Trafna lokalizacja salonu fryzjerskiego to jednocześnie element skutecznej reklamy sieci. Na co dzień franczyzodawca wraz z franczyzobiorcami podejmuje działania marketingowe dwutorowo – w wymiarze ogólnokrajowym i lokalnym.
Wtorek
16.01.2018
Salon Trendy Hair Fashion można otworzyć już za 60 tys. zł. Czy to koncept franczyzowy skierowany tylko do fryzjerów?
 

Pomysłodawcy firmy Trendy Hair Fashion stawiali pierwsze kroki w branży fryzjerskiej w Bielsko-Białej. Od 1985 roku, kiedy wpadli na pomysł na biznes, otworzyli pięć własnych lokali i 54 punkty franczyzowe. W 1993 roku do grona franczyzobiorców dołączyła Barbara Sanetra. Świeżo upieczona studentka ekonomii była klientką salonu fryzjerskiego Trendy Hair Fashion. Po jednej z wizyt w głowie zaczął kiełkować jej pomysł na nawiązanie współpracy z firmą. Nie stanowiło to problemu, bowiem franczyzobiorcą marki może zostać każdy, kto chce spróbować swoich sił w biznesie. Nie jest to koncept zarezerowany dla fryzjerów. Wkrótce Barbara Senatra otworzyła salon fryzjerski w Żywcu. Jak przyznaje franczyzobiorczyni, początkowo współpraca z właścicielami przebiegała inaczej niż wygląda to obecnie. – Zostałam inwestorem i założyłam spółkę. Mój lokal był pierwszym punktem w Polsce, figurującym pod logo Trendy Hair Fashion, poza Bielskiem. W tym czasie byłam bardziej zależna od samych właścicieli – mówi. Po dwóch latach relacja biznesowa przerodziła się we franczyzę. Wraz z nową formą współpracy, franczyzobiorczyni dostała większą swobodę działania i jednocześnie szerszy zakres obowiązków, związany z prowadzeniem własnej firmy. Od samego początku mogła liczyć na pomoc pomysłodawców z Bielska Białej. – Otrzymałam wsparcie od właścicieli – Anny Kulec i Bobbysa Karampotisa już na etapie projektu i przygotowania personelu do pracy. W zamian za to franczyzodawca oczekuje ode mnie utrzymywania standardów obsługi klienta zgodnych z zasadami firmy – stwierdza franczyzobiorczyni. – Nasze relacje są bardzo pozytywne, po tylu latach mogę zdecydowanie stwierdzić, że się zaprzyjaźniliśmy. W ramach wynegocjowanej umowy franczyzowej mam dostęp do szkoleń i materiałów na temat kształcenia nowej kadry.

Franczyzobiorca indywidualnie określa ilu pracowników potrzebuje zatrudnić w salonie. W żywieckiej placówce pracuje czterech fryzjerów. Liczba klientów salonu zmienia się w zależności od miesiąca. – W grudniu jest zatłoczony, podczas gdy w listopadzie odwiedza nas stosunkowo niewielu klientów. Dlatego przychody wahają się – informuje Barbara Sanetra. Koszty miesięczne biznesu obejmują czynsz, ZUS, zakup towarów, wynagrodzenie pracowników, a także stałą opłatę na rzecz franczyzodawcy. Kwota jest negocjowana indywidualnie, jej minimalna wysokość to 1 tys. zł miesięcznie. Z punktu widzenia osoby zainteresowanej franczyzą niezbędne jest posiadanie odpowiedniej wysokości kapitału na inwestycję. Koszt inwestycji waha się od 60 do 80 tys. zł. Pokrywa wykupienie licencji franczyzowej, wynajem i dopasowanie lokalu do wymagań pomysłodawców oraz zakup sprzętu firmy Schwarzkopf. Mimo że wystrój i wyposażenie salonów podlega standaryzacji, szczegóły umowy franczyzowej są ustalane indywidualnie z franczyzobiorcą. – Podczas negocjacji detali umowy i kwoty wstępnej dużą rolę odgrywa lokalizacja i wielkość salonu fryzjerskiego. Więcej zapłaci franczyzobiorca z dużego miasta z placówką w świetnej lokalizacji – podkreśla Barbara Sanetra. Lokal musi znajdować się w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszych, w centrum handlowych bądź przy ruchliwej ulicy. Salon franczyzobiorczyni z Żywca znajduje się w sercu miasta – na rynku.

Trafna lokalizacja salonu to jednocześnie element skutecznej reklamy sieci. Na co dzień franczyzodawca wraz z franczyzobiorcami podejmuje działania marketingowe dwutorowo – w wymiarze ogólnokrajowym i lokalnym. – Najlepszą formą reklamy stanowią gadżety, które trafiają bezpośrednio do rąk klienta – prezenty czy losy wygrane podczas organizowanych przez nas loterii. Nie bez znaczenia jest też aktywność w mediach społecznościowych i akcje koordynowane odgórnie przez franczyzodawcę – promocja w mediach czy pokazy mody – przyznaje Barbara Sanetra. Kreatywność firmy przejawia się nie tylko w postaci nowych stylizacji. Fryzjerzy mają szansę poznać tajniki sztuki fryzjerskiej i rozwinąć swoją wyobraźnię w Akademii Trendy w Bielsku-Białej. – Członkowie zespołu fryzjerskiego biorą udział w kursach na różnych poziomach zaawansowania, dostępnych w akademii przez cały rok. Korzystają też ze szkoleń w pojedynczych salonach dla całego personelu – zapewnia Barbara Sanetra.

Franczyzobiorczyni podkreśla, że siła salonów tkwi w jakości obsługi. – Nasze logo jest rozpoznawalne w całej Polsce, mamy porządnie wyszkolony personel i charakterystyczny wystrój wnętrz. To wynik ciężkiej pracy i zaangażowania całego zespołu – stwierdza. Mimo rozwoju franczyzy właściciele salonów Trendy Hair Fashion dostrzegają rosnącą konkurencję w branży fryzjerskiej. Nadal stawiają na poszerzanie sieci, poza działalnością w Polsce postanowili zaistnieć również na rynku czeskim i słowackim. Jednocześnie szukają sposobów na wyróżnienie się. – W ciągu lat pracy firma ewoluowała, wzbogaciliśmy ofertę dla klientów, aby zapewnić im wyższy poziom obsługi. W tym celu otworzyliśmy studio stylizacji paznokci, makijażu i drobnych zabiegów kosmetycznych – mówi Barbara Sanetra.


POPULARNE NA FORUM

Gabinet kosmetyczny

Salon kosmetyczny to bardzo dobra inwestycja. Warto zainwestować w dobre jakościowo produkty czy sprzęty. Do swojego salonu zaopatrzenie kupiłam tu...

90 wypowiedzi
ostatnia 16.04.2018
Gabinet kosmetyczny

Jak potrzebujecie przeszkolić załogę salonu to szkolenia kosmetyczne prowadzi uznany wrocławski salon Perfect Glamour https://www.perfect-glamour.pl/szkolenia.html Siostra...

90 wypowiedzi
ostatnia 15.04.2018
Zamiast etatu, własny salon urody

Własny biznes zdecydowanie bije na głowę prace na etat. Ja miałam problem z lokalem ale na szczęście z pomocą przeszedł ten deweloper...

14 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2018
Gabinet kosmetyczny

Ostatnio czytałem że w takich salonach powinny się znaleźc odpowiednie filtry tego typu - http://www.filtrybofa.com/ zwłaszcza jak salon wykonuje też paznokcie bo te...

90 wypowiedzi
ostatnia 07.04.2018
Zamiast etatu, własny salon urody

Ostatnio czytałam że w takich salonach powinny się znaleźc odpowiednie filtry tego typu - http://www.filtrybofa.com/ zwłaszcza jak salon wykonuje też paznokcie bo te...

14 wypowiedzi
ostatnia 07.04.2018
Firma w formie

Najlepiej w utrzymaniu formy pomoże prywatny trener w poznaniu. Korzystałem z jego usług i miałem rewelacyjne efekty.

2 wypowiedzi
ostatnia 05.04.2018
Wyspy manicurowe

Ja też myślałam, czy coś takiego nie otworzyć, bo manicure jest teraz w modzie, poza tym pasuje na każdą okazję i sprawia, że paznokcie są zadbane. Zainspirowała...

14 wypowiedzi
ostatnia 30.03.2018
Zamiast etatu, własny salon urody

Właśnie też zakładam swój salon urody i zastanawiam się gdzie najlepiej kupić wyposażenie do niego. Czy ktoś z was słyszał może o firmie cosmed24.pl? Właśnie...

14 wypowiedzi
ostatnia 26.03.2018
zobacz więcej na forum