Jak dowiedział się portal Franchising.pl, Spar Expres będzie dostępny również dla potencjalnych franczyzobiorców. Najpierw jednak musi potwierdzić rentowność w warunkach rynkowych.
Czwartek
02.11.2017
Franczyzodawca próbuje swoich sił w segmencie convenience. Czy nowy format będzie dostępny na licencji?
 

Sklepy convenience to format oparty na wygodzie zakupów, bliskości i dopasowaniu do określonej lokalizacji czy pory dnia. Klienci odwiedzający tego rodzaju punkty oczekują wygody, szybkość i niezłego stosunku jakości do ceny. Kupują w mniejszych ilościach, ale chcą przy tym mieć możliwość wyboru. Liczą też na bogatą ofertę produktów świeżych, a także prozdrowotnych. Sztandarową marką z segmentu convenience na polskim rynku jest Żabka, w tym segmencie działa również m.in. Małpka Express. Teraz „wygodny” format sklepowy wziął na cel franczyzodawca Spar.

Pierwszy sklep pod szyldem Spar Express ruszył w Krakowie, przy ul. Stradomskiej, w bezpośrednim sąsiedztwie Wawelu. Na razie koncept Spar Express jest w trakcie testów. Jeśli przejdzie je pomyślnie, sklepy pojawiają się w kolejnych lokalizacjach. Jak dowiedział się portal Franchising.pl, w przypadku wdrożenia będzie on dostępny również dla potencjalnych franczyzobiorców. Na szczegóły jest jednak jeszcze za wcześnie.

Spar, który w swoim portfelu ma kilka formatów handlowych, chce poprzez nowy projekt trafić do klientów żyjących w biegu, dokonujących regularnych zakupów w małych sklepach w okolicy oraz klientów kupujących pod wpływem impulsu. Lokalizacja sklepu w sąsiedztwie historycznego wzgórza sprawia, że z dużym prawdopodobieństwem część klientów stanowić będą turyści. Wychodząc im naprzeciw, w sklepie zastosowane zostało podwójne nazewnictwo oznaczenia kategorii: są one podpisane w języku polskim oraz angielskim.

Asortyment sklepu nastawiony jest przede wszystkim na produkty świeże i tzw. food to go, dedykowane głównie klientom szukającym gotowych rozwiązań i stawiającym na wygodę. Spar Express ma w ofercie wybór kanapek, wrapów, sałatek, surówek i świeżych soków. Z myślą o turystach oraz osobach robiących szybkie zakupy śniadaniowe, część przestrzeni sklepowej zaadaptowano także na kącik kawowy.