Opłata za przystąpienie do sieci Coffee Feel wynosi 10 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 2 tys. zł, a marketingowa 500 zł.
Piątek
08.09.2017
Coffee Feel serwuje przekąski i kawę na wynos warszawskim studentom. Czy taki pomysł na biznes sprawdzi się też poza uczelnią?
 

Sieć Coffee Feel rozwija się od 2014 roku. W tej chwili ma cztery własne punkty w Warszawie. Od października ruszają dwie pierwsze palcówki franczyzowe – w Sosnowcu i Katowicach. Wszystkie znajdują się w lokalizacjach typowo studenckich, czyli na akademickich kampusach. Jeden punkt warszawski funkcjonuje w bibliotece uniwersyteckiej.
– Jeśli jednak ktoś miałby pomysł na prowadzenie punktu w innego rodzaju lokalizacji, gdzie jest odpowiedni potencjał klientów, to oczywiście jest to możliwe. My na przykład pracujemy nad kolejnym kierunkiem rozwoju sieci w placówkach usług medycznych – mówi Michał Derlatka, franczyzodawca marki Coffee Feel.

Punkty mają formę otwartych stoisk. Tam, gdzie niemożliwe jest ustawienie wyspy, można zaadaptować lokal stacjonarny. W ofercie są napoje kawowe na zimno i na ciepło na bazie espresso, herbaty, soki ze świeżych owoców i warzyw oraz ciepłe i zimne przekąski, przygotowywane codziennie ze świeżych surowców. Wszystko jest podawane klientom w naczyniach jednorazowych, umożliwiających zabranie produktów ze sobą.
Wyspy mają wielkość ok. 10 m2, a wokół nich rozmieszczane są stoliki koktajlowe. Najmniejsze stoisko można przygotować już za 50 tys. zł. Jednak standardowy koszt inwestycji to 120-150 tys. zł.
– Małe wyspy sprawdzają się tam, gdzie jest ciągły, niezbyt duży ruch, jak np. w naszym punkcie w bibliotece uniwersyteckiej w Warszawie – wyjaśnia Michał Derlatka. – Na kampusach specyfika pracy jest nieco inna. W ciągu krótkich przerw w zajęciach pojawia się ogromna liczba studentów, którzy chcą być obsłużeni bardzo szybko. Potrzebna jest więc typowa wyspa, z miejscem dla sześcioosobowej załogi i z bardziej wydajnym sprzętem. Stąd większe koszty inwestycji.
Franczyzodawca pomaga stworzyć model finansowy oraz symulację przychodów, ocenić dochodowość przyszłej kawiarni. Wspiera też franczyzobiorcę w negocjacjach umowy najmu. Szkoli z zarządzania punktem, obsługi urządzeń i klientów. Przygotowuje też kampanię marketingową dla nowej kawiarni, wraz z materiałami marketingowymi. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 2 tys. zł, a marketingowa 500 zł.
– Próg rentowności punkt osiaga przy 100 paragonach dziennie. Z zastrzeżeniem, że jest to w lokalizacji studenckiej, gdzie stosujemy specjalne rabaty – mówi franczyzodawca Coffee Feel. – W innej, atrakcyjnej lokalizacji rentowność może pojawić się szybciej, zwłaszcza, jeśli franczyzodawca osobiście angażuje się w pracę kawiarni.


POPULARNE NA FORUM

Jaką gastronomię otworzyć przy trasie szybkiego ruchu?

Szybkie jedzenie, czyli coś z fast foodów. A jeśli decydujesz się na gastronomię przy trasie szybkiego ruchu, to warto postawić na system przywoławczy. W ten sposób...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.05.2018
Pożyczki finansowe na poziomie nieba

Uwaga Sky Level Finance oferuje najlepsze opcje pozyczek mozliwych kredytobiorców. Oferujemy pozyczki i mozliwosci finansowe Na calym swiecie Jestesmy jednym z niewielu...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.05.2018
zaklep.to - System rezerwacji stolików

Witam, chciał bym wam przedstawić projekt aplikacji do rezerwacji miejsc. Będzie ona wspierała wasze restauracje w odbieraniu rezerwacji o każdej porze. Zapraszam na...

1 wypowiedzi
ostatnia 13.05.2018
Lodziarnie na fali

Everything that is tonic, eco and carefully assembled is on top so nothing interesting. On Write my Essay the off chance that the dessert parade is extremely expected to get...

9 wypowiedzi
ostatnia 12.05.2018
Zdrowo i Zielono

Ja ostatnio zacząłem zdrowo się odżywiać i zakupiłem wiele produktów z Melvitu http://melvit.pl/p_kuskus-perlowy-4-x-80-g_419 Mają tam naprawdę szeroki wybór...

2 wypowiedzi
ostatnia 11.05.2018
McDonalds opinie o franczyzie

Witam, Zastanawiam się nad wysłaniem dokumentów do McDonalda, aby wziąć udział w szkoleniu o ile przyjmą moje dokumenty i przejęciu jednego z lokali. Szukałem trochę...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.04.2018
Subway podsumowuje rok

Szczerze Państwu współczuje, dziękuję za informacje i życzę zdrowia

2 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018
Wynajem kelnerów

Witam Co myślą Państwo o biznesie "wynajem kelnerów" do różnych lokali gastronomicznych (głównie myślę tutaj o hotelach gdzie ciągle potrzebują pracowników do...

1 wypowiedzi
ostatnia 19.04.2018