Popularne w Japonii / Krajem, w którym maszyny vendingowe cieszą się zdecydowanie największą popularnością, jest Japonia. Jedna maszyna vendingowa przypada tam na 23 osoby a ich całkowitą liczbę szacuje się na 5,4 mln.
Poniedziałek
09.04.2018
Polacy nie są przyzwyczajeni do korzystania z maszyn vendingowych. Właściciel marki Pharmashop24 chce to zmienić. Pomoże mu w tym specyficzny asortyment.
 

Nowelizacja prawa farmaceutycznego poważnie ograniczyła dalszy rozwój biznesu franczyzowego w branży aptecznej. Przedsiębiorcom, którzy mimo tego chcieliby spróbować swoich sił w handlu wyrobami farmaceutycznymi, wychodzi naprzeciw Pharmashop24. Automaty vendingowe z asortymentem drogeryjnym i farmaceutycznym włoskiego producenta trafiły już m.in. do Włoch, Hiszpanii, Portugalii, Francji, RPA, Niemiec czy Wielkiej Brytanii. Na całym świecie działa ich ponad 1,7 tys., a ich operator szykuje się do wejścia na rynek polski.

Jak tłumaczy Natalia Tylisz, właścicielka PharmaShop24 Polska, automaty spełniają wszelkie wymogi do przechowywania sprzedawanych produktów, toteż poza sanepidem nie potrzeba do ich instalacji żadnych zgód.
– Trzeba jednak podkreślić, że zgodnie z polskim prawem nie można w automatach sprzedawać leków. Ale de facto większość sprzedawanych produktów w aptekach i internecie to jednak suplementy diety – mówi franczyzodawczyni.

I taki właśnie asortyment klienci znajdą w automatach PharmaShop24. Dodatkowo kupią w nich tzw. produkty wstydliwe (jak np. prezerwatywy), na których zakup nie każdy zdecyduje się w aptece czy sklepie.

Franczyzobiorca Pharmashop24 może ograniczyć się do sprzedaży produktów, ale też pójść o krok dalej i zostać wyłącznym przedstawicielem marki na danym terenie.
– W pierwszym wariancie właściciel zarabia na samej sprzedaży produktów (marże na produktach kształtują się od 6 zł do nawet 36 zł, jest to wielokrotnie więcej niż na napojach i innych produktach). W drugim przypadku franczyzobiorca otrzymuje na wyłączność wskazany w umowie teren i staje się odpowiedzialny za sprzedaż automatów na swoim rynku – tłumaczy Natali Tylisz. – Tutaj oprócz dochodów ze sprzedaży produktów może dodatkowo zarobić nawet do 8 tys. zł za sprzedaż automatu. Ponadto naszemu wyłącznemu przedstawicielowi oferujemy dodatkowe bonusy za sprzedaż odpowiedniej liczby automatów.

Automaty Pharmashop24 pozwalają franczyzobiorcom dowolnie konfigurować przestrzeń wewnątrz, a także zdalnie monitorować stany produktów.
– Funkcje bezpieczeństwa automatów vendingowych Pharmashop24, m.in. telemetria, zdalny monitoring i konfiguracja (stały dostęp przez internet) i wiele innych pozwalają każdemu przedsiębiorcy uruchomić dowolną ilość miejsc prowadzenia swojej działalności. Tworzą one sieć maszyn ulokowanych w strategicznych lokalizacjach o dużym znaczeniu, takich jak centra handlowe, węzły komunikacyjne (lotniska, dworce kolejowe i autobusowe), ośrodki studenckie czy osiedla mieszkaniowe – mówi Natalia Tylisz.

Automaty zatowarowywane są przez poszczególnych właścicieli, a franczyzodawca dzieli się z nimi swoimi kontaktami z dystrybutorami. Docelowo chce sam przejąć funkcję dostawcy, ale na razie dopiero tworzy swój portal zakupowy. Przy średniej sprzedaży dziennej na poziomie 10 produktów i marży wynoszącej 11 zł, franczyzobiorca może liczyć na miesięczne zyski ze sprzedaży sięgające 3,3 tys. zł.

Krajem, w którym maszyny vendingowe cieszą się zdecydowanie największą popularnością, jest Japonia. Jedna maszyna vendingowa przypada tam na 23 osoby a ich całkowitą liczbę szacuje się na 5,4 mln. W Europie najwięcej tego typu urządzeń jest w Hiszpanii, gdzie na jedną maszynę vendingową przypadają 93 osoby. Podobną proporcję mają Holandia, Szwajcaria, Belgia, Włochy. Jednak już w Słowacji w Czechach, Finlandii na jedną maszynę vendingową przypada ponad 500 osób. Polska, w której na jeden automat przypada 950 osób, jest dopiero siedemnasta w Europie. To oznacza potencjał, ale również konsumpcyjny nawyk, który dopiero trzeba wśród klientów wyrobić. Czy ta sztuka uda się marce Pharmashop24?


Pastylki z maszyny / W automatach Pharmashop24 sprzedawane są przede wszystkim suplementy diety.
Grzegorz Morawski
dziennikarz
/2/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022