Franczyza od McDonald’s

Franczyzobiorcy McDonald’s muszą wykazać się m.in. doświadczeniem biznesowym albo w prowadzeniu własnej firmy, albo w zarządzaniu w dużej firmie. Ważny jest warunek finansowy – by rozpocząć współpracę z McDonald’s, trzeba dysponować wkładem własnym w wysokości minimum 1,2 mln zł.
Czwartek
28.12.2017
Rok 2017 McDonald’s Polska zamknął liczbą 400 restauracji. Jakie trzeba spełnić warunki, żeby zostać franczyzobiorcą marki?
 

Większość z 400 restauracji McDonlad’s (około trzech czwartych) jest prowadzona przez franczyzobiorców. Marka ma w Polsce 62 partnerów franczyzowych, każdy prowadzi więc kilka restauracji. – Rozwijamy się głównie w oparciu o bazę istniejących biorców – przyznaje Monika Dąbrowska, franchising menedżer w MC Donald’s Polska. – Ale prowadzimy również rekrutację nowych partnerów.

Weryfikacja kandydatów odbywa się bardzo starannie. Muszą wykazać się m.in. doświadczeniem biznesowym albo w prowadzeniu własnej firmy, albo w zarządzaniu w dużej firmie. Ważny jest warunek finansowy – by rozpocząć współpracę z McDonald’s, trzeba dysponować wkładem własnym w wysokości minimum 1,2 mln zł. Pełna inwestycja jest jednak większa, w zależności od konkretnego lokalu wynosi od 2 do 4,5 mln zł. To koszt lokalu „pod klucz”, z pełnym wyposażeniem, infrastrukturą, parkingiem itd. Różnicę między tym 1,2 mln zł a ostatecznym kosztem inwestycji franczyzobiorca może pokryć z kredytu.

Opłata licencyjna, płatna jednorazowo od każdego lokalu, to równowartość 45 tys. dolarów. Opłaty miesięczne naliczane są w procentach od obrotu. Opłata franczyzowa wynosi 5 proc., a marketingowa 4,4 proc. Do tego franczyzobiorca płaci też co miesiąc czynsz za korzystanie z obiektu, który pozostaje własnością firmy. Jego wysokość jest ustalana indywidualnie.

Franczyzobiorca może przejąć już funkcjonujący lokal własny „Złotych Łuków” albo zdecydować się na inwestycję w nowy obiekt. O lokalizacji decyduje McDonald’s, kierując się preferencjami franczyzobiorcy co do rejonu. Lokale z logo „Złotych Łuków” najczęściej powstają jako wolnostojące obiekty, z opcją McDrive. Inne formaty to punkt w food courcie galerii handlowej albo lokal instore, np. w ciągu handlowym, z wejściem od ulicy. Licencjodawca zapewnia partnerom kompleksowe szkolenia, które trwają nawet kilkanaście miesięcy. Franczyzobiorcy korzystają też m.in. ze źródeł zaopatrzenia, sprawdzonych i kontrolowanych przez McDonald’s. Mają też dostęp do sieci firm serwisowych i innych usługodawców.


POPULARNE NA FORUM

Zdrowo i Zielono

kontynuując wątek zapraszam również na ciekawy blog o zdrowej żywności gdzie znajdziecie wiele fit przepisów

9 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2018
Zdrowo i Zielono

W ostatnim czasie bardzo popularne zrobiły się zdrowe przekąski oraz lunch który można bez problemów zabrać np. do pracy. Wymieniono już tu kilka stron a ja dorzucam...

9 wypowiedzi
ostatnia 12.10.2018
Franczyza 7Street - jakie opinie?

watches for men -- mens watches -- womens watches

4 wypowiedzi
ostatnia 11.10.2018
Piec do pizzy - jaki wybrać ?

jeżeli poszukujesz naprawdę dobrego pieca do pizzy zapraszam do kontaktu z zespołem gastrro.pl doradzą i przygotują ciekawą ofertę. Pieców jest tak dużo, że trzeba...

56 wypowiedzi
ostatnia 10.10.2018
Dobre miejsce na pizzerię

A jak uważacie są w okolicy jakieś dobre firmy które wykonują cięcie stali (https://gomar.org.pl/) ?

2 wypowiedzi
ostatnia 09.10.2018
Franczyza 7Street - jakie opinie?

Nie wiem czy to na tyle znana marka, że warto. Osobiście nie słyszałem. Widzę, w mapach Google https://maps.google.com, że głównie są w Warszawie. Ja szukałem tutaj...

4 wypowiedzi
ostatnia 08.10.2018
Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

Temat opłacalny jak najbardziej, coraz więcej ludzi jednocześnie chce dobrze wyglądać i jednocześnie dużo pracuje, przez co niema czasu na robienie posiłków w domu....

53 wypowiedzi
ostatnia 03.10.2018
Lodziarnie Lody Przygoda - ktoś współpracuje?

Nie polecam współpracy z Lody Przygoda. Jeśli nie chcesz stracić kasy, to uważaj na tych byznesmenuf.

9 wypowiedzi
ostatnia 02.10.2018