Franczyzodawca jak trener
Mariusz Włoczkowski, dyrektor rozwoju DepilConcept
Kim jest potencjalny franczyzobiorca DepilConcept?
Idealnym kandydatem na franczyzobiorcę DepilConcept jest osoba, która mając doświadczenie w pracy na etacie w korporacji lub innej firmie świadomie podejmuje decyzję o pracy dla siebie. Musi też rozumieć, jak dużo pracy należy włożyć w rozwój firmy, i wiedzieć, że nic nie zrobi się samo. W DepilConcept odnajdą się również osoby, które prowadziły już własny biznes, ale do sukcesu zabrakło im trochę wiedzy i wsparcia.
Na czym polega wsparcie franczyzodawcy w biznesie kosmetycznym?
Uważam, że we franczyzie jest trochę tak jak w sporcie, gdzie franczyzodawca jest jak trener, który wychowuje mistrzów. Wie co i jak należy zrobić, a cała jego praca polega na tym, aby pomóc zawodnikom odnieść sukces w danej dyscyplinie. Tak też traktujemy wsparcie w naszym biznesie, gdzie mówimy i pokazujemy franczyzobiorcom co powinni zrobić, co mogą zrobić jeszcze lepiej, gdzie muszą się jeszcze doszkolić. A z drugiej strony bierzemy na siebie działania, które wymagają specjalistycznej wiedzy i dużych budżetów, jak na przykład marketing i budowanie marki. Nagrodą dla franczyzobiorców jak medal dla sportowców jest zysk ich biznesu. Ale jest jeszcze inny wymiar wsparcia ze strony centrali, dobrego franczyzodawcę czasem poznaje się w biedzie.
Co to znaczy?
Wychodzimy z założenia, że dobry franczyzodawca powinien pomagać swoim franczyzobiorcom w różnych sytuacjach, nawet takich nie przewidzianych w umowie. Nie oznacza to, że będziemy pracować za leniwego franczyzobiorcę, ale czasem są sytuacje wyjątkowe i komuś trzeba pomóc bardziej. Niedawno jedna z naszych franczyzobiorczyń i właścicielka czterech punktów, zwolniła pracownicę, z której nie była zadowolona. Ta pracownica odchodząc, zbuntowała jej dwie inne osoby z personelu, w efekcie punkt został bez obsługi. Dodatkowo będąc w wyjątkowo trudnej sytuacji życiowej, w której ważniejszy jest czas dla rodziny niż biznes, nasza franczyzobiorczyni stanęła przed trudną decyzją zamknięcia punktu.
Czy w takiej sytuacji franczyzodawca może coś zrobić?
Wszystko zależy od tego, ile chce zrobić. My chcieliśmy. Przygotowaliśmy plan pomocy i oddelegowaliśmy naszych ludzi – menedżera i kosmetologa, którzy fizycznie zajęli się rekrutacją oraz obsługiwali na bieżąco klientów, aby utrzymać poziom usług i przychodów. Dodatkowo z centrali robiliśmy kampanię marketingową pozyskującą nowych klientów. Efektem tych działań było pozyskanie i wyszkolenie nowego personelu, łącznie trzech osób, oraz utrzymanie przychodów umożliwiających pokrycie kosztów oraz zapewnienie ciągłości obsługi klientów. Cała akcja trwała około 4 tygodni. Przeprowadziliśmy ją na własny koszt.
Trudno jednak oczekiwać, że franczyzodawca osobiście będzie ratował każdy podupadający punkt…
To prawda, ale są sytuacje wyjątkowe, a franczyzodawca jest od tego, żeby pomagać. Czasem bardziej niż zobowiązuje go do tego umowa.
Rozmawiał Łukasz Michalak
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.
Zamiast etatu, własny salon urody
Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.
Opinie o współpracy z Yasumi
Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.
Manicure "pod ręką"
bez przesady