Burgery nabrały tempa
Meat & Fit to sieć niewielkich punktów gastronomicznych typu bistro, gdzie królem menu jest burger (także w wersji wegańskiej). Oprócz tego serwowane są również m.in.: sałatki, smoothies owocowe i warzywne, kawa. W tym roku koncept rozwija się wyjątkowo szybko. Do tej pory otwarte zostały już cztery lokale: w Kłodzku, Krakowie, Sochaczewie i Częstochowie.
– W maju otwieramy punkt w Złotoryi. Na pierwsza połowę roku mamy również zaplanowane otwarcia w Siedlcach, Wrocławiu i Białymstoku. Lokale są prawie gotowe – wylicza Łukasz Błażejewski, dyrektor ds. franczyzy sieci Meat&Fit i 7 Street. – Podpisaliśmy też już kolejne umowy franczyzowe oraz umowy najmu lokali w Warszawie i Płocku.
Swoje lokale marka otwiera już w miastach liczących od 20 tys. mieszkańców. W całym 2018 roku chce uruchomić w sumie 20 nowych placówek. Meat&Fit to jeden z tańszych konceptów, jeśli chodzi o burgerownie.
– Jeżeli znajdziemy lokal, który jest już przystosowany do potrzeb gastronomii, remont może zmieścić się w kwocie 10-25 tys. zł – informuje Łukasz Błażejewski. – Natomiast w przypadku pomieszczeń w stanie deweloperskim mogą to być kwoty rzędu 40-60 tys. zł.
Na sprzęt gastronomiczny trzeba przeznaczyć ok. 30 zł netto, a na wyposażenie sali kolejne 20 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 3 tys. zł. Za projekt technologiczny lokalu franczyzobiorca musi zapłacić 1,2 tys. zł.
– W jego ramach są też projekty próbne, na podstawie których licencjobiorca może dokonać szacunku kosztów inwestycji – podkreśla Łukasz Błażejewski.
Proces przygotowania lokalu Meat&Fit trwa około dwa miesięce. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 6 proc. od obrotów netto. Według licencjodawcy lokale stają się rentowne już po miesiącu działalności, a zwrotu z inwestycji można się spodziewać nawet po 8 miesiącach.
– Jeszcze w maju wprowadzimy nowe menu. Poszerzymy m.in. ofertę wegańską, która bardzo dobrze się sprzedaje, nie tylko o nowe burgery, ale też m.in. o tortille, falafele – dodaje Łukasz Błażejewski.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Nowoczesny sprzedawca musi przełamywać schematy i ciągle zaskakiwać klienta. Tylko wtedy będzie mógł zwiększyć skuteczność swoich działań i pozyskiwać atrakcyjne kontrakty.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali