30.11.2017

Polska oknem na Europę

Franczyzodawca Ziebart planuje otworzyć 40 salonów w Polsce w ciągu 10 lat. Wierzy, że sukces nad Wisłą umożliwi amerykańskiej marce rozwój w całej Europie.

Zdaniem Thomasa E. Wolfa, prezesa Ziebart International, Polska to idealny rynek na rozwój usług, które oferuje firma Ziebart. – Branża motoryzacyjna jest tu mocno rozwinięta. Polacy chętnie inwestują w samochody, a widok Audi, BMW, Lexusa, czy Mercedesa na ulicach to standard. Jest więc do kogo kierować ofertę, zwłaszcza że ochrona i pielęgnacja aut spotyka się z coraz szerszym zainteresowaniem – mówi Thomas E. Wolf. Roczna wartość usług związanych z ochroną, pielęgnacją samochodów i auto detailingiem wynosi w Polsce ok. 300-400 mln zł rocznie.

Salon marki Ziebart Fot. Ziebart

Ziebart specjalizuje się w auto detailingu oraz ochronie i pielęgnacji samochodów. Roczna wartość tych usług wynosi w Polsce ok. 300-400 mln zł rocznie.

Jak twierdzi Thomas E. Wolf, Ziebart osiągnie szczyt rozwoju w Polsce w ciągu 10 lat. Według niego, w tym czasie powstanie tu ok. 40 placówek. Tak było w Korei Południowej, która według prezesa Ziebart International jest podobna do Polski – Chodzi mi o koszty pracy, wolumen samochodów itp., co ma bardzo duży wpływ na rozwój. Myślę, że w Polsce tempo rozwoju Ziebarta jest podobne, jak w Korei Południowej.

Firma rozwija w naszym kraju dwa rodzaje placówek – duże salony franczyzowe i mniejsze punkty, otwierane we współpracy z dilerami samochodowymi. – Uważam, że w Polsce w każdym mieście powyżej 300 tys. mieszkańców jest miejsce na jeden, dwa duże salony i od trzech do pięciu mniejszych punktów Ziebart Express – mówi Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska. Koszt inwestycji w duży salon Ziebarta wynosi mniej więcej 150 tys. zł. Zwrot z inwestycji następuje po ok. 1,5 roku. Mniejsze salony otwierane z dilerami samochodowymi są wsparciem w funkcjonowaniu dużych placówek..

Obecnie klientami Ziebarta w Polsce są przede wszystkim właściciele aut premium. Firma chce też przyciągnąć klientów z samochodami ze średniej półki i z autami używanymi. – Zależy nam, żeby struktura naszych przychodów odzwierciedlała stan rynku w Polsce. Oznacza to przynajmniej 50 proc. używanych samochodów z klasy średniej spośród wszystkich obsługiwanych pojazdów przez sieć Ziebart – zapowiada Bartosz Liszkowski. W przyszłym roku firma wprowadza nową usługę, która renowuje i chroni karoserię używanych samochodów. Będzie ona skierowana m.in. do miłośników modeli retro, którzy odnawiają swoje auta i właścicieli zwykłych samochodów używanych.

Ziebart zadebiutował na rynku w 1953 roku i jest jedną z pierwszych 50. firm na świecie, która zaczęła rozwój w oparciu o franczyzę. Teraz Ziebart obecny jest w 33 krajach, gdzie funkcjonuje ok. 1 tys. placówek. Firma istnieje w krajach dalekiej i bliskiej Azji, jak Korea Południowa, Filipiny, Indonezja, Arabia Saudyjska, Japonia, Turcja, a także w Ameryce Północnej – w Kanadzie i USA.

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0

Magdalena Kurda

doradca we franczyzie
Napisz do autora