Franczyzozdawca Xtreme Fitness szuka franczyzobiorców w województwach: dolnośląskim, opolskim, łódzkim, małopolskim, śląskim, podkarpackim, wielkopolskim oraz lubelskim.
Czwartek
01.02.2018
Polacy to już stali bywalcy klubów fitness. Czy biznes w branży sportowej to żyła złota?
 

W Polsce działa około 3 tys. klubów fitness. Nie wszyscy jednak dobrze sobie radzą na tym rynku. Z Polski wycofuje się Jatomi, jedna z dwóch największych sieci fitness. Jeszcze pół roku temu liczyła 37 klubów fitness, wszystkie mieściły się w bardzo prestiżowych lokalizacjach. Pod koniec roku firma zamknęła niespodziewanie dwa ze swoich klubów. Wówczas Trevor Brennan, dyrektor zarządzający Jatomi Fitness Group potwierdził, że sieć rezygnuje z rozwoju nad Wisłą. Wyjaśnił dość enigmatycznie, że stworzony dziewięć lat temu model biznesowy nie ma już zastosowania. Prawdopodobnie przyczyną kłopotów marki były bardzo wysokie koszty, które ponosiła. Inwestowała spore pieniądze w otwarcia klubów (nawet 8 mln za jeden klub), a i bieżące koszty nie należały do niskich ze względu na lokalizacje w znanych centrach handlowych. Uciążliwa była również walka z konkurencją, głównie z liderem rynku, siecią Calypso.

Z ostatniego raportu „European Health & Fitness Market Report 2017” opracowanego przez Deloitte oraz EuropeActive wynika, że przychody ogółem klubów fitness w Polsce w 2016 roku wyniosły 3,7 mld zł, czyli były tylko o 0,8 proc. większe niż rok wcześniej. Nowych klubów otwiera się niewiele, na dodatek tzw. wskaźnik penetracji (czyli liczba członków klubów fitness do wielkości populacji) wynosi u nas 7,4 proc., podczas gdy średnia europejska wynosi 7,8. Na dodatek średnia cena karnetu do klubu fitness spadła, z 125 zł do 116 zł. Mimo to właściciele klubów optymistycznie patrzą w przyszłość. – Branża fitness w Polsce w ostatnich kilku latach weszła na wyższy poziom, gdzie standard klubów jest coraz lepszy. Są one bardziej dostępne, a cena karnetów spada. Wydaje nam się, że ten trend będzie kontynuowany przez najbliższe trzy lata. Zaobserwujemy wówczas jeszcze większy rozwój branży fitness w naszym kraju – mówi Łukasz Dojka, założyciel sieci Xtreme Fitness.

Dlatego franczyzozdawca Xtreme Fitness szuka franczyzobiorców w województwach: dolnośląskim, opolskim, łódzkim, małopolskim, śląskim, podkarpackim, wielkopolskim oraz lubelskim. Potencjalny franczyzobiorca marki musi być przede wszystkim gotowy całkowicie zaangażować się w prowadzenie biznesu. Znalezieniem lokalu oraz negocjacją najkorzystniejszych warunków najmu zajmuje się franczyzodawca. Zapewnia on również pomoc w wykończeniu wnętrza klubu, zgodnie ze standardami sieci oraz przystosowanie go do użytkowania. Franczyzodawca szacuje koszty inwestycji, analizuje strategię konkurencji, opracowuje strukturę karnetów, ustalając najkorzystniejsze ceny, przygotowuje plan marketingowy oraz kampanię przedsprzedażową i szereg szkoleń.

Wstępna opłata franczyzowa wynosi 30 tys. zł netto. W trakcie współpracy franczyzodawca pobiera opłatę bieżąca w wysokości 5 proc. od obrotu oraz 5 zł od każdego metra lokalu. Przedstawiciele marki zapewniają, że kluby Xtreme Fitness zaczynają być rentowne zazwyczaj między drugim a piątym miesiącem od otwarcia, a zwrot z inwestycji następuje po 1,5-2 latach. Łączna kwota inwestycji, która pozwala otworzyć klub fitness to 400-600 tys. zł.

Sieć Xtreme Fitness Gyms liczy obecnie 10 klubów własnych oraz sześć franczyzowych. Pierwszy własny lokal został otwarty w 2012 roku w Tarnowie, a pierwszy franczyzowy w 2016 roku w Wadowicach.


POPULARNE NA FORUM

Otwieramy park trampolin

Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza fitness

Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...

1 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2021
Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

4 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Zamiast etatu, własny salon urody

Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.

8 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Opinie o współpracy z Yasumi

Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.

4 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019