07.11.2017

Quiosque liczy otwarcia

Modowy franczyzodawca uruchamia kolejne salony. Otwierają też franczyzobiorcy.

Sieć Quiosque tegoroczną jesień może póki co zaliczyć do udanych. W listopadzie modowy koncept powiększył się o trzy sklepy, a wcześniej, we wrześniu, marka zanotowała dwa nowe punkty. Listopadowe otwarcia miały miejsce w Krośnie, Puławach i Zielonej Górze. Krośnieński salon mieści się w centrum handlowym VIVO, zajmuje powierzchnię 95 m2. Sklep w Puławach jest zlokalizowany w Galerii Zielonej i ma powierzchnię ok. 91 m2. Natomiast lokal w Chrzanowie (79 m2) i otwarto centrum handlowym MAX.
Krosno, Puławy i Chrzanów to nowe dla nas miejsca, w których dotychczas nie byliśmy obecni. Uważamy, że te trzy miasta mają duży potencjał dla naszej marki. Już od dawna słyszeliśmy sugestie od naszych klientek, że brakuje nas właśnie w tych lokalizacjach. Mamy nadzieję, że ułatwimy dostęp do Quiosque naszym stałym klientkom oraz szybko zyskamy nowe – mówi Aleksandra Podsiadła, menedżer ds. ekspansji Quiosque.

witryna sklepu Quiosque Fot. Quiosque

Warszawa, Poznań, Puławy, Krosno, Chrzanów - w tych miastach Quiosque uruchomił nowe salony jesienią.

Sklepy w Krośnie i Chrzanowie należą do franczyzobiorców, lokal w Puławach to punkt własny franczyzodawcy. Właściciel marki we wrześniu uruchomił też dwa swoje salony w Poznaniu (Galeria Avenida) i w Warszawie (Galeria Północna). W ten sposób chce zaznaczyć, że interesuje go również ekspansja w dużych miastach.

W sieci Quiosque działa obecnie ok. 150 sklepów. Oferta marki jest skierowana do kobiet powyżej trzydziestego roku życia, które chcą czuć się elegancko i swobodnie w ciągu dnia – w pracy czy poza nią. Ubrania i dodatki sprawdzają się zarówno podczas oficjalnych uroczystości, jak i rodzinnych spotkań, czy weekendowego wypoczynku. W swojej ofercie firma proponuje odzież w rozmiarach od 34 do 48, realizując myśl przyświecającą marce „jesteśmy różne – jesteśmy piękne”.

Aby otworzyć własny sklep Quiosque na licencji franczyzowej należy dysponować lokalem w mieście powyżej 50 tys. mieszkańców o powierzchni od 100 do 130 m2. Koszt inwestycji to, w zależności od stanu lokalu, od 1,5 tys. zł do 2,5 tys. zł na 1 m2 netto.

Według danych Euromonitor International, statystyczny Polak w 2017 roku wyda na odzież 986 zł, czyli o 25 zł więcej niż w 2016 roku. Jak natomiast podaje PMR Market Experts, większość z nas, bo ok. 60 proc. ubiera się w sklepach markowych, a 26 proc. – w niemarkowych. 19 proc. Polaków po ciuchy idzie na bazary i targowiska, tyle samo kupuje ubrania w internecie.