Popularne w Japonii / Krajem, w którym maszyny vendingowe cieszą się zdecydowanie największą popularnością, jest Japonia. Jedna maszyna vendingowa przypada tam na 23 osoby a ich całkowitą liczbę szacuje się na 5,4 mln.
Poniedziałek
09.04.2018
Polacy nie są przyzwyczajeni do korzystania z maszyn vendingowych. Właściciel marki Pharmashop24 chce to zmienić. Pomoże mu w tym specyficzny asortyment.
 

Nowelizacja prawa farmaceutycznego poważnie ograniczyła dalszy rozwój biznesu franczyzowego w branży aptecznej. Przedsiębiorcom, którzy mimo tego chcieliby spróbować swoich sił w handlu wyrobami farmaceutycznymi, wychodzi naprzeciw Pharmashop24. Automaty vendingowe z asortymentem drogeryjnym i farmaceutycznym włoskiego producenta trafiły już m.in. do Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Francji, RPA, Niemiec czy Wielkiej Brytanii. Na całym świecie działa ich ponad 1,7 tys., a ich operator szykuje się do wejścia na rynek polski.

Jak tłumaczy Natalia Tylisz, właścicielka PharmaShop24 Polska, automaty spełniają wszelkie wymogi do przechowywania sprzedawanych produktów, toteż poza sanepidem nie potrzeba do ich instalacji żadnych zgód.
– Trzeba jednak podkreślić, że zgodnie z polskim prawem nie można w automatach sprzedawać leków. Ale de facto większość sprzedawanych produktów w aptekach i internecie to jednak suplementy diety – mówi franczyzodawczyni.

I taki właśnie asortyment klienci znajdą w automatach PharmaShop24. Dodatkowo kupią w nich tzw. produkty wstydliwe (jak np. prezerwatywy), na których zakup nie każdy zdecyduje się w aptece czy sklepie.

Franczyzobiorca Pharmashop24 może ograniczyć się do sprzedaży produktów, ale też pójść o krok dalej i zostać wyłącznym przedstawicielem marki na danym terenie.
– W pierwszym wariancie właściciel zarabia na samej sprzedaży produktów (marże na produktach kształtują się od 6 zł do nawet 36 zł, jest to wielokrotnie więcej niż na napojach i innych produktach). W drugim przypadku franczyzobiorca otrzymuje na wyłączność wskazany w umowie teren i staje się odpowiedzialny za sprzedaż automatów na swoim rynku – tłumaczy Natali Tylisz. – Tutaj oprócz dochodów ze sprzedaży produktów może dodatkowo zarobić nawet do 8 tys. zł za sprzedaż automatu. Ponadto naszemu wyłącznemu przedstawicielowi oferujemy dodatkowe bonusy za sprzedaż odpowiedniej liczby automatów.

Automaty Pharmashop24 pozwalają franczyzobiorcom dowolnie konfigurować przestrzeń wewnątrz, a także zdalnie monitorować stany produktów.
– Funkcje bezpieczeństwa automatów vendingowych Pharmashop24, m.in. telemetria, zdalny monitoring i konfiguracja (stały dostęp przez internet) i wiele innych pozwalają każdemu przedsiębiorcy uruchomić dowolną ilość miejsc prowadzenia swojej działalności. Tworzą one sieć maszyn ulokowanych w strategicznych lokalizacjach o dużym znaczeniu, takich jak centra handlowe, węzły komunikacyjne (lotniska, dworce kolejowe i autobusowe), ośrodki studenckie czy osiedla mieszkaniowe – mówi Natalia Tylisz.

Automaty zatowarowywane są przez poszczególnych właścicieli, a franczyzodawca dzieli się z nimi swoimi kontaktami z dystrybutorami. Docelowo chce sam przejąć funkcję dostawcy, ale na razie dopiero tworzy swój portal zakupowy. Przy średniej sprzedaży dziennej na poziomie 10 produktów i marży wynoszącej 11 zł, franczyzobiorca może liczyć na miesięczne zyski ze sprzedaży sięgające 3,3 tys. zł.

Krajem, w którym maszyny vendingowe cieszą się zdecydowanie największą popularnością, jest Japonia. Jedna maszyna vendingowa przypada tam na 23 osoby a ich całkowitą liczbę szacuje się na 5,4 mln. W Europie najwięcej tego typu urządzeń jest w Hiszpanii, gdzie na jedną maszynę vendingową przypadają 93 osoby. Podobną proporcję mają Holandia, Szwajcaria, Belgia, Włochy. Jednak już w Słowacji w Czechach, Finlandii na jedną maszynę vendingową przypada ponad 500 osób. Polska, w której na jeden automat przypada 950 osób, jest dopiero siedemnasta w Europie. To oznacza potencjał, ale również konsumpcyjny nawyk, który dopiero trzeba wśród klientów wyrobić. Czy ta sztuka uda się marce Pharmashop24?


Pastylki z maszyny / W automatach Pharmashop24 sprzedawane są przede wszystkim suplementy diety.

NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Jaki biznes się opłaci w 2018? /01.12.2017

Sprawdziliśmy, w jaki biznes warto zainwestować w nadchodzącym roku. Tłumaczymy, jak otworzyć i z sukcesem prowadzić spaghetterię, sklep z bielizną, pączkarnię, agencję Mikołajów, park trampolin oraz firmę sprzedającą kosze prezentowe. Opisujemy też sprawdzone franczyzy z branży usługowej. Radzimy, jak przeprowadzić remanent w firmie.

Franczyza - czym to się je? /27.10.2008

Franczyza to sposób na własny biznes pod znanym logo. Korzystają z niej największe światowe marki, warto więc wiedzieć czym jest biznes na licencji franczyzowej.

Kto może mieć McDonalda? /29.08.2015

Własny McDonald to nieosiągalny cel dla niejednego biznesowego marzyciela. Kto więc może mieć swojego McDonalda? Aneta Czaplicka ma pięć restauracji pod tym szyldem.

Jak odnieść sukces we franczyzie? /01.06.2018

Planujesz inwestycję w biznes franczyzowy? Podpowiadamy czym się kierować, żeby wybrać właściwą franczyzę dla siebie i odnieść sukces w biznesie. Analizujemy czy bardziej opłaca się otworzyć firmę transportową, piwny ogródek, drukarnię internetową czy firmę produkującą pościel. Ponadto prezentujemy 15 sprawdzonych pomysłów na sklep odzieżowy znanej marki. Zdradzamy 10 najczęstszych błędów franczyzobiorców. Radzimy, jakie triki marketingowe opłaca się zastosować, żeby sprzedać więcej. Zbigniew Inglot opowiada nam jak z małej firmy rodzinnej zbudować koncern znany niemal na całym świecie.

Wypożyczalnia samochodów: zysk na czterech kółkach /08.06.2015

Uruchomienie wypożyczalni samochodów jest kosztowne. Jednak wydatek szybko się zwraca, bo za kierownicą pożyczonego auta najczęściej siadają turyści, którzy podczas urlopu nie oszczędzają.