28.01.2018

Spar chce być jak Żabka

Holenderska marka flirtuje z formatem convenience. Pierwszy test zaliczony, czas na kolejny.

Po pozytywnie ocenionym pierwszym etapie testu formatu Express w krakowskim sklepie przy ul. Stradomskiej, 18 stycznia Spar Polska uruchomił kolejny. Nowy punkt działa również w stolicy Małopolski, przy ul. Bagrowej. Otwarcia placówek typu Express stanowią próbę wejścia w segment convenience, dedykowany zabieganym klientom, dokonujących zakupów w małych sklepach zlokalizowanych w najbliższej okolicy i centrach miast. Sklepy te mają zagwarantować szybkość obsługi oraz wygodę zakupów.

Spar Express na ul. Bagrowej w Krakowie Fot. Spar

Otwarcia placówek typu Express stanowią ze strony Spar próbę wejścia w segment convenience, dedykowany zabieganym klientom, dokonujących zakupów w małych sklepach zlokalizowanych w najbliższej okolicy.

Nowo otwarty Spar Express przy ul. Bagrowej zlokalizowany jest na nowoczesnym osiedlu mieszkaniowym, wpasowując się ze swoją ofertą w potrzeby i styl życia mieszkańców. W asortymencie sklepu istotną rolę odgrywają produkty świeże i tzw. food to go – produkty skrojone na miarę potrzeb osób poszukujących oferty dań gotowych i stawiających na wygodę. W swojej ofercie krakowski Spar Express posiada również asortyment produktów bio, kanapek, wrapów, sałatek czy świeżych soków. W sklepie zaaranżowany został też kącik kawowy z kawą marki Costa, a będzie w nim można również kupić muffiny, pączki, ciastka i croissanty.

Spar Expres ma być dostępny również dla potencjalnych franczyzobiorców. Najpierw jednak musi potwierdzić rentowność w warunkach rynkowych. Należąca do grupy Bać-Pol sieć jest kolejną, która zdecydowała się poszerzyć portfolio swoich formatów handlowych o convenience. Taki ruch wykonała w ubiegłym roku również lubelska Stokrotka. Niekwestionowanym liderem segmentu pozostaje Żabka, pod której szyldem działa blisko 5 tys. sklepów.
- Czynnikiem sprzyjającym rozwojowi sektora convenience jest niewątpliwie zmiana stylu życia Polaków. Dostrzegają to rynkowi gracze, dlatego od kilku lat coraz częściej testują ten format inne podmioty w ramach swoich sieci. Niemniej jednak oczekiwania klientów wobec placówek z sektora convenience są bardzo wysokie. Komfort w dokonywaniu zakupów, atrakcyjna lokalizacja, dogodne godziny otwarcia, oferta dostosowana do specyfiki lokalnego Klienta - to duże wyzwanie dla innych sieci – mówi Anna Jarzębowska, rzecznik prasowy Żabki.