McDonald’s ma nowego konkurenta

Max Premium Burgers to najstarsza szwedzka sieć restauracji szybkiej obsługi, założona w 1968 roku – na pięć lat zanim Złote Łuki pojawiły się w tym skandynawskim kraju. Dziś kieruje nią Richard Bergors, syn twórcy marki.
Sobota
02.09.2017
Szwedzka sieć Max Premium Burgers uruchomiła pierwszy lokal w Polsce. Plany ma ambitne.
 

1 września we wrocławskiej Galerii Dominikańskiej zadebiutowała szwedzka marka, o której właściciel mówi, że chce „uwolnić świat od McDonald’sa”. Max Premium Burgers to najstarsza szwedzka sieć restauracji szybkiej obsługi, założona w 1968 roku – na pięć lat zanim Złote Łuki pojawiły się w tym skandynawskim kraju. Szwedzki koncept do dziś pozostaje w rękach założycieli, rodziny Bergfors. W kraju i poza nim ma łącznie 120 lokali, które notują średnie roczne przychody na poziomie 2,2 mln euro. Teraz marka rusza z ofensywą na polskim rynku. Chce u nas uruchomić 200 punktów.
- Wybór Wrocławia jako miasta, w którym otworzymy pierwszy lokal Max Premium Burgers w Polsce, nie był przypadkowy. Wrocław jest mekką turystów i studentów, a w 2016 roku stał się także europejską stolicą kultury. Ponadto udało nam się znaleźć doskonałą lokalizację w Galerii Dominikańskiej, która jest w samym sercu miasta i idealnie odzwierciedla otwartość oraz nowoczesność marki Max Premium Burgers – mówi Richard Bergfors, dyrektor zarządzający Max Premium Burgers.

W polskim menu restauracji dostępne będą zarówno burgery mięsne (wołowina i kurczaki pochodzące wyłącznie od polskich dostawców), jak i bogata oferta wegetariańska oraz wegańska. Wszystkie burgery przygotowywane są na zamówienie. Dodatkowo wybranego przez siebie burgera można będzie spersonalizować poprzez dodanie lub usunięcie poszczególnych składników. Klienci będą mogli skosztować także shake’ów premium w gamie kilku smaków.

Szwedzka restauracja zlokalizowana jest przy wejściu głównym do Galerii Dominikańskiej, gdzie zajmie powierzchnię 370 m2. Więcej na temat szczegółów aranżacji punktu można przeczytać na portalu Lokalnabiznes.pl.

Max Premium Burgers na rynku szwedzkim oferuje licencję franczyzową. Niewykluczone, że możliwość otwarcia własnej restauracji pod tym szyldem pojawi się również w Polsce. Właściciele planowali ekspansję na polskim rynku już kilka lat temu. Pytany wówczas o wejście na nasz rynek kolejnego konkurenta przedstawiciel McDonald’s odpowiadał z dystansem.
- O podejmowaniu jakichkolwiek działań zaczniemy myśleć, gdy konkurencyjna sieć stworzy 50 restauracji. Na razie Max nie ma ich wcale. Wciąż pojawiają się nowe sieci i słuch po nich ginie, albo zaczynają funkcjonować w niszowych miejscach. Polski rynek, wbrew pozorom, nie jest łatwy. Trudno znaleźć dobrą lokalizację, właściwie te najlepsze są już zagospodarowane, albo dostępne za zaporowe ceny. Nasza firma koncentruje się na tym, w czym jesteśmy najlepsi: hamburgery, frytki, standardy obsługi – mówił portalowi Franchising.pl Dominik Szulowski, menedżer PR McDonald’s Polska.


Grzegorz Morawski
dziennikarz