Szybki rozwój / Aureus Leasing Partner od początku roku pozyskał 30 franczyzobiorców.
Środa
18.04.2018
Aureus Leasing Partner znalazł sposób, by wyróżnić się wśród franczyzodawców leasingowych. Dzięki niemu partnerzy ograniczą wydatki na start.
 

Aureus Leasing Partner specjalizuje się w finansowaniu zakupu środków trwałych poprzez leasing i kredyt. Po 11 latach doświadczeń z tworzeniem mobilnej sieci własnej, zarządzający firmą zdecydowali się zaproponować swoje know-how zewnętrznym partnerom. Swoją propozycję kierują do osób, które chciałaby rozwijać swój w biznes w sprzedaży produktów leasingowych.
– Jeśli chodzi o sieć własną, to posiadamy ponad 50 przedstawicieli terenowych na obszarze całej Polski. Sieć partnerską budujemy od początku roku i udało nam się do tej pory nawiązać współpracę z ponad 30 podmiotami – mówi  Grzegorz Pietraszewski, prezes zarządu Aureus Leasing. – Plany rozwoju na obecny rok opieramy o jakość wzajemnej relacji, nie jest dla nas istotna liczba pozyskanych partnerów. Zależy nam na nawiązaniu współpracy z kontrahentami, którzy zostaną przez nas solidnie przygotowani do samodzielnej sprzedaży oferowanych produktów.

Wiekszość partnerów sieci miała już do czynienia z finansami, choć zdarzają się wyjątki. Franczyzodawca zapewnia, że jest w stanie wdrożyć w biznes również osoby bez wiedzy i doświadczenia w branży.
– Brak doświadczenia nie stanowi bariery do nawiązania współpracy, ale w takich przypadkach, oczekujemy od zainteresowanych współpracą podmiotów konkretnych pomysłów na biznes. Mamy w naszej sieci osoby, które nigdy wcześniej nie pracowały w branży finansowej, ale radzą sobie znacznie lepiej niż osoby z wieloletnim doświadczeniem bankowym. W tym biznesie liczy się przede wszystkim umiejętność nawiązywania kontaktów i relacji z klientami, predyspozycje sprzedażowe i zaangażowanie – mówi Sławomir Króliczek, prezes zarządu Aureus, spółki powiązanej z Aureus Leasing, odpowiedzialnej za sprzedaż kredytów i pożyczek samochodowych.

Jak twierdzi, wśród franczyzodawców sieci oferujących leasing, Aureus wyróżnia się brakiem potrzeby dokonywania wyceny rzeczoznawcy używanych samochodów osobowych. Jest ona konieczna w większości  towarzystw leasingowych, a klienci muszą za nią płacić.  
– Dodatkowo, klienci korzystający z naszej oferty mogą liczyć na brak kosztów rejestracji pojazdu oraz pełną obsługę posprzedażową. Współpracujemy z największymi na rynku instytucjami finansowymi. Mamy możliwość zapewnienia kompleksowej obsługi klientom, dzięki temu, że zarówno nasi doradcy, jak i partnerzy, mogą samodzielnie zrealizować proces sprzedaży od początku do końca, włączając rejestrację pojazdów i ubezpieczenie przedmiotów – dodaje Sławomir Króliczek.

Przystąpienie do sieci Aureus nie wiąże się z żadnymi wydatkami. Wynika to zarówno z braku opłaty wstępnej i miesięcznych, ale również z faktu, że franczyzodawca nie zobowiązuje się do posiadania placówki stacjonarnej. Jak tłumaczy Katarzyna Hoffmann, dyrektor sieci zewnętrznej Aureus Leasing Partner, takie rozwiązanie wynika z wieloletnich obserwacji rynku i przekonania, że klienci poszukujący tego typu finansowania bardzo rzadko trafiają do stacjonarnych placówek.
– W związku z tym partnerzy mogą liczyć na sporą oszczędność, zwłaszcza na początku współpracy, ponieważ nie muszą ponosić kosztów wynajmu czy adaptacji lokalu. Co więcej, konieczność prowadzenia placówki wiąże się z kosztami zatrudnienia pracownika dla zapewnienia ciągłości pracy w wyznaczonych godzinach. Jesteśmy przekonani, że zaangażowanie czasu na pracę w terenie będzie dużo bardziej efektywne. Jedyne koszty, jakie ponoszą nasi partnerzy to koszt opłacania składek ubezpieczeniowych w związku z prowadzoną działalnością, koszty paliwa i telefonu – mówi Katarzyna Hoffmann.

Model biznesowy Aureus zakłada wsparcie na każdym etapie współpracy.
– Zapewniamy szkolenie wstępne, podczas którego przekazujemy partnerom praktyczną wiedzę na temat produktów, procesów oraz podejścia do klienta. Uczymy, w jaki sposób przygotować ofertę dla klienta, skompletować wniosek i na co zwrócić uwagę – tłumaczy Katarzyna Hoffman.

Partnerzy otrzymują dostęp do uproszczonego systemu CRM. Procesowaniem wniosków zajmuje się centrala Aureus, co dodatkowo pozwala oszczędzić czas partnerom. Mają oni zapewnione wsparcie wyznaczonego opiekuna, bezpłatne cykliczne szkolenia produktowe i sprzedażowe, komunikaty ze zmianami i nowościami oraz opiekę dyrektora sieci. Partnerzy będą mogli również brać udział w forach biznesowych, czyli spotkaniach z czołówką polskich biznesmenów i ekspertów organizowanych w ramach Fundacji Aureus Link. 

Franczyzodawca Aureus Leasing Partner nie narzuca partnerom sztywnych prowizji. Mają oni możliwość samodzielnego ustalania wynagrodzenia dla każdej transakcji, choć oczywiście istnieją górne granice stawek prowizyjnych.
– Biorcy systemu mają możliwość zarabiania zarówno na samym produkcie głównym, jakim jest leasing czy kredyt na zakup środków trwałych, ale także otrzymują honorarium za sprzedaż ubezpieczenia majątkowego finansowanego środka trwałego czy ubezpieczeń dodatkowych. Zyskowność biznesu jest uzależniona głównie od zaangażowania partnera – mówi Katarzyna Hoffman. – Warto dodać, że branża leasingowa charakteryzuje się stosunkowo wysokim wolumenem dla pojedynczej transakcji. Analizując dotychczasowe wyniki artnerów, średnia wartość transakcji wyniosła 100 tys. zł netto. Jeśli przyjmiemy niewielką prowizję, na poziomie 3 proc., łatwo policzyć, że takie wynagrodzenie jest w stanie w pełni pokryć miesięczne koszty działalności.


Grzegorz Pietraszewski, prezes Aureus Leasing / "Plany rozwoju na obecny rok opieramy o jakość wzajemnej relacji, nie jest dla nas istotna liczba pozyskanych partnerów".
Grzegorz Morawski
dziennikarz