Bilans na plus
Ubiegły rok francuska sieć handlowa może zaliczyć do udanych. Pod szyldem E.Leclerc powstało pięć sklepów: w Tarnowie, Nowym Targu, Zakopanem, Zbylitowskiej Górze i Tarnowcu. Dwie ostatnie placówki należą do nowego formatu marki – E.Leclerc Express, marketów o mniejszej powierzchni, nawiązujących do popularnego trendu convenience. Dla polskiego oddziału firmy rok 2017 był też rekordowy ze względu na obroty, które sięgnęły ponad 2,8 mld zł. To najlepszy wynik w ciągu ostatnich lat.
Jak tłumaczy Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska, rozwój sieci był możliwy m.in. dzięki inwestycjom w nowe rozwiązania logistyczne. Poprawiły one efektywność operacyjną punktów sprzedaży. Projekty te będą kontynuowane w ramach trzyletniej wizji rozwoju. Planowana jest także dalsza rozbudowa sieci stacji paliw przy sklepach. Większość placówek zainwestowała też w poszerzenie oferty, zarówno w zakresie warzyw i owoców, jak i produktów regionalnych, ekologicznych i bezglutenowych. Dzięki temu udało się również stawić czoła pewnemu trendowi, który w ubigłym roku utrudniał życie detalistom.
– Jesteśmy usatysfakcjonowani poziomem obrotów za 2017 rok, szczególnie w kontekście ostatniego okresu trzyletniej deflacji (spadku cen - przyp. red.) na rynku spożywczym, która w 2016 nie pokrywała się w naszym przypadku ze wzrostem liczby produktów. Wyniki pokazują nie tylko umocnienie E.Leclerc Polska, ale także dowodzą, że wybrany przez nas kierunek rozwoju jest słuszny. Zamierzamy kontynuować naszą strategię oferowania klientom szerokiego wyboru produktów, mocno stawiać na promocje, a także poszerzać naszą działalność o nowe lokalizacje – mówi Jean-Philippe Magré. Pytanie tylko, czy w obliczu narastającej konkurencji ze strony dyskontów dobry wynik uda się powtórzyć w 2018 roku...?
Jak podkreśla prezes E.Leclerc, ważną decyzją dla jego spółki było złożenie oferty do Sądu Gospodarczego w Krakowie dotyczącej aktywów Almy, która w ubiegłym roku ostatecznie zakończyła swoją rynkową egzystencję. Działanie to wpisuje się w kierunek rozwoju marki obrany na najbliższe lata.
Grupę E.Leclerc, działającą w Polsce od 1995 roku, tworzą niezależne przedsiębiorstwa, które łącznie zatrudniają ponad 5 tys. pracowników. Obecnie pod szyldem marki funkcjonuje 49 sklepów w 44 miejscowościach, na terenie 15 województw. E. Leclerc jako jedyny spośród franczyzodawców na rynku handlowych umożliwia prowadzenie biznesu na licencji w formacie hipermarketu (pozostali operatorzy sieci stawiają na mniejsze formaty). Francuski koncept stanowi wyjątek na polskim rynku franczyzy spożywczej pod względem formatu powierzchniowego, jaki oferuje swoim partnerom. Jako jedyny umożliwia bowiem otwarcie hipermarketu – przeciętna placówka sieci w Polsce liczy ponad 3 tys. m2. Ze względu na odrębność organizacyjną, poszczególne sklepy są mocno związane ze swoim lokalnym otoczeniem biznesowym i społecznym. Marka współpracuje z ponad 600 dostawcami ogólnokrajowymi oraz wspiera regionalnych producentów, między innymi poprzez cykliczny projekt Nasze Regiony Mają Talent. W ramach tej akcji w sklepach E.Leclerc dostępne są produkty pochodzące od małych dostawców z różnych obszarów Polski.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak się zabrać do inwestycji w nieruchomości, żeby zmaksymalizować zyski? Czy lepiej otworzyć we franczyzie wine bar, wypożyczalnię samochodów czy sklep spożywczy? Dowiedz się z nowego numeru "Własny Biznes FRANCHISING".
W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8,8 tys. franczyzobiorców stanowią kobiety. Niezależnie od pochodzenia, wykształcenia czy wieku, wszystkie z sukcesem prowadzą swoje biznesy.
– Potencjał do rozwoju specjalistycznych sklepów z serami w Polsce jest ogromny – mówi Emilia Grębowicz, kierownik operacyjny w Krainie Serów.
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
Ukrainoczka dobrze wpisała się w zapotrzebowanie rynku, proponując produkty, które trafiają w gusta obywateli Ukrainy. Jak otworzyć biznes pod jej szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....