Piotr i Paweł na sprzedaż

Właściciel sieci supermarketów premium potrzebuje zastrzyku gotówki i partnera, który pozwoli mu stawić czoła rosnącej konkurencji ze strony dyskontów. Pod koniec ubiegłego roku portal wiadomoscihandlowe.pl doniósł, że wśród potencjalnych nabywców krąży już prezentacja inwestorska Piotra i Pawła. Do tych doniesień szybko odniósł się zarząd spółki. I nie zaprzeczył.
– W związku z pojawieniem się informacji na temat poszukiwania inwestora dla Grupy Kapitałowej Piotr i Paweł, zarząd informuje, że jesteśmy w trakcie procesu mającego na celu wzmocnienie potencjału finansowego naszej sieci. Podjęliśmy współpracę z doradcą inwestycyjnym BZ WBK. Analizujemy możliwe opcje w zakresie pozyskania środków lub pozyskania partnera biznesowego, wraz z którym będziemy mogli, jako sieć skutecznie konkurować na rynku i dynamicznie rozwijać markę Piotr i Paweł – napisano w oświadczeniu.
Od pewnego czasu widać było, że Piotr i Paweł szuka nowego strategicznego pomysłu na rozwój swojej sieci. Zacięta konkurencja rynkowa i postępująca ofensywa dyskontów spowodowały, że spółka od kilku lat nie potrafiła przebić bariery 150 supermarketów. W 2016 roku co prawda uruchomiła 12 placówek, ale 10 zamknęła, a licznik sklepów ostatecznie zatrzymał się na 144 punktach. Franczyzodawca praktycznie zawiesił wszelkie działania promujące sprzedaż licencji. Gdy jesienią próbowaliśmy się dowiedzieć o przyczyny takiego działania, poinformowano nas, że spółka skoncentrowała się na udzielaniu licencji na prowadzenie sklepów dotychczasowym pracownikom firmy. Podobną strategię realizowała od zawsze, ale tym razem praktycznie zaprzestała komunikowania swojej oferty do osób spoza firmy. Jednocześnie wywodząca się z Poznania grupa podjęła próbę wejścia w segment convenience, w którym do tej pory nie próbowała swoich sił. W ramach pilotażu powstały trzy sklepy, ale ich wyniki nie przekonały zarządu do dalszego rozwoju projektu.
Trudno spekulować, kto może stać się nowym właścicielem Piotra i Pawła. Od kilku lat ścieżką rozwoju poprzez przejęcia podąża największy handlowy franczyzodawca – Eurocash. W ostatnim czasie przejął m.in. takie marki, jak Mila i Eko Holding. W mediach mówi się też o możliwym zainteresowaniu ze strony Carrefoura, który rozważał zakupu „resztek” po upadłej niedawno Almie. Niezależnie od tego, kto zdecyduje się wnieść kapitał do biznesu stworzonego przez braci Piotra i Pawła Wosiów, transakcja ta nie będzie niczym niecodziennym w rynkowym krajobrazie polskiej branży handlowej. Coraz częściej bowiem obserwujemy sytuację, w której mniejsi gracze decydują się na sprzedaż udziałów partnerowi z większym zapleczem finansowym. Taką drogę wybrała ostatnio m.in. wywodząca się z Lubelszczyzny sieć Stokrotka. Jej nowym właścicielem po uzyskaniu niezbędnych zgód administracyjnych stanie się litewska grupa Maxima. Można śmiało założyć, że na kolejne fuzje i przejęcia we franczyzie handlowej nie przyjdzie nam długo czekać.
ZOBACZ W KATALOGU


































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć convenience chce pojawiać się w zupełnie nowych rodzajach lokalizacji. Po centrach handlowych przyszła kolej na… biurowce.
W kolejce do zakupu spółki już ustawiła się kolejka chętnych. O przejęcie sieci biją się inni franczyzodawcy.
Polska sieć supermarketów coraz śmielej poczyna sobie na rynku. Zapytaliśmy, czy podzieli się swoim konceptem z franczyzobiorcami.
Polacy nie są przyzwyczajeni do korzystania z maszyn vendingowych. Właściciel marki Pharmashop24 chce to zmienić. Pomoże mu w tym specyficzny asortyment.
Właściciel sieci sklepów Whisky Shop startuje z franczyzą.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć convenience chce pojawiać się w zupełnie nowych rodzajach lokalizacji. Po centrach handlowych przyszła kolej na… biurowce.
Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.
Aureus Leasing Partner znalazł sposób, by wyróżnić się wśród franczyzodawców leasingowych. Dzięki niemu partnerzy ograniczą wydatki na start.
Moda na crossfit – sport łączący elementy treningu siłowego, wydolnościowego i gimnastyki – dotarła z USA do Polski. Kluby crossfit przeżywają oblężenie.
Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w 2017 roku. W temacie numeru, którym jest gastronomia, przedstawiamy 36 pomysłów na własną restaurację, bar, pizzerię, kawiarnię i lodziarnię. Krok po kroku otwieramy szkółkę narciarską, agencję marketingu internetowego, mobilną przechowalnię i portal z ofertami pracy.
POPULARNE NA FORUM
Piotr i Paweł na sprzedaż
Szkoda, że sprzedają tego Piotra i Pawła. Widocznie z Biedronką nikt wygrać nie może. ___________________________ Inżynierskie prace - pomoc
Zdrowa żywność w kolejnych miastach
Z tym jedzeniem Eco to jest prawdziwy bum. _____________________ Pisanie prac inżynierskich z informatyki
Zyski z automatu
To rzeczywiście może być dobry biznes. _____________________________ Informatyka
Twarda woda
Witajcie, jak tam z Waszą wodą w kranach? My niestety mamy twardą i nie wiemy jak sobie z nią poradzić. Słyszałam co nieco o filtrach oczyszczających kranówkę i...
Blaski i cienie Eurocashu
Eurocash - kto by pomyślał, że ta firma, może robić jakieś złe rzeczy. Ciekawa sprawa. ____________________ Tematy prac magisterskich z kosmetologii
Zyski z automatu
Mnie to do dzisiejszego dnia dziwi, że Polska nie widzi w tym dużego potencjału. Zarabiaj i oszczędzaj z ToPolecam
Blaski i cienie Eurocashu
Zawsze staram się, aby uważać na potencjalne minusy z korzystania z eurocashu. Tutaj wymienili sporo minusów: https://vindicat.pl/faq/vindicat-how-it-works/ Warto się...
Sklepy spożywcze 2014
Dużo promocji jest na bilbordach, tam są te najciekawsze zazwyczaj.. Nawet inne sklepy mają na wystawach najlepsze swoje wyposażenie sklepów odzieżowych