Firma Ziebart istnieje w Polsce od 2013 roku. Przez pierwsze dwa lata testowała koncept i weryfikowała możliwości nabywcze potencjalnych klientów. Na początku 2016 roku sieć wystartowała z rozwojem sieci franczyzowej.
Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska
Niedziela
10.09.2017
O tym, że warto zainwestować w koncept franczyzowy, który w Polsce nie ma jeszcze silnej konkurencji opowiada Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska.
 

Jak ocenia pan rozwój autodetailingu w Polsce?
Według mnie to wciąż niszowa branża. Mimo że wiedza o usługach rośnie to jednak nie są one powszechnie dostępne. Co prawda wiele warsztatów samochodowych ma w ofercie autodetailing, ale daleko im do autodetailingu z prawdziwego zdarzenia. Nie mają ani odpowiednich narzędzi, ani wiedzy o odnowie i pielęgnacji aut na najwyższym poziomie. Tak więc wciąż jest ogromnie dużo miejsca na tego typu usługę.

Ile jest wart rynek autodetailingu w Polsce?
Rocznie nawet 300-400 mln zł. Polacy kupują samochody i ze względu na duży wydatek, traktują je z troską. Wiedza o autodetailingu ma ją jeszcze pogłębić. Jesteśmy przy salonach dilerskich BMW, Lexusa, Audi i Volkswagena i średnio w miesiącu z naszych usług korzysta 50-70 proc. klientów. Są to właściciele nowych aut, którzy chcą czerpać radość z nowego nabytku, żeby jak najdłużej utrzymał fabryczny wygląd. Kupują więc usługi, które chronią powierzchnię lakierowaną, czy impregację tapicerki i skóry w środku. Ale jest jeszcze segment aut używanych, których w Polsce jest ok. 15 mln. Wartość autodetailingu w tym segmencie może wynieść mniej więcej 200 mln zł. Autodetailing jest pożyteczny w przypadku zamiaru sprzedaży używanego auta. Wartość samochodu może wtedy wzrosnąć nawet do 20 proc. w zależności od marki i jego salonowej ceny. Wystarczy zainwestować ok. 900 zł w renowację powierzchni lakierowanej i ultrapedantyczne czyszczenie w środku, by później znacznie więcej zarobić na samochodzie. Ziebart, który na świecie istnieje od lat 50 XX wieku widzi ogromny potencjał w Polsce. Stąd też pomysł, by tu się rozwijać.

Kto najczęściej korzysta z usług salonów Ziebart?
Na razie są to właściciele aut premium. W miarę rozwoju usług a także naszej sieci wzrośnie liczba klientów posiadających samochody ze średniej półki i aut używanych. Chcemy, żeby struktura naszych przychodów odzwierciedlała stan rynku w Polsce. Oznacza to przynajmniej 50 proc. proc. używanych samochodów z klasy średniej spośród wszystkich obsługiwanych pojazdów przez sieć Ziebart. Plan będzie realizowany stopniowo w miarę rozwoju sieci.

Od kiedy Ziebart istnieje w Polsce?
Firma Ziebart istnieje w Polsce od 2013 roku. Przez pierwsze dwa lata testowała koncept i weryfikowała możliwości nabywcze potencjalnych klientów. Na początku 2016 roku sieć wystartowała z rozwojem sieci franczyzowej. Firma otwiera dwa rodzaje placówek – mniejsze Ziebart Express we współpracy z dilerami samochodowymi (dotychczas BMW, Lexusa, Audi i Volkswagena) oraz duże salony franczyzowe z pełnym pakietem usług – od autodetailingu, czyli ultrapedantycznego czyszczenia samochodu, konserwacji tapicerki, impregnacji skóry i ochrony powierzchni lakierowanej, do usług komplementarnych, czyli zmiany koloru karoserii według gustu klienta za pomocą specjalnych folii. Pierwszy duży salon franczyzowy sieci Ziebart chcemy otworzyć w Warszawie.

Rozmawiała Magdalena Kurda


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Łatwiej o własny biznes /28.05.2018

O nowych zasadach inwestycji i współpracy w ramach systemu franczyzowego opowiada Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska.

Atrakcyjne biznesy /01.05.2018

Podpowiadamy, w który biznes warto zainwestować, gdy ma się 50 lub 100 tys. zł oszczędności. Krok po kroku opisujemy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić burgerownię, biuro podróży, produkcję drukarek 3D i sklep z odzieżą do porodu. Prezentujemy pomysły na własny bank za 40 tys. zł. Zdradzamy tajniki franczyzy.

Franczyzodawca rozszerza usługi /11.04.2018

Franczyzobiorcy Ziebarta będą mogli wkrótce świadczyć też dużo bardziej popularną usługę niż auto detailing. Czy dzięki temu rozwój sieci franczyzowej nabierze tempa?

Pierwszy milion youtubera /30.06.2018

Chcesz zrobić biznes w internecie? Podpowiadamy, jak zbić fortunę na YouTubie.

POPULARNE NA FORUM

Chcę założyć stację paliw

W tego typu inwestycjach ważna jest lokalizacja. Dzięki dobremu miejscu możesz mieć kilkukrotnie więcej klientów.

38 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2018
Spedycja/Transport/Logistyka

Szanse ma jak najbardziej, skoro cały czas powstają nowe firmy transportowe. Tylko pamiętaj, że prowadzenie takiej firmy to nie tylko kupno tirów, ale także porządnej...

49 wypowiedzi
ostatnia 09.08.2018
Chcę założyć stację paliw

Gratuluję pomysłu na biznes, jeśli w okolicy nie ma stacji, albo będziesz dyktować dobre ceny, na pewno się utrzymasz. Jestem przekonana, że przyda Ci się transport...

38 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2018
Sklepy motoryzacyjne mają z górki

Też mi się wydaje, że teraz wszystko przeniosło się do internetu, nawet branża motoryzacyjna. Ja np. ostatnio kupiłam siłownik do przyczepy. Myślicie, że szukałam...

36 wypowiedzi
ostatnia 23.07.2018
Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Na rynku dostępne są kompresory tłokowe inaczej nazywane sprężarkami tłokowymi. Sprężarki tłokowe mogą być olejowe bądź bezolejowe i posiadać różne parametry....

53 wypowiedzi
ostatnia 11.07.2018
Warsztat samochodowy: Pieniądze na warsztacie

Warsztat to zawsze loteria, kwestia fachowców jakich się zatrudni. Szczerze to bym nie ryzykował, zwłaszcza że konkurencja ogromna, a zyski po odliczeniu pensji i części...

53 wypowiedzi
ostatnia 10.07.2018
Sklepy motoryzacyjne mają z górki

Zakupy w internecie są znacznie łatwiejsze i wygodniejsze. Dodatkowo sklepy internetowe mają dodatkowych ludzi do obsługi, którzy zazwyczaj są w stanie doradzić /...

36 wypowiedzi
ostatnia 09.07.2018
Sklepy motoryzacyjne mają z górki

To prawda, że dobrze się stało, że sklepy motoryzacyjne, np. z częściami do przyczep, teraz działają w sieci. Dzięki temu mogłam zamówić części do mojej...

36 wypowiedzi
ostatnia 28.06.2018