31.01.2018

Klient na łowach

Masz dosyć uganiania się za zleceniami? Zrób 8 rzeczy, które sprawią, że klient sam cię znajdzie.

Jak to zrobić, żeby to klienci pukali do naszych drzwi? Oto najważniejsze rzeczy.

Agnieszka Skupieńska Fot. Arch. Agnieszki Skupieńskiej

Przemawiając na spotkaniach branżowych nie tylko budujesz swój autorytet, lecz także masz szansę pokazać się dużej grupie ludzi.
Agnieszka Skupieńska, autorka bloga „To się opłaca”

1. Rekomendacje od klientów.
Po każdym udanym zleceniu proś o rekomendacje i prosi o to, by klient polecił cię swoim znajomym. Jedna czy dwie prośby w e-mailu to naprawdę nie jest taka trudna sprawa, a może wiele zmienić w twoim biznesie.

2. Aktualizuj portfolio.
Twoja strona WWW czy portfolio umieszczone w sieci powinny być zawsze aktualne. Znajdź czas chociaż przez godzinę w miesiącu, by sprawdzić, czy nie zmieniły się tam żadne dane, ceny, czy nie doszło nowe doświadczenie lub osiągnięcie, którym warto się pochwalić.

3. Pisz blog.
Wybierz taką tematykę bloga, która zainteresuje twoich klientów. I nie chodzi tu o to, by zyskiwać setki czy tysiące czytelników i stać się zawodowym blogerem, ale o to, żeby przyciągać osoby potencjalnie zainteresowane twoimi usługami. Tworzysz np. strony sprzedażowe dla małych firm? Możesz napisać post blogowy z instrukcją, jak taką stronę zrobić samemu.

4. Pisz posty gościnne u innych.
W Polsce pisanie postów gościnnych na blogach nie jest bardzo powszechne, ale są blogerzy, którzy chętnie umieszczają takie artykuły u siebie. Wybierz temat, który pokaże cię jako profesjonalistę, ale jednocześnie ma szansę przyciągnąć do ciebie klientów. Pamiętaj również, by był to temat, który zainteresuje czytelników bloga, na którym będzie opublikowany.

5. Aktualizuj profile w mediach społecznościowych.
Na to też znajdź przynajmniej godzinę miesięcznie. Niech wszędzie będą aktualne odnośniki do twojego portfolio, dane kontaktowe, najnowsze osiągnięcia. Zwróć szczególną uwagę na LinkedIn.

6. Przemawiaj na wydarzeniach branżowych.
Mogą to być konferencje, a mogą być nieodpłatne spotkania. Jeśli w twojej branży nie ma spotkań, na które mógłbyś się wybrać jako mówca, może czas załatać tę lukę i zorganizować własne dla ludzi z twojej branży? Przemawiając na spotkaniach branżowych nie tylko budujesz swój autorytet, ale też masz szansę pokazać się dużej grupie ludzi. Nigdy nie wiadomo, kto z nich może zostać twoim klientem.

7. Nawiązuj kontakty online.
Networking to dobre źródło zleceń, możesz nawiązywać kontakty chociażby w mediach społecznościowych. Świetnie nadają się do tego grupy na Facebooku, Twitter, Instagram, a także blogi, na których możesz komentować wpisy i pomagać innym ludziom.

8. Buduj wizerunek eksperta przez dostarczanie wartościowych treści.
Możesz np. wydać książkę o tematyce związanej z tym, co robi, od razu stawia się o poziom wyżej niż konkurencja. Z kolei worząc kursy online pokazuje, że ma kompleksową wiedzę ze swojej dziedziny. Równie dobrymi sposobami na budowanie swojej pozycji eksperta są filmy na Youtubie, podcasty, webinary czy nawet prowadzenie wartościowej grupy na Facebooku i wystąpienia na żywo w mediach społecznościowych (tzw. live’y, np. na Facebooku).

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0