Franczyzodawca w natarciu
Greenpoint to sieć sklepów z odzieżą dla kobiet, głównie w wieku 35+. Obecnie liczy 83 sklepy własne oraz 39 franczyzowych.
– Docelowo chcielibyśmy mieć około 200 placówek W tym roku otworzyliśmy już sześć salonów, a przewidujemy jeszcze co najmniej 10 otwarć – mówi Tomasz Nowicki, odpowiedzialny za rozbudowę sieci Greenpoint.
Potencjalnych franczyzobiorców marka szuka w miastach liczących co najmniej 20 tys. mieszkańców. Najchętniej widziane lokalizacje dla sklepów to galerie handlowe, ale lokalizacje przyuliczne, w miejscach o dużym natężeniu ruchu, również są atrakcyjne dla licencjodawcy. Lokal na sklep powinien mieć powierzchnię co najmniej 80 m2 , układ prostokąta oraz jedną lub dwie witryny.
– Wydatki na inwestycję uzależnione są od konkretnej lokalizacji, jednakże przed podpisaniem umowy wszystkie koszty są franczyzobiorcy dokładnie przedstawiane – zapewnia Tomasz Nowicki. – Oczekiwanie na zwrot z inwestycji także zależy od lokalizacji, stopnia zaangażowania franczyzobiorcy oraz wysokości samej inwestycji, jednak z reguły trwa od 12 do 18 miesięcy.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Franczyzobiorca nie musi też inwestować w zatowarowanie, ponieważ towar jest mu oddawany w depozyt. Wynagradzany jest natomiast w oparciu o prowizję uzależnioną od poziomu sprzedaży.
– Naszym partnerom franczyzowym oprócz szkoleń, pomocy w negocjacjach czy wyborze lokalu oferujemy jeszcze pomoc przy doborze podwykonawców, wykonanie projektu, pełne wyposażenie w system komputerowy – wylicza Tomasz Nowicki. – Branża odzieżowa jest bardzo trudnym segmentem rynku. Duża konkurencji sprawia, że ciągle uciekamy się do promocji i wyprzedaży, wręcz przyzwyczailiśmy wszyscy naszych klientów do tego – i ciężko jest sprzedać towar w pełnej marży. Staramy się jednak różnymi metodami wciąż podnosić obroty sklepów. Zauważyliśmy np. że ważnym czynnikiem jest wygląd salonów. W ciągu ostatniego roku kilka z naszych sklepów całkowicie odremontowaliśmy, co bardzo korzystnie wpłynęło na poprawę wyników sprzedaży.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie. Kto może otworzyć restaurację McDonald's? Sprawdź w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING".
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.