Polacy coraz chętniej sięgają po wino. Rocznie nad Wisłą wypija się już niemal 4 litry wina stołowego na osobę, podczas gdy w 2013 r. były to około 3 litry.
Sobota
10.03.2018
Regały pod szyldem Faktorii Win trafiły już do 4,5 tys. sklepów w Polsce. Co właściwie dają właścicielom?
 

Koncept Faktoria Win jest obecny w 4,5 tys. sklepów spożywczych. Projekt rozwijany jest przez grupę Eurocash, w ramach której działają m.in. takie sieci franczyzowej, jak Groszek, abc, Delikatesy Centrum czy Euro Sklep. Faktoria Win zapewnia specjalny regał na wino, tematycznie podzielony na pięć okazji, w związku z którymi Polacy najchętniej kupują wino: Do posiłku, Na prezent, Na randkę, Relaks i Z przyjaciółmi. Każda obejmuje trunki różniące się od siebie smakiem, kolorem, aromatem i ceną. Asortyment Faktorii obejmuje obecnie około 500 pozycji.

Pierwszy regał Faktorii Win trafił do sklepu w listopadzie 2013 r., a najnowszy stanął w ostatnich dniach w Społem mieszczącym się w nowym centrum handlowym Rondo Wiatraczna na warszawskiej Pradze. W 2017 r. wartość sprzedaży notowanej w ramach konceptu sięgnęła 100 mln zł.
– Faktoria Win to koncept, który ułatwia Polakom zakup wina w ich pobliskim sklepie. To też odpowiedź na rosnące zainteresowanie winem wśród konsumentów – rocznie w Polsce wypija się już niemal 4 litry wina stołowego na osobę, podczas gdy w 2013 r. były to około 3 litry na osobę, oraz szacuje się, że rosnący w stabilnym tempie winny trend będzie się utrzymywać przez następne lata – mówi Michał Groniewski, dyrektor Faktorii Win.

W ramach Faktorii klienci mogą również skorzystać z przepisów i porad, a także z serii kursów wiedzy o winie, jakie są publikowane w bezpłatnym Magazynie Faktorii Win. Od ubiegłego roku Eurocash rozwija podobny do Faktorii Win koncept – Piwne Terytoria, dedykowane piwom rzemieślniczym. Obydwa koncepty są dostępne dla sklepów zrzeszonych w sieciach franczyzowych oraz partnerskich grupy, ale franczyzodawca zaprasza do współpracy również przedsiębiorców niezrzeszonych.


Grzegorz Morawski
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

6 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022
Poznaj franczyzę Intermarché

Wow Szanowna Redakcja zdaję się kontynuować wspieranie przestępczości zorganizowanej. Polecam jutrzejszy program Anity Gargas. Jakie będzie stanowisko POF? Mydlenie oczu...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022
Empik - jakieś doświadczenia?

Czy ktoś ma aktualną wiedzę w temacie prowadzenia salonu partnerskiego Empiku ?

14 wypowiedzi
ostatnia 02.12.2021