14.10.2002

Konkurencyjny rynek obuwniczy

Duży obrót to duży zysk, taka jest tajemnica sukcesu sieci sklepów z tanimi butami dla każdego

Pierwszą firmą, która wprowadziła do Polski nowy styl sprzedaży tanich butów była niemiecka firma Deichmann, przypomina Profit. W roku 1997 w Koninie powstał pierwszy z 48 dziś salonów.

Natomiast CCC zaczynało od współpracy franchisingowej z setką sklepów. Pomysł był dobry, skoro po roku sieć rozrosła się trzykrotnie. W połowie 2001 roku CCC rozpoczęła budowę własnej fabryki w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Polkowicach. Fabryka ruszyła na przełomie 2001/2002 roku.

Największymi konkurentami CCC są: Multisoft (Stały Kiermasz Obuwia "U szewczyka", MAX & MAX) oraz Deichman. Dalej plasują się Ambra i But Hala, podaje Elżbieta Glapiak.

- Stały kiermasz obuwia "U szewczyka" to mniejsze sklepy na największych ulicach handlowych miast. Max&Max mają po 400-500 mkw., w których może się zaopatrywać 80 proc. Polaków – tłumaczy miesięcznikowi Profit Wojciech Dąbrowski, dyrektor ds. rozwoju Multisoftu. Jego zdaniem CCC zmienia swoją ofertę pod klienta młodzieżowego.

Więcej: Elżbieta Glapiak, Profit, październik 2002, str. 36

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0