BZ WBK oddaje partnerom własne oddziały

Pomimo intensywnego rozwoju różnych form komunikacji z bankiem, klienci nadal potrzebują kontaktu z doradcą w tradycyjnych placówkach bankowych. Jednakże ich rola musi być inna.
Anna Gniatkowska, dyrektor biura rozwoju placówek partnerskich BZ WBK.
Środa
28.02.2018
W 2018 roku BZ WBK zamierza uruchomić ok. 20 placówek partnerskich. Zostaną otwarte w miejscu dotychczasowych oddziałów banku.
 

Przewagą placówek partnerskich jest otwartość na zmiany i szybka adaptacja do nowych warunków rynkowych. Partnerzy jako przedsiębiorcy doskonale rozumieją zależności pomiędzy zaangażowaniem w biznes, a dochodami z tego biznesu. Dzięki temu potrafią działać skuteczniej i szybciej pozyskiwać nowych klientów. W strukturach sieci partnerskiej BZ WBK są też dawni pracownicy oddziałów bankowych, m.in. Agata Jęć, która przez ponad 24 lata związana była z oddziałem własnym BZ WBK w Przemkowie. Teraz od sześciu miesięcy wraz z byłymi pracownikami oddziału własnego banku prowadzi placówkę partnerską. – Decyzja o rezygnacji z etatu i przejściu na własną działalność nie była łatwa. Stałe zatrudnienie dawało mi poczucie bezpieczeństwa i stabilizacji, natomiast biznes zawsze wiąże się z ryzykiem. Teraz po pół roku działalności nie żałuję tej decyzji, chociaż zarządzanie biznesem, szczególnie na początku, nie jest łatwym zadaniem. Na szczęście miałam pomoc ze strony banku – mówi Agata Jęć. Franczyzobiorczyni ceni sobie lepszy komfort pracy i to, że sama może decydować o sobie i swoim biznesie. Z jednej strony wiąże się to z większą odpowiedzialnością, z drugiej daje ogromną satysfakcję a przede wszystkim profity finansowe. – Własny biznes w o wiele większym stopniu motywuje do pracy niż praca na etacie. Tutaj zależność pomiędzy wkładem pracy, a wynagrodzeniem jest wprost proporcjonalna. Wiedzą o tym również moi pracownicy, którzy wcześniej pracowali ze mną w oddziale własnym – mówi Agata Jęć.

BZ WBK mocno stawia na sprzedaż opartą na doradztwie. – Pomimo intensywnego rozwoju różnych form komunikacji z bankiem, klienci nadal potrzebują kontaktu z doradcą w tradycyjnych placówkach bankowych. Jednakże ich rola musi być inna. Z jednej strony mają być dla klientów miejscem spotkania z doradcą, z drugiej powinny zapewnić wielokanałową obsługę np. poprzez Internet czy BZWBK mobile. Te warunki spełniają placówki partnerskie naszego banku i to właśnie one będą powstać w miejsce oddziałów, gdzie połączenie tych wymogów nie było możliwe – mówi Anna Gniatkowska, dyrektor biura rozwoju placówek partnerskich BZ WBK.


doradca we franczyzie