Lodziarnia dla każdego
Izabela Urbańska
Polski rynek jest dość mocno nasycony różnego rodzaju konceptami "lodowymi". Czym wyróżnia się Fresh Gelato?
Przede wszystkim jest to pierwszy i jedyny obecnie koncept, oferujący produkcję świeżych lodów w miejscu sprzedaży. To bardzo istotny element naszej przewagi konkurencyjnej. Technologia Fresh Gelato oparta jest na urządzeniach GX marki Frigomat, które są produkowane we Włoszech. Know-how systemu polega na produkcji lodów w obecności klienta, dzięki czemu nie trzeba inwestować w wyposażenie klasycznego laboratorium oraz w zatrudnienie wyspecjalizowanych osób odpowiedzialnych za produkcję. Daje to również wiele wymiernych korzyści finansowych. W jednym urządzeniu możemy zarówno produkować lody rzemieślnicze, jak również prowadzić ich sprzedaż. Urządzenie jednocześnie jest witryną o atrakcyjnym designie oraz z transparentnymi kopułami, dzięki którym klienci widzą proces produkcji. Kolejną przewagą systemu Fresh Gelato jest jego elastyczność. Partner może otworzyć zupełnie nowy lokal, ale może także w szybki i prosty sposób zaimplementować nasz system w już istniejących lokalizacjach typu kawiarnie, cukiernie, piekarnie, restauracje. Warto dodać, że koncept z powodzeniem funkcjonuje i rozwija się również w innych krajach, dzięki czemu możemy zbierać najlepsze doświadczenia z różnych rynków i adaptować je do polskich realiów. Najlepszą rekomendacją są nasi partnerzy, którzy uzyskując szybki zwrot z inwestycji po otwarciu pierwszej lokalizacji, w kolejnych sezonach inwestują w kolejne.
W jakich formatach można prowadzić lodziarnie?
Jak wspomniałam, jesteśmy bardzo elastyczni. Proponowany przez nas system nie jest typowym konceptem franczyzowym, ale partnerskim, dlatego wszystkie inwestycje zaczynamy od rozmowy z potencjalnym partnerem, identyfikacji jego potrzeb i oczekiwań. Najbardziej popularnymi formatami są lokale stacjonarne, wyspy w galeriach handlowych oraz lokale take away, czyli popularna sprzedaż z okienka. W ofercie posiadamy również formaty dla punktów sezonowych, punkty mobilne (przyczepy) oraz format możliwy do wstawienia w już istniejących lokalach, tzn. Fresh Gelato Corner.
Gdzie szukacie państwo partnerów?
Koncept idealnie sprawdza się zarówno w małych miejscowościach, jak i dużych miastach. Potencjał każdej lokalizacji jest indywidualnie oceniany. Dzięki temu, że jesteśmy liderem w Polsce jeśli chodzi o doświadczenie i ilość wdrożeń technologii produkcji Fresh Gelato, jesteśmy w stanie dość precyzyjnie oszacować potencjał danej lokalizacji i przygotować kalkulację finansową dla konkretnego punktu.
Jaką kwotą trzeba dysponować na start?
Jest to uzależnione od wielu czynników. Mamy partnerów, którzy zainwestowali w ten biznes 38 tys. zł, ale też takich, którzy wydali ponad 100 tys. zł. Dzięki temu, że posiadamy wiele modeli biznesowych, możemy skutecznie je optymalizować w zależności od oczekiwań i możliwości przyszłego partnera. Nasi partnerzy otrzymują kompleksowe wsparcie, począwszy od projektu, szkolenia, po gotowe rozwiązania marketingowe i wsparcie procesów operacyjnych oraz zarządzania lokalem. Podstawą menu są lody i desery, natomiast dla punktów całorocznych posiadamy też całą gamę produktów uzupełniających. Receptury opracowane są przez włoskich mistrzów rzemiosła i łączą włoską tradycję rzemieślniczą z prostotą przygotowania i jej powtarzalnością.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Na Targach Franczyza 15 i 16 marca nie zabraknie gastronomii. I tej sezonowej, i tej całorocznej.
Obserwuje się rosnące zainteresowanie kuchnią japońską wśród konsumentów, co przekłada się na wzrost liczby restauracji oferujących sushi.
Franczyzodawca Tawerny Pepe Verde ma duże doświadczenie w gastronomii. Chce się nim podzielić z licencjobiorcami.
– Nasz koncept franczyzowy to biznes z niską kwotą wejścia – mówi Michał Kłusek, franczyzodawca AM AM Kebab.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
Czy zielona energia to moda, ideologia czy szansa na zarobienie dużych pieniędzy? Piotr Markowski z Corab SA wyjaśnia, w które biznesy z branży OZE warto inwestować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali