27.12.2017

Oferta dla dzieci, franczyza dla dorosłych

W nadchodzącym roku sieć Kanz ma zamiar otworzyć co najmniej pięć nowych sklepów. Ile trzeba mieć na inwestycję?

Sieć sprzedająca odzież dziecięcą liczy w tej chwili 25 sklepów. Najnowsze, czyli te otwarte w 2017 roku, powstały m.in. w warszawskich centrach handlowych Reduta i Galeria Północna, w centrum handlowym Janki oraz w przyulicznych lokalizacjach na warszawskim Wilanowie i w Zawierciu. Oprócz tego w tym roku działały także sklepy sezonowe nad morzem.
– W 2018 roku zamierzamy otworzyć przynajmniej pięć nowych salonów franczyzowych – zapowiada Zbigniew Zając, dyrektor zarządzający marki Kanz. – Ponownie uruchomimy też na lato nasze sklepy sezonowe.

Sklep marki Tup Tup Kanz Fot. Kanz

Firma zapewnia przyszłym franczyzobiorcom pomoc nie tylko przy otwarciu sklepu, ale również przy wyszukaniu odpowiedniego lokalu, badaniu atrakcyjności lokalizacji i negocjacjach umowy najmu.

Kanz preferuje lokalizacje w miastach powyżej 50 tys. mieszkańców. Firma zapewnia przyszłym franczyzobiorcom pomoc nie tylko przy otwarciu sklepu, ale również przy wyszukaniu odpowiedniego lokalu, badaniu atrakcyjności lokalizacji i negocjacjach umowy najmu. Franczyzodawca zapewnia, że inwestycja w sklep z odzieżą dziecięcą nie jest wysoka.
– Jeśli mamy do czynienia z lokalem wielkosci 70-80 m2, w stanie deweloperskim, to będzie to wydatek wysokości maksimum 50 tys. zł – informuje Zbigniew Zając. – Jeżeli natomiast lokal wymaga mniejszych prac, np. tylko pomalowania i zakupu mebli, to wystarczy połowa tej kwoty.
Wstępna opłata licencyjna wynosi 5 tys. zł. Jeśli mamy do czynienia z lokalem przy ulicy, zawiera się w niej także projekt wyposażenia wnętrza. Jeżeli sklep mieści się w galerii handlowej, projekt jest dodatkowo płatny. Partner dostaje towar w depozyt, nie musi więc płacić za zatowarowanie. Franczyzodawca wymaga zabezpieczenia powierzonej do sprzedaży odzieży (może to być np. wpłata określonej kwoty w depozyt albo gwarancja bankowa). Średni czas zwrotu z inwestycji wynosi około 12-18 miesięcy.
– W nadchodzącym roku zamierzamy pracować również nad zwiększeniem rozpoznawalności marki Kanz w Polsce – mówi Zbigniew Zając. – Nawiązaliśmy np. współpracę z TVP ABC, nasze spoty reklamowe będą emitowane m.in. przed i po wieczorynce. Planujemy także wprowadzić do naszych sklepów nową światową markę odzieży dziecięcej.