Metamorfoza rozpoczęta

Salon mówi / W witrynach salonów Esotiq pojawił się ekran LED umożliwiający komunikację z klientami.
Sobota
07.04.2018
Esotiq odświeża wygląda sklepów, a także przekaz marketingowy. Franczyzobiorcy mogą się cieszyć?
 

Nowoczesny design, przestronna witryna eksponująca kolekcję, a w niej ekrany LED jako narzędzie komunikacji z klientem – w taki sposób odświeża wnętrza swoich sklepów polska marka bieliźniarska Esotiq. Zgodnie z założeniami, nowy koncept salonów ma zapewnić liczne udogodnienia dla klientek.
 W sklepach klientki mogą korzystać z przestronnych przymierzalni ze specjalnymi pomieszczeniami przystosowanymi do brafittingu. Salony wyposażone zostały w nowe meble, a wnętrza zyskały ciepłe kolory i przyjazne oświetlenie, umożliwiające lepszą prezentację produktów – wylicza Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.

Zdecydowana większość sklepów sieci (231 spośród 286) to punkty prowadzone przez franczyzobiorców. Jak to zwykle bywa w przypadku remodellingu w sieciach partnerskich, i w tym przypadku pojawia się pytanie: kto za niego zapłaci? Ponieważ zazwyczaj we franczyzie odzieżowej (i tak jest również w sieci Esotiq) to franczyzobiorcy ponoszą koszty urządzenia i wyposażenia sklepów, to również na ich barki spada ciężar wydatków związanych z ewentualnym odświeżaniem wystroju placówek. Prezes Esotiq uspokaja jednak, że w pierwszej kolejności remodellingowi poddane zostaną sklepy należące do franczyzodawcy.
 Nowy wystrój wprowadziliśmy na razie w trzech punktach: w Galerii Bałtyckiej w Gdańsku, w Kiszyniowie w Mołdawii oraz w niemieckim Hameln. Najpierw zamierzamy odświeżyć własne punkty – zapowiada Adam Skrzypek. – Co do kosztów remodellingu dla franczyzobiorców, to trudno mi podawać konkretne kwoty, bo każdy przypadek jest inny. Natomiast mogę zapewnić, że średni wydatek na metr kwadratowy salonu z tego tytułu nie przekroczy kwoty, jaką franczyzobiorcy angażowali na starcie.

Ta zaś wynosi ok. 700-800 zł, co przy przeciętnej powierzchni lokalu (50-70 m2) daje kwotę w wysokości ok. 35 tys. zł. Co istotne, franczyzobiorcy nie ponoszą wydatków na zatowarowanie, bo franczyza Esotiq działa w oparciu o model depozytowy. Towar pozostaje własnością franczyzodawcy aż do momentu zakupu przez klienta, a partnerzy zarabiają na prowizji od sprzedaży.

Sieć sprzedaży marki Esotiq w Polsce i za granicą w ubiegłym roku powiększyła się z 276 do 286 salonów. Najszybciej rozwijała się na Wschodzie, gdzie otwarto osiem nowych sklepów. W Polsce i w Niemczech w ostatnim roku przybyło po jednym nowym salonie netto. W tym roku spółka planuje przyspieszenie w rozwoju sieci sprzedaży w Polsce. Liczba sklepów ma wzrosnąć o 20, z 263 do 283. Sieć sprzedaży na Wschodzie ma zwiększyć się z 19 do 32 salonów. W drugiej połowie roku zostaną otwarte pierwsze sklepy w Kazachstanie i w Rosji. W Niemczech liczba sklepów ma wzrosnąć z 4 do 9.
 W tym roku nadal najważniejsza dla grupy będzie rentowność. Oczekujemy dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży i rozwoju sieci salonów, ale będziemy skupiać się na najlepszych lokalizacjach. Jakość jest dla nas ważniejsza niż ilość – dodaje prezes Esotiq & Henderson.   

W umacnianiu wizerunku marki pomóc ma również współpraca z modelkami – Joanną Krupą, która już wcześniej była twarzą brandu, jak i, od obecnego sezonu, z Sandrą Kubicką. To polska modelka mieszkająca w Stanach Zjednoczonych, którą czasopismo „Maxim” umieściło na liście stu najseksowniejszych nazwisk Ameryki.
Chcemy w ten sposób pokazać, że mamy ofertę dla pań w różnym wieku – tłumaczy Adam Skrzypek.


Znana twarz / Joanna Krupa od lat jest twarzą marki Esotiq.