Uważam, że we franczyzie jest trochę tak jak w sporcie, gdzie franczyzodawca jest jak trener, który wychowuje mistrzów. Wie co i jak należy zrobić, a cała jego praca polega na tym, aby pomóc zawodnikom odnieść sukces w danej dyscyplinie.
Mariusz Włoczkowski, dyrektor rozwoju DepilConcept
Piątek
29.09.2017
Sportowcy zdobywają medale, franczyzobiorcy zyski. To ich nagroda – mówi Mariusz Włoczkowski, dyrektor rozwoju DepilConcept.
 

Kim jest potencjalny franczyzobiorca DepilConcept?
Idealnym kandydatem na franczyzobiorcę DepilConcept jest osoba, która mając doświadczenie w pracy na etacie w korporacji lub innej firmie świadomie podejmuje decyzję o pracy dla siebie. Musi też rozumieć, jak dużo pracy należy włożyć w rozwój firmy, i wiedzieć, że nic nie zrobi się samo. W DepilConcept odnajdą się również osoby, które prowadziły już własny biznes, ale do sukcesu zabrakło im trochę wiedzy i wsparcia.

Na czym polega wsparcie franczyzodawcy w biznesie kosmetycznym?
Uważam, że we franczyzie jest trochę tak jak w sporcie, gdzie franczyzodawca jest jak trener, który wychowuje mistrzów. Wie co i jak należy zrobić, a cała jego praca polega na tym, aby pomóc zawodnikom odnieść sukces w danej dyscyplinie. Tak też traktujemy wsparcie w naszym biznesie, gdzie mówimy i pokazujemy franczyzobiorcom co powinni zrobić, co mogą zrobić jeszcze lepiej, gdzie muszą się jeszcze doszkolić. A z drugiej strony bierzemy na siebie działania, które wymagają specjalistycznej wiedzy i dużych budżetów, jak na przykład marketing i budowanie marki. Nagrodą dla franczyzobiorców jak medal dla sportowców jest zysk ich biznesu. Ale jest jeszcze inny wymiar wsparcia ze strony centrali, dobrego franczyzodawcę czasem poznaje się w biedzie.

Co to znaczy?
Wychodzimy z założenia, że dobry franczyzodawca powinien pomagać swoim franczyzobiorcom w różnych sytuacjach, nawet takich nie przewidzianych w umowie. Nie oznacza to, że będziemy pracować za leniwego franczyzobiorcę, ale czasem są sytuacje wyjątkowe i komuś trzeba pomóc bardziej. Niedawno jedna z naszych franczyzobiorczyń i właścicielka czterech punktów, zwolniła pracownicę, z której nie była zadowolona. Ta pracownica odchodząc, zbuntowała jej dwie inne osoby z personelu, w efekcie punkt został bez obsługi. Dodatkowo będąc w wyjątkowo trudnej sytuacji życiowej, w której ważniejszy jest czas dla rodziny niż biznes, nasza franczyzobiorczyni stanęła przed trudną decyzją zamknięcia punktu.

Czy w takiej sytuacji franczyzodawca może coś zrobić?
Wszystko zależy od tego, ile chce zrobić. My chcieliśmy. Przygotowaliśmy plan pomocy i oddelegowaliśmy naszych ludzi menedżera i kosmetologa, którzy fizycznie zajęli się rekrutacją oraz obsługiwali na bieżąco klientów, aby utrzymać poziom usług i przychodów. Dodatkowo z centrali robiliśmy kampanię marketingową pozyskującą nowych klientów. Efektem tych działań było pozyskanie i wyszkolenie nowego personelu, łącznie trzech osób, oraz utrzymanie przychodów umożliwiających pokrycie kosztów oraz zapewnienie ciągłości obsługi klientów. Cała akcja trwała około 4 tygodni. Przeprowadziliśmy ją na własny koszt.

Trudno jednak oczekiwać, że franczyzodawca osobiście będzie ratował każdy podupadający punkt…
To prawda, ale są sytuacje wyjątkowe, a franczyzodawca jest od tego, żeby pomagać. Czasem bardziej niż zobowiązuje go do tego umowa.

Rozmawiał Łukasz Michalak


POPULARNE NA FORUM

Franczyza fitness

Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...

1 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2021
Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

4 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Zamiast etatu, własny salon urody

Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.

8 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Opinie o współpracy z Yasumi

Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.

4 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019
Manicure "pod ręką"

bez przesady

3 wypowiedzi
ostatnia 09.12.2018