Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse
Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse / "W zeszłym roku byliśmy obecni na targach franczyzy w Katowicach. Efektem udziału w targach było podpisanie umów franczyzowych z partnerami, którzy uruchamiają swoje biura w Zakopanem, Krakowie i Katowicach".
Czwartek
15.03.2018
– Co piątego franczyzobiorcę, z którym nawiązaliśmy współpracę w ubiegłym roku, spotkaliśmy na targach franczyzy – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
 

Metrohouse pojawi się w Katowicach na targach Pomysł na Firmę. Czy południe Polski to region, na którym szczególnie państwu zależy w kontekście rozwoju sieci?
W zeszłym roku byliśmy obecni na targach franczyzy w Katowicach i to był rzeczywiście pierwszy raz, kiedy promowaliśmy się na tak dużej imprezie w tej części kraju. Efektem udziału w targach było podpisanie umów franczyzowych z partnerami, którzy uruchamiają swoje biura w Zakopanem, Krakowie i Katowicach. Trwają również rozmowy z partnerami z Chorzowa i Dąbrowy Górniczej. W kontekście rozwoju sieci franczyzowej Metrohouse planujemy uruchomienie kolejnych naszych placówek na Górnym Śląsku oraz w południowo-wschodniej części kraju, tak aby Kraków stał się drugim obok Warszawy ośrodkiem szkoleniowo-wdrożeniowym w Metrohouse.

Odwiedzający targi często zastanawiają się, czy powinni w jakiś sposób przygotować się do wizyty na targach bądź rozmowy z franczyzodawcami. Czy takie przygotowanie w ogóle jest potrzebne, czy można po prostu przyjść i porozmawiać?
Jak najbardziej można przyjść i porozmawiać, ponieważ pomysły biznesowe często rodzą się w momencie bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami określonych sieci. Ludzie zainspirowani spotkaniami i rozmowami branżowymi rozpoczynają swoją drogę jako właściciele biznesów. Jednocześnie rozmowy z franczyzodawcami przebiegną sprawniej, jeśli osoba odwiedzająca targi sprecyzuje choćby wysokość budżetu, jakim dysponuje na uruchomienie biznesu oraz oszacuje swoje kompetencje i przestrzeń czasową, kiedy będzie gotowa zaangażować się w nowe przedsięwzięcie. Z pewnością o wiele łatwiej rozmawia się z osobami, które znają markę, byli na naszej stronie i potrafią zadać szczegółowe pytania na temat funkcjonowania w ramach sieci. Jednak nawet nie mając jasno sprecyzowanego pomysłu na biznes warto przyjechać i porozmawiać.

Jakie cechy powinien mieć idealny kandydat na franczyzobiorcę w branży nieruchomości, a w szczególności marki Metrohouse?
Bardzo rzetelnie podchodzimy do analizy kandydatów na franczyzobiorców. Chcemy zminimalizować ryzyko niepowodzenia wynikające z nietrafionego wyboru branży przez potencjalnego franczyzobiorcę. Aby osiągnąć sukces jako właściciel biura nieruchomości, kluczowe jest osobiste zaangażowanie partnera oraz kompetencje menedżerskie do zarządzania zespołem agentów. Podkreślamy to już na pierwszym spotkaniu z potencjalnym franczyzobiorcą. Doświadczenie w sprzedaży na pewno będzie dodatkowym atutem i ułatwi poprowadzenie zespołu, wyznaczenie celów sprzedażowych czy zaplanowanie pracy agentów. Natomiast doświadczenie w branży obrotu nieruchomościami nie jest konieczne, aby rozpocząć i rozwinąć biznes w ramach Metrohouse. Oferujemy szkolenia wstępne, jak i menedżerskie, które pozwolą na lepsze poruszanie się w branży oraz zwrócenie uwagi na elementy szczególnie istotne przy zarządzaniu zespołem agentów nieruchomości. Mamy know-how, narzędzia – jeśli uzupełnimy to pracą u podstaw właściciela, jest szansa na sukces w branży.

Jakie macie oczekiwania w związku z udziałem w targach w Katowicach?
Regularnie bierzemy udział w targach franczyzy i oceniamy ten sposób dotarcia do potencjalnych franczyzobiorców jako bardzo skuteczny. Podczas każdej edycji targów nawiązujemy wiele kontaktów biznesowych z kandydatami na partnerów franczyzowych, jak i z firmami z otoczenia naszego biznesu. Co piątego franczyzobiorę, z którym nawiązaliśmy współpracę w 2017 roku, spotkaliśmy na targach franczyzy.

Rozmawiał Grzegorz Morawski