03.12.2017

Blisko klienta

Nasi partnerzy, nawet jeśli prowadzą po kilkanaście punktów, często osobiście obsługują klientów bo chcą mieć z nimi kontakt – mówi Natalia Kunze, menedżer ds. franczyzy w eSmoking World.

Jak wygląda rynek e-papierosów rok od nowelizacji ustawy?
Tak naprawdę czas ten należy liczyć od 20 maja, bowiem wtedy minął okres przejściowy, jaki rynkowi gracze mieli na dostosowanie się do nowych regulacji. Od ponad pół roku internetowy obrót e-papierosami jest więc nielegalny. Dzięki zakazowi sprzedaży internetowej rynek systematycznie oczyszcza się z produktów nieprzebadanych i niewiadomego pochodzenia. Również systematycznie rośnie sprzedaż produktów w sklepach stacjonarnych. W ciągu pierwszych miesięcy ten efekt nie był szczególnie wyraźny, bowiem sklepy internetowe wyprzedawały towar i wielu klientów zrobiło zapasy. Teraz jednak odczuwamy wzrost.

Natalia Kunze z eSmoking World Fot. eSmoking World

Franczyzowy sklep pod naszą marką to dość prosty biznes. Pozwala franczyzobiorcom otwierać po kilka punktów, a nawet prowadzić własne minisieci bez uszczerbku dla biznesu w pojedynczym sklepie.
Natalia Kunze, menedżer ds. franczyzy w eSmoking World.

Jakie wymagania musi spełnić franczyzobiorca eSmoking World?
Franczyzowy sklep pod naszą marką to dość prosty biznes, który w stosunkowo niewielkim stopniu absorbuje uwagę właściciela. Pozwala franczyzobiorcom otwierać po kilka punktów, a nawet prowadzić własne minisieci bez uszczerbku dla biznesu w pojedynczym sklepie. Dzięki temu ponad 80 proc. franczyzobiorców eSmoking World prowadzi więcej niż jeden punkt. Od naszych partnerów oczekujemy więc zaangażowania w stopniu, który umożliwi efektywne i zyskowne funkcjonowanie punktu sprzedaży.

Czy franczyzobiorcy muszą pracować jako sprzedawcy?
Nie oczekujemy, że nasi franczyzobiorcy będą osobiście prowadzić sprzedaż, lub że zatrudnią się w jednym ze swoich punktów i będą tam pracować w pełnym wymiarze godzin. Z doświadczenia jednak wiemy, że nasi partnerzy, nawet jeśli prowadzą po kilka lub kilkanaście punktów, często osobiście obsługują klientów. Nie dlatego, że muszą, ale sami szukają kontaktu z klientem. Chcą wiedzieć, jak zmieniają się preferencje klientów na lokalnych rynkach, jak klienci reagują na nowe produkty lub co sądzą o nowych rozwiązaniach prawnych w branży. Chcą być na bieżąco, bowiem od tego zależy ich biznes. Nie są to jednak jedyne kompetencje franczyzodawcy. Poza okazjonalną obsługą klientów, nasi franczyzobiorcy wykonują ogromną pracę zarządzając swoimi punktami – dbają o odpowiedni poziom zatowarowania, rekrutują i szkolą nowych pracowników, na nich spoczywa również motywowanie i rozliczanie zespołu.

Rozmawiał Łukasz Michalak

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0