Ziebart specjalizuje się w auto detailingu oraz ochronie i pielęgnacji samochodów. Roczna wartość tych usług wynosi w Polsce ok. 300-400 mln zł rocznie.
Czwartek
30.11.2017
Franczyzodawca Ziebart planuje otworzyć 40 salonów w Polsce w ciągu 10 lat. Wierzy, że sukces nad Wisłą umożliwi amerykańskiej marce rozwój w całej Europie.
 

Zdaniem Thomasa E. Wolfa, prezesa Ziebart International, Polska to idealny rynek na rozwój usług, które oferuje firma Ziebart. – Branża motoryzacyjna jest tu mocno rozwinięta. Polacy chętnie inwestują w samochody, a widok Audi, BMW, Lexusa, czy Mercedesa na ulicach to standard. Jest więc do kogo kierować ofertę, zwłaszcza że ochrona i pielęgnacja aut spotyka się z coraz szerszym zainteresowaniem – mówi Thomas E. Wolf. Roczna wartość usług związanych z ochroną, pielęgnacją samochodów i auto detailingiem wynosi w Polsce ok. 300-400 mln zł rocznie.

Jak twierdzi Thomas E. Wolf, Ziebart osiągnie szczyt rozwoju w Polsce w ciągu 10 lat. Według niego, w tym czasie powstanie tu ok. 40 placówek. Tak było w Korei Południowej, która według prezesa Ziebart International jest podobna do Polski – Chodzi mi o koszty pracy, wolumen samochodów itp., co ma bardzo duży wpływ na rozwój. Myślę, że w Polsce tempo rozwoju Ziebarta jest podobne, jak w Korei Południowej.

Firma rozwija w naszym kraju dwa rodzaje placówek – duże salony franczyzowe i mniejsze punkty, otwierane we współpracy z dilerami samochodowymi. – Uważam, że w Polsce w każdym mieście powyżej 300 tys. mieszkańców jest miejsce na jeden, dwa duże salony i od trzech do pięciu mniejszych punktów Ziebart Express – mówi Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Polska. Koszt inwestycji w duży salon Ziebarta wynosi mniej więcej 150 tys. zł. Zwrot z inwestycji następuje po ok. 1,5 roku. Mniejsze salony otwierane z dilerami samochodowymi są wsparciem w funkcjonowaniu dużych placówek..

Obecnie klientami Ziebarta w Polsce są przede wszystkim właściciele aut premium. Firma chce też przyciągnąć klientów z samochodami ze średniej półki i z autami używanymi. – Zależy nam, żeby struktura naszych przychodów odzwierciedlała stan rynku w Polsce. Oznacza to przynajmniej 50 proc. używanych samochodów z klasy średniej spośród wszystkich obsługiwanych pojazdów przez sieć Ziebart – zapowiada Bartosz Liszkowski. W przyszłym roku firma wprowadza nową usługę, która renowuje i chroni karoserię używanych samochodów. Będzie ona skierowana m.in. do miłośników modeli retro, którzy odnawiają swoje auta i właścicieli zwykłych samochodów używanych.

Ziebart zadebiutował na rynku w 1953 roku i jest jedną z pierwszych 50. firm na świecie, która zaczęła rozwój w oparciu o franczyzę. Teraz Ziebart obecny jest w 33 krajach, gdzie funkcjonuje ok. 1 tys. placówek. Firma istnieje w krajach dalekiej i bliskiej Azji, jak Korea Południowa, Filipiny, Indonezja, Arabia Saudyjska, Japonia, Turcja, a także w Ameryce Północnej – w Kanadzie i USA.


doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Sklep motoryzacyjny

The information you share is very useful. It is closely related to my work and has helped me grow. Thank you! geometry dash

9 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Sklep motoryzacyjny

The information you share is very useful. It is closely related to my work and has helped me grow. Thank you! geometry dash

9 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Sklep motoryzacyjny

The information you share is very useful. It is closely related to my work and has helped me grow. Thank you! geometry dash

9 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Sklep motoryzacyjny

The information you share is very useful. It is closely related to my work and has helped me grow. Thank you! geometry dash

9 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Sklep motoryzacyjny

Możesz też pójść w moje ślady i otworzyć szkołę jazdy, zacząłem od sklepu a potem doszła szkoła Instruktor-L. I jakoś się kręci, daję radę. Można spokojnie...

9 wypowiedzi
ostatnia 14.09.2018
Sklep motoryzacyjny

Pomysł jest dobry, kwestia jak go zrealizujesz, nawet prowadząc sprzedaż wysyłkową można dobrze wyjść na tym. 20 tyś mieszkańców jest wystarczające aby coś...

9 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018
Sklep motoryzacyjny

Lucart ma ponoć najtańsze ceny w polsce i dają wsparcie marketingowe. Więc to przemawia za francyzą z tą firmą właśnie. Czekam na więcej opinii.

9 wypowiedzi
ostatnia 13.09.2018
Sklep motoryzacyjny

Zorientuj się najpierw w cenach tamtego sklepu i zorientuj się jak wyglądają ceny w firmie Lucart. Z tego co się orientuję sklepy działające na zasadzie francyzy mają...

9 wypowiedzi
ostatnia 06.09.2018