Polacy coraz chętniej sięgają po wino. Rocznie nad Wisłą wypija się już niemal 4 litry wina stołowego na osobę, podczas gdy w 2013 r. były to około 3 litry.
Sobota
10.03.2018
Regały pod szyldem Faktorii Win trafiły już do 4,5 tys. sklepów w Polsce. Co właściwie dają właścicielom?
 

Koncept Faktoria Win jest obecny w 4,5 tys. sklepów spożywczych. Projekt rozwijany jest przez grupę Eurocash, w ramach której działają m.in. takie sieci franczyzowej, jak Groszek, abc, Delikatesy Centrum czy Euro Sklep. Faktoria Win zapewnia specjalny regał na wino, tematycznie podzielony na pięć okazji, w związku z którymi Polacy najchętniej kupują wino: Do posiłku, Na prezent, Na randkę, Relaks i Z przyjaciółmi. Każda obejmuje trunki różniące się od siebie smakiem, kolorem, aromatem i ceną. Asortyment Faktorii obejmuje obecnie około 500 pozycji.

Pierwszy regał Faktorii Win trafił do sklepu w listopadzie 2013 r., a najnowszy stanął w ostatnich dniach w Społem mieszczącym się w nowym centrum handlowym Rondo Wiatraczna na warszawskiej Pradze. W 2017 r. wartość sprzedaży notowanej w ramach konceptu sięgnęła 100 mln zł.
– Faktoria Win to koncept, który ułatwia Polakom zakup wina w ich pobliskim sklepie. To też odpowiedź na rosnące zainteresowanie winem wśród konsumentów – rocznie w Polsce wypija się już niemal 4 litry wina stołowego na osobę, podczas gdy w 2013 r. były to około 3 litry na osobę, oraz szacuje się, że rosnący w stabilnym tempie winny trend będzie się utrzymywać przez następne lata – mówi Michał Groniewski, dyrektor Faktorii Win.

W ramach Faktorii klienci mogą również skorzystać z przepisów i porad, a także z serii kursów wiedzy o winie, jakie są publikowane w bezpłatnym Magazynie Faktorii Win. Od ubiegłego roku Eurocash rozwija podobny do Faktorii Win koncept – Piwne Terytoria, dedykowane piwom rzemieślniczym. Obydwa koncepty są dostępne dla sklepów zrzeszonych w sieciach franczyzowych oraz partnerskich grupy, ale franczyzodawca zaprasza do współpracy również przedsiębiorców niezrzeszonych.