28.09.2017

Pieniądze na biznes

Franczyzodawca Stopiątki chce zainwestować 1,5 mln zł w otwarcia franczyzowych pizzerii. Kto może liczyć na wsparcie?

Pieniądze pochodzą ze środków własnych spółki i będą wsparciem dla nowych franczyzobiorców Stopiątki. Będzie to rodzaj nieoprocentowanej pożyczki. Otrzymają ją wyselekcjonowane osoby, które pomyślnie przejdą proces rekrutacji i spełnią wszystkie wymogi sieci. – Nie finansujemy inwestycji w stu procentach. Partnerzy również muszą dołożyć się do interesu. Ze wsparcia będą mogli skorzystać wyłącznie przedsiębiorcy, którzy dysponują wolnymi środkami w wysokości co najmniej 80 tys. zł. Muszą to być pieniądze własne licencjobiorcy, które może swobodnie przeznaczyć na inwestycję. Odpada m.in. kredyt, który dodatkowo go obciąży. Chcemy by jego jedynym wsparciem finansowym była nasza pożyczka. W przeciwnym razie biznes będzie o wiele trudniejszym przedsięwzięciem – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa.

Lokal Stopiątki Fot. Pizzeria Stopiątka

Koszt inwestycji w pizzerię Stopiątki uzależniony jest od jej powierzchni i stanu technicznego lokalu. Jest to jednak od ok. 150 tys. zł do ok. 200 tys. zł.

Ponadto partnerzy muszą być zaangażowani wyłącznie w koncept Stopiątki. Nie mogą prowadzić innej działalności. Stopiątka ma być ich jedynym biznesem. – Zależy nam na solidnych przedsiębiorcach, którzy poważnie potraktują swój biznes. Mamy dobrze dopracowany system, dlatego włączymy do niego tylko wybrane osoby – mówi Marcin Ciesielski.

Wszystkie pizzerie dopasowane są do charakteru lokalizacji – rodzaju klienta czy natężenia ruchu. Od tego zależy m.in. wielkość lokalu, czy rodzaj kampanii marketingowej. Wtedy rosną szanse na sukces przedsięwzięcia. Sieć wybiera miejsca popularne i prestiżowe, gdzie otwiera lokale premium w nowej restauracyjnej wizualizacji. Pizzerie funkcjonują zarówno w dużych, jak i mniejszych miejscowościach od 20 tys. mieszkańców. Pizzerie Stopiątki doskonale radzą sobie zarównie w niewielkich miejscowościach powyżej 20 tys. mieszkańców, jak i w dużych aglomeracjach. – Ostatnio otwierane lokale Stopiątki generują wysokie obroty. Potwierdza to, że biznes jest bezpieczny i stabilny. Warunkiem tego jest jednak konieczność zaangażowania franczyzobiorcy w biznes – mówi Marcin Ciesielski.

Koszt inwestycji w pizzerię Stopiątki uzależniony jest od jej powierzchni i stanu technicznego lokalu. Jest to jednak od ok. 150 tys. zł do ok. 200 tys. zł. Stopiątka uruchomiła również nową stronę internetową i wdrożyła aplikację na urządzenia mobilne, dzięki której można składać zamówienia online.

Mastergrupa prowadzi również rozwój swojej drugiej sieci – Red Hot Chicken. Są to placówki, które oferują dania z kurczaka. Koszt inwestycji jest mniejszy i wynosi ok. 60 tys. zł. To alternatywa dla osób, które nie dysponują dużymi finansami, a chcą otworzyć własny biznes. Obecnie w Polsce funkcjonuje 12 lokali Red Hot Chicken.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Magdalena Kurda

doradca we franczyzie
Napisz do autora