Wartość usług związanych z ochroną, pielęgnacją samochodów i auto detailingiem w Polsce wynosi rocznie ok. 300-400 mln zł.
Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Poland
Wtorek
09.01.2018
Inwestycja w salon auto detailingu zwraca się mniej więcej po upływie 1,5 roku - mówi Bartosz Liszkowski, prezes Ziebart Poland.
 

Jakie macie plany na 2018 rok?
Spodziewam się, że upłynie on pod znakiem otwarć nowych salonów i wzrostu sprzedaży usług związanych z auto detailingiem i pielęgnacją samochodów. Będziemy się również starać dotrzeć z ofertą do właścicieli aut klasy średniej, bo na razie naszymi klientami są przede wszystkim posiadacze samochodów marek premium. Z czasem jednak będzie się to zmieniać, bo Polacy lubią dbać o swoje auta, niezależnie od ich ceny. Zapotrzebowanie na usługi widzimy też po wzroście sprzedaży w naszych salonach, która w ubiegłym roku była o 55 proc. większa w stosunku do 2016 r.

Ile salonów Ziebart chcecie docelowo otworzyć w Polsce?
W planach mamy 40 placówek w całym kraju w ciągu 10 lat. Oceniam, że Ziebart osiągnie właśnie w tym czasie szczyt rozwoju w Polsce. Tak było w Korei Południowej, która jest podobna do naszego kraju m.in. pod względem kosztów pracy, czy wolumenu samochodów.

Jak będzie wyglądać struktura sieci franczyzowej w naszym kraju?
Uważam, że w Polsce w każdym mieście powyżej 300 tys. mieszkańców jest miejsce na jeden, dwa duże salony i od trzech do pięciu mniejszych punktów Ziebart Express. Koszt inwestycji w duży salon wynosi mniej więcej 150 tys. zł. Zwrot z inwestycji następuje po ok. 1,5 roku. Mniejsze salony otwieramy z dealerami samochodowymi. Tego typu punkty są wsparciem w funkcjonowaniu dużych placówek. Obecnie klientami Ziebarta w Polsce są głównie właściciele aut premium. Chcemy też przyciągnąć klientów z samochodami ze średniej półki i z autami używanymi. Zależy nam, żeby struktura naszych przychodów odzwierciedlała stan rynku w Polsce. Oznacza to przynajmniej 50 proc. używanych samochodów z klasy średniej spośród wszystkich obsługiwanych pojazdów przez sieć Ziebart. Jest o co walczyć, bo wartość usług związanych z ochroną, pielęgnacją samochodów i auto detailingiem w Polsce wynosi rocznie ok. 300-400 mln zł.

Podobno jeśli Ziebart osiągnie sukces w Polsce, będziecie rozwijać się również w innych krajach Europy?
Polska to idealny rynek na rozwój usług, które oferuje firma Ziebart. Branża motoryzacyjna jest tu mocno rozwinięta. Polacy chętnie inwestują w samochody, a widok Audi, BMW, Lexusa czy Mercedesa na ulicach to standard. Jest więc do kogo kierować ofertę, zwłaszcza że ochrona i pielęgnacja aut spotyka się z coraz szerszym zainteresowaniem. Jeśli model rozwoju sprawdzi się w Polsce, wówczas ruszymy na podbój reszty Europy. Obecnie na świecie Ziebart posiada ok. 1 tys. salonów. Działamy w dalekiej i bliskiej Azji (np. Korea Południowa, Filipiny, Indonezja, Arabia Saudyjska, Turcja), a także w Ameryce Północnej – w USA i w Kanadzie. Teraz przyszedł czas na Europę.

Rozmawiała Magdalena Kurda


POPULARNE NA FORUM

Opłacalność franczyzy PKN Orlen

jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA

Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...

1 wypowiedzi
ostatnia 04.12.2021
Opłacalność franczyzy PKN Orlen

Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?

2 wypowiedzi
ostatnia 28.10.2021
Pieniądze z moto-sklepu

Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...

8 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...

8 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)

8 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2019
Pieniądze z moto-sklepu

To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...

8 wypowiedzi
ostatnia 01.03.2019
Pieniądze z moto-sklepu

Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...

8 wypowiedzi
ostatnia 28.02.2019