Krok po kroku opisujemy, jak zarabiać na wynajmie mieszkań i lokali. Sprawdzamy, który biznes sezonowy jest najbardziej zyskowny. Radzimy, jak rozwinąć sieć franczyzową za granicą. Jarosław Szanajca, założyciel Dom Development, opowiada nam jak zbudował firmę gigant od zera.
 

W kwietniowym wydaniu 4/2018 (158)

RAPORT SPECJALNY

Zarób w lato na cały rok

Czy przez pięć miesięcy można zarobić tyle pieniędzy, żeby nie pracować przez pozostałą część roku? Franczyzodawcy sezonowych biznesów przekonują, że tak. I zdradzają, jak to zrobić.

SUPERTEMAT

Branża czuje wiosnę
Polacy chcą ładnie mieszkać, a właściciele sklepów z sektora dom i ogród mają dzięki temu okazję, by zarobić. Branża wyposażenia wnętrz ma się dobrze.

10 sprawdzonych pomysłów na własną firmę w branży dom i ogród
W artykule opisane są warunki współpracy z: A-T, Bricomarche, DDD Dobre Dla Domu, Duka, Granit, Grene, Jeta, Majster Plus, Vox.

STAŁO SIĘ

Polak potrafi!
Wiosną znów się chce robić różne rzeczy. Na przykład biznes.

POMYSŁY NA FIRMĘ

Pieniądze w rajstopie, czyli otwieramy biznes na licencji Gatty
Inwestycja we franczyzowy salon Gatty może zwrócić się już po dwóch latach. Jednak by tak się stało, trzeba się do niej odpowiednio przygotować.

Budzik do kawy. Inwestujemy w nietypową kawiarnię
Klient nie zapłaci tu za kawę i ciastko. Pomysłodawcy antykawiarni postawili na zupełnie inny model biznesowy. Rosjanie i Francuzi przyjęli go z entuzjazmem. Polacy wręcz przeciwnie.

Przytul się, ale zapłać
Salon przytulania to biznes, który jego założycielki podpatrzyły w Stanach Zjednoczonych. Czy przyjmie się w Polsce?

Pan Motywator, czyli kto może zostać coachem
Z zarażania zrobił biznes. Jakub Lewandowski, coach z powołania, opowiada, jak wycisnąć prawdziwy zysk z prawdziwej pasji. I czym jest dobre przywództwo.

Firma na paczkach
Jak podkręcić zyski istniejącej placówki handlowej bądź usługowej? Licencja od firmy kurierskiej może stanowić odpowiedź.

Jak zarabiać na wynajmie?
Dochody z najmu często określa się mianem pasywnych zysków. W istocie trzeba jednak trochę się za nimi nachodzić.

E-FIRMA

Alkohol bez procentów
Sklep monopolowy bez wyskokowych trunków? Wydaje się śmiesznym żartem, tymczasem są tacy, którzy postawili na sprzedaż bezalkoholowych win, piw, whisky czy sake. I trafili w popyt.

MÓJ FRANCHISING

Od kasjera do właściciela
Magdalena Różycka trzy lata temu zamieniła etat na własną firmę. Zanim otworzyła własny biznes pod szyldem BZ WBK, przez 11 lat pracowała w banku.

WŁASNY BIZNES

Nie od razu firmę zbudowano
– Budować umie wielu, ale dobrze zarządzać firmą deweloperską już nie. By być deweloperem, trzeba umieć pozyskiwać i uzdatniać ziemię. A to jest proces trwający wiele lat – mówi Jarosław Szanajca, założyciel i prezes Dom Development.

OD ZERA DO MILIONERA

Interesy bez rozgłosu
Konkurencyjna branża, tajemniczy właściciel i spółka, która rzuciła rękawicę Biedronce. Kto i co stoi za sukcesem marki Dino?

KATALOG FRANCZYZ I SYSTEMÓW PARTNERSKICH

365 pomysłów na firmę. Spróbować może każdy.
Franchising, umowa agencji lub partnerstwa to sposoby na własny biznes. A własny biznes to najlepsza droga do satysfakcjonujących zarobków.

ABC FRANCZYZY

Franczyzodawca idzie za granicę
Sukces marki franczyzowej na rodzimym rynku pobudza apetyt na rozwój zagraniczny. Tu również może przydać się licencja na biznes.

ABC FIRMY

Przedsiębiorca mądry przed szkodą

Pożar w firmie, wypadek pracownika czy kosztowna pomyłka mogą doprowadzić nawet do upadku biznesu. Przezorny biznesmen wie, jak się przed tym zabezpieczyć.

Miesięcznik Własny Biznes FRANCHISING możesz zamówić przez internet w księgarni portalu Franchising.pl (pojedyncze egzemplarze, prenumerata, numery archiwalne, wydania w formie pliku pdf). Magazyn jest dostępny także w sprzedaży detalicznej w sieci salonów prasowych EMPiK, Inmedio / Relay, Kolporter, Top Press, Ruch a także w sklepie Publio.pl.

Miesięcznik dostępny jest także w wersji elektronicznej na tablety i smartfony w:

Czysto.pl    

 


Wymyśl sobie klienta / Planując inwestycję w lokal użytkowy, należy przede wszystkim zdecydować, do jakiej grupy odbiorców adresujemy swoją ofertę. Inne wymagania pod względem cech lokalu będzie miał np. najemca handlowy, a inne gastronomiczny, medyczny czy biurowy.