 283,6 mln zł przychodów i wykazała 15 mln zł straty netto. To wynik o 13 mln zł gorszy niż przed rokiem.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Sfinksowi rośnie sprzedaż, choć spada liczba restauracji, za to Duży Ben przyspiesza tempo otwarć. Przegląd tygodnia 6-13 maja.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Punkta wchodzi we franczyzę, Zdrowa Krowa przedstawia strategię rozwoju, a Redan prezentuje sprawozdanie finansowe. Przegląd tygodnia 21-27 listopada.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.