Restauracja w Piastowie pomieści blisko 70 gości. W letnich miesiącach klienci będą też mogli skorzystać z sezonowego ogródka.
Czwartek
12.10.2017
Sfinks otworzył w podwarszawskim Piastowie restaurację Fabryka Pizzy. To pierwszy lokal, w który Sfinks zainwestował w ramach masterfranczyzy tej marki.
 

Pod koniec ubiegłego roku Sfinks Polska podpisał z Fabryką Pizzy umowę masterfranczyzy, na bazie której ma obecnie wyłączne prawo do otwierania lokali pod tym szyldem. Współpraca między obiema firmami jest podzielona na dwa etapy. Pierwszy z nich ma potrwać maksymalnie do końca marca 2018 roku. Sfinks zobowiązuje się, że w tym czasie otworzy określoną w umowie minimalną liczbę lokali. Restauracja w Piastowie to pierwsza z nich (a w sumie 12. pod szyldem Fabryki Pizzy). Jest lokalem własnym Sfinksa. Pomieści blisko 70 gości. W letnich miesiącach klienci będą też mogli skorzystać z sezonowego ogródka. Sfinks zapowiada, że w najbliższym czasie ma w planie kolejne otwarcia, m.in. w Kołobrzegu, Mińsku Mazowieckim i Zgierzu (część z nich to będą lokale prowadzone przez franczyzobiorców).

Sfinks Polska przeprowadza też równocześnie badanie due diligence, czyli kompleksowo sprawdza kondycję handlową, finansową i prawną Fabryki Pizzy. Jeśli badanie wypadnie pozytywnie, Sfinks przejdzie do drugiego etapu umowy, czyli dalszej rozbudowy sieci, a finalnie – całkowitego przejęcia konceptu. Przez cały okres trwania umowy – zarówno na pierwszym, jak i drugim etapie – Sfinks będzie posiadał nieodwołalną opcję kupna wszystkich udziałów należących do Fabryki Pizzy. Jednocześnie Fabryka Pizzy na podstawie opcji sprzedaży będzie mieć prawo sprzedania udziałów Sfinksowi – cena będzie wówczas zależna od terminu realizacji transakcji. Etap drugi umowy zakończy się wraz z wykonaniem jednej z tych opcji, najpóźniej do 31 marca 2021 roku. Za 100 proc. udziałów w Fabryce Pizzy Sfinks zapłaci kwotę nie niższą niż 6 mln zł, ale nie wyższą niż 10 mln zł. Jeśli jednak badanie kondycji sieci pizzerii wypadnie niekorzystnie – Sfinks będzie miał możliwość odstąpienia do umowy.
Niedawno Sfinks Polska poinformował też, że zamierza wprowadzić na rynek dwa nowe koncepty franczyzowe: Spice UP! Oraz Lepione&Pieczone. Pierwsze lokale mają pojawić się jeszcze w tym roku.