Do końca roku planujemy uruchomić mniej więcej 100 nowych gabinetów oraz rozpocząć ekspansję m.in. na Zakaukaziu (Gruzji, Armenii, Azerbejdżanie, Kazachstanie), Stanach Zjednoczonych oraz Chile.
Magdalena Skarbecka, marketing menedżer Studio Figura
Wtorek
06.02.2018
Coraz więcej kobiet dba o poprawę swojej sylwetki. A to przekłada się na wzrost zainteresowania naszym konceptem – mówi Magdalena Skarbecka z Studio Figura.
 

W Polsce działa około 3 tys. klubów fitness. To oznacza duże rozdrobnienie rynku. Czy w takim razie warto inwestować w biznes w tej branży?
Jak wynika z najnowszych badań w czołówce najprężniej rozwijających się branży są wellness i spa, ekoprodukty spożywcze oraz nowe technologie. Nasz koncept franczyzowy wpisuje się we wszystkie trzy! Promujemy zdrowy styl życia, posiadamy własną linię suplementów i kosmetyków powstałych tylko z naturalnych składników. Jako producent urządzeń wykorzystujemy najnowsze na skalę światową rozwiązania technologiczne. Jednocześnie dostrzegamy, że coraz więcej kobiet dba o poprawę wyglądu i swojej sylwetki. Wszystko to przekłada się na wzrost zainteresowania naszym konceptem, bowiem perspektywy są bardzo obiecujące. W ubiegłym roku otworzyliśmy 54 gabinety Studio Figura w Polsce, a tylko w pierwszym kwartale 2018 roku otwiera się 36 kolejnych. Do końca roku planujemy uruchomić mniej więcej 100 nowych gabinetów oraz rozpocząć ekspansję m.in. na Zakaukaziu (Gruzji, Armenii, Azerbejdżanie, Kazachstanie), Stanach Zjednoczonych oraz Chile. Nasza marka jest obecna już w 22 krajach.

Czym dokładnie się zajmujecie?
Studio Figura to sieć gabinetów modelowania sylwetki dedykowana wyłącznie kobietom. Nasze klientki otrzymują program zabiegowo-treningowo-dietetyczny dobrany indywidualnie do ich potrzeb. Marka działa na rynku 11 lat. Gabinet można otworzyć już za 150 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 6 tys. zł. Nasze gabinety są rentowne od samego początku. Po pierwszym miesiącu zazwyczaj nie tylko zarabiają na koszty stałe, lecz także generują 5-7 tys. zł zysku.

Jakie trzeba spełnić warunki, żeby otworzyć biznes pod waszym szyldem?
Osoba, która chciałaby zostać franczyzobiorcą marki powinna dysponować lokalem (własnym lub wynajętym) o powierzchni 100-150 m2. Zestaw „Basic”, z którym można rozpocząć działalność to minium 10 stacji zabiegowo-treningowych. Urządzenia można wziąć w leasing, dzięki czemu wystarczy posiadać w gotówce tylko 5-35 proc. ich wartości. To znaczenie obniża koszt początkowej inwestycji.

Nasze gabinety Studio Figura znajdują się w całej Polsce, zarówno w małych miejscowościach (np. Truskolasy zamieszkałe przez 2,8 tys. mieszkańców) oraz w dużych aglomeracjach, takich jak np. Warszawa. Naszymi franczyzobiorcami najczęściej zostają klientki Studiów Figura, które są zadowolone z uzyskanych rezultatów i wiedzą, że nasz koncept jest sprawdzony i skuteczny.

Co zapewniacie franczyzobiorcom?
W ramach pakietu franczyzowego franczyzobiorca otrzymuje know-how oraz ma zapewnione cykliczne szkolenia. Uzyskuje również dostęp do platformy SF, która pomaga zarządzać gabinetem. Platforma składa się z dwóch części: do prowadzenia i kontrolowania biznesu oraz panel dietetyczny do generowania diet. Program wylicza kalorie w produktach, generuje tygodniową dietę, uwzględniając wszelkie alergie, dysfunkcje i schorzenia.

Rozmawiała Anna Smolińska