Moda w mniejszym mieście

Miejsce na modę / Zalecane lokalizacje to retail parki, galerie przy dużych operatorach spożywczych typu Tesco, Carrefour oraz lokalne galerie handlowe. Salony otwierają się jednak także w atrakcyjnych lokalizacjach przy ulicach handlowych, rynkach, deptakach.
Wtorek
22.05.2018
W tym roku Moodo otworzyło już dziewięć salonów. W planach ma jeszcze kolejne 15.
 

Marka Moodo ma dziś ponad 130 sklepów w Polsce (w tej liczbie jest 127 franczyzowych) oraz ponad stu partnerów handlowych w kraju, Czechach i Słowacji. Współpracuje również z agencjami handlowymi w Rosji, na Ukrainie i Białorusi.
– W Polsce widzimy potencjał na około 250-300 placówek. Zamierzamy ten plan zrealizować w ciągu kilku najbliższych lat. W tym roku otworzyliśmy już dziewięć salonów. Do końca roku planujemy jeszcze około 15 otwarć – zapowiada Wojciech Kalejta, dyrektor zarządzający Moodo.

Koncept celuje w miasta w przedziale 20-80 tys. mieszkańców.
– Czasami sklepy Moodo powstają w największych miastach, ale wówczas w mniej prestiżowych lokalizacjach. Tam nasz biznes sprawdza się finansowo najlepiej – dodaje Wojciech Kalejta.
Zalecane lokalizacje to retail parki, galerie przy dużych operatorach spożywczych typu Tesco, Carrefour oraz lokalne galerie handlowe. Salony otwierają się jednak także w atrakcyjnych lokalizacjach przy ulicach handlowych, rynkach, deptakach. Optymalna wielkość lokalu to 70-80 m2. Wartość wyposażenia nowego sklepu to 30-60 tys. zł netto. Koszt remontu budowlanego wynosi zwykle od 20 do 50 tys. zł. Franczyzobiorca otrzymuje towar w depozyt. Zarabia na prowizji od sprzedaży. Opłata licencyjna wynosi 1,2 tys. zł rocznie. Szacowany okres zwrotu z inwestycji to od 12 do 24 miesięcy.
– Idealny franczyzobiorca naszej marki to osoba z doświadczeniem w handlu odzieżą, znająca branżę, umiejąca rekrutować właściwy personel i nim zarządzać. Chętnie podejmujemy też współpracę z osobami z mniejszym doświadczeniem, ale wymagamy pełnego zaangażowania w prowadzenie biznesu – podkreśla Wojciech Kalejta.

Projekt aranżacji i wyposażenia lokalu przygotowywany jest przez licencjodawcę. Produkcja całego wyposażenia realizowana jest w firmach wskazanych przez Moodo, które mają doświadczenie w tego typu zleceniach. Franczyzobiorca od początku współpracy aż do otwarcia sklepu ma pełną opiekę ze strony działu inwestycji. W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca zapewnia też m.in. opiekę kierownika regionalnego oraz specjalisty ds. visual merchandisingu, szkolenia personelu – na początku i podczas trwania współpracy. Każdy sklep otrzymuje podręczniki dotyczące standardów obsługi sprzedaży, obiegu dokumentów itp., ma także dostęp do wewnętrznej platformy Moodo, gdzie zamieszczane są wszelkie dokumenty i procedury.
– Obowiązki franczyzobiorcy to oczywiście inwestycja w lokal. Partner opłaca też wszelkie koszty związane z utrzymaniem sklepu. Po jego stronie jest także rekrutacja i wynagradzanie personelu. Ważne jest również utrzymywanie standardów współpracy, dotyczące obiegu dokumentacji i rozliczeń finansowych. Generalną zasadą jest też obowiązek osobistego zaangażowania w zarządzanie sklepem. Jest to w naszej ocenie warunek niezbędny do odniesienia sukcesu – podkreśla Wojciech Kalejta.


Rosną w siłę / Ubrania marki Moodo można kupić już w ponad 130 sklepach w Polsce.

POPULARNE NA FORUM

Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022
Sklep Z odzieżą używaną

Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...

1 wypowiedzi
ostatnia 12.12.2021
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?

Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.08.2021
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.

38 wypowiedzi
ostatnia 12.04.2021