Inwestycja w agencyjną drogerię Natura jest uzależniona od wielkości lokalu. Agent nie ponosi kosztów zatowarowania, nie odprowadza również opłat licencyjnych.
Środa
06.09.2017
Do sieco Natura mogą przystąpić zarówno osoby prowadzące już własną drogerię czy aptekę, jak i te, które dopiero chcą wystartować w branży.
 

Jak wynika z Raportu o franczyzie w Polsce 2017, sieci agencyjne od kilku lat są w odwrocie. Ich liczba maleje – jeszcze w 2010 ich liczba wynosiła 115, dziś jest ich setka. Na rynku nie brak jednak stabilnych sieci, które od lat umacniają swoją pozycję. Wśród nich jest koncept Drogerie Natura, która w 2017 roku obchodzi dwudziestolecie istnienia na polskim rynku.

Natura została założona w 1997 roku przez spółkę Polbita, będącą wtedy największym dystrybutorem chemii domowej, kosmetyków i artykułów przemysłowych w Polsce. Pierwsza drogeria otwarta została przy ul. Krasnobrodzkiej w Warszawie i z powodzeniem funkcjonuje w tej lokalizacji do dziś. W ciągu 20 lat działalności Natura intensywnie się rozwinęła i stała się jedną z największych sieci handlowych w kraju. Obecnie pod jej szyldem działają 283 placówki w całej Polsce, w tym 257 prowadzonych samodzielnie oraz 26 w modelu agencyjnym. W ramach współpracy z zewnętrznymi agentami, Natura oferuje wsparcie marketingowe i szkoleniowe, stałe zatowarowanie oraz pomoc w doborze odpowiedniej lokalizacji.
- Do współpracy zapraszamy zarówno osoby prowadzące już własną drogerię czy aptekę, jak i te, które chciałyby dopiero rozpocząć działalnośc w branży. Widzimy duży potencjał w modelu agencyjnym – mówi Arkadiusz Szczepaniak, wiceprezes ds. finansowych w Natura.

Sieć stale rozwija się o kolejne lokalizacje, w 2017 r. otworzyła cztery nowe punkty. Część nowych placówek powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie z siecią aptek DOZ „Dbam o Zdrowie”. Współdziałanie apteki i drogerii wpisuje się w rozwój światowego trendu health&beauty, dzięki któremu w jednym miejscu konsument ma dostęp do komplementarnego asortymentu i jest w stanie zaspokoić kilka potrzeb na raz. Sieć pracuje także nad zupełnie nowym konceptem małych lokali o charakterze butikowym, który będzie mocno odróżniał się od konkurencji pod względem wyglądu i ekspozycji produktów.

Na początku roku Natura rozpoczęła kompleksowy projekt remodellingu, który ma na celu modernizację drogerii pod kątem dopasowania ich do nowej identyfikacji wizualnej, renowację wnętrz i wprowadzenie nawigacji po kategoriach produktowych. W ciągu pierwszego półrocza zmodernizowanych zostało już 60 drogerii. Natura ma w planach przeprowadzenie modernizacji całej sieci.

Kierunek rozwoju sieci nadaje stała obserwacja trendów w branży kosmetycznej i stałe odpowiadanie na potrzeby konsumentów. Natura ma ambicje bycia liderem w sektorze kosmetyków naturalnych i podejmuje szereg działań w celu zwiększenia asortymentu tego typu produktów oraz uświadamiania konsumentów w zakresie korzyści płynących z życia „bliżej natury”.
- Rynek kosmetyków naturalnych jest trudny, głównie ze względu na to, że tego typu produkty mają krótkie daty ważności i są dość drogie. Mimo to chcemy mocno rozbudować portfolio produktów, kojarzących się ze zdrowiem i będących spójnymi z naszą wizją pielęgnacji oraz higieny, zarówno w zakresie znanych już brandów, jak i marek własnych
– mówi Monika Nowakowska, wiceprezes ds. handlu w Natura.

Z okazji jubileuszu Drogerie Natura w sierpniu wystartowały z nietypową formą promocji. W trasę po nadbałtyckich kurortach wyruszył specjalny pojazd. Przez 20 dni Natura Beauty Bus odwiedził Stegnę, Władysławowo, Łebę, Ustkę, Darłowo, Ustronie Morskie, Kołobrzeg, Międzyzdroje i Świnoujście. W specjalnie zaaranżowanym pojeździe można było skorzystać m.in. z porad specjalistów z zakresu pielęgnacji twarzy i ciała, konsultacji podologicznych, studia makijażu, manicure’u hybrydowego i klasycznego oraz studia badania włosa. Eksperci udzielali także porad z zakresu bezpiecznego opalania, pielęgnacji, stylizacji i koloryzacji włosów oraz w zakresie doboru kosmetyków.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Sposoby na zwiększenie sprzedaży?

Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...

23 wypowiedzi
ostatnia 05.05.2023
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?

Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...

23 wypowiedzi
ostatnia 24.01.2023
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?

W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.

2 wypowiedzi
ostatnia 24.01.2023
Perfumy na mililitry

Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...

76 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2020
Polacy lubią prezenty

Każdy lubi prezenty ;)

8 wypowiedzi
ostatnia 26.11.2019
Paznokcie w natarciu

jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...

9 wypowiedzi
ostatnia 28.10.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....

33 wypowiedzi
ostatnia 02.08.2019
Inwestycja w srebro - czy warto?

Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...

33 wypowiedzi
ostatnia 10.02.2019