Wydatki na start / W zależności od modelu współpracy (może to być współpraca partnerska lub pełna franczyza) całkowita inwestycja w placówkę waha się od 10 do 20 tys. zł. Opłata licencyjna za przyłączenie do sieci wynosi 2,5 tys. zł.
Sobota
23.06.2018
Po 10 latach samodzielnego prowadzenia biura podróży Joanna Klemiato dołączyła do sieci Travelplanet. Dlaczego?
 

Joanna Klemiato nie planowała otworzyć własnej firmy. Jak sama mówi – nastąpiło to trochę przypadkiem.
– Skończyłam studia ekonomiczne, ale z ukierunkowaniem na branżę turystyczną. Zawsze lubiliśmy też z mężem podróżować – opowiada obecna franczyzobiorczyni Travelplanet.  Ale do własnego biura podróży było jeszcze od tego daleko. Pomysł na taki biznes podsunął mi mąż, po narodzinach naszego drugiego dziecka. A że mieliśmy też własny, niewykorzystany budynek niedaleko domu, to postanowiliśmy zaryzykować.
Joanna Klemiato postawiła więc w biznesie na to, co było jej bliskie i co sama lubi. Przez 10 lat prowadziła samodzielne biuro podróży. Aż wreszcie postanowiła, że pora przejść pod skrzydła dużego gracza i zaczęła szukać franczyzodawcy. Skąd taka decyzja?
 Głównym powodem była konkurencja – nie ukrywa nasza rozmówczyni. – W Tczewie, gdzie prowadzę działalność, jest w sumie sześć biur podróży. Nie chodzi jednak nawet o ich liczbę Niestety, zdarzało się, że konkurencja była nie do końca uczciwa wobec mnie. Próbowano psuć mi opinię, podważać moją wiarygodność u touroperatorów. Dlatego doszliśmy z mężem do wniosku, że pora poszukać wsparcia silnego partnera.
Zapoznali się z ofertami wszystkich franczyzodawców z branży turystycznej. Największe zaufanie wzbudził w nich Travelplanet.
 Dokładnie przestudiowaliśmy wszystkie koncepty franczyzowe, łącznie oczywiście z największymi sieciami. Naszym zdaniem Travelplanet zapewnia swoim agentom największe wsparcie i ochronę – podkreśla Joanna Klemiato. – A to dla mnie najważniejsze kryterium. Mam za sobą wiele nieprzespanych nocy, z powodu kłopotów z klientami, którzy np. nie chcieli dopłacić do złożonej wcześniej rezerwacji. Teraz nie muszę się już martwić takimi sprawami. Zajmuje się tym za mnie dział windykacji w Travelplanet. Prowizję od sprzedaży dostaję co miesiąc, co pozwala mi swobodniej planować wydatki, daje większe poczucie bezpieczeństwa. A to tylko niektóre z przykładów korzyści, płynących z tej współpracy.
Nie bez znaczenia był też fakt, że franczyzodawca wspomaga finansowo nowych partnerów, dołączających do sieci.
– Pieniądze są przyznawane w formie pożyczki, ale wystarczy wypracować określony limit sprzedaży, by została ona anulowana – wyjaśnia franczyzobiorczyni Travelplanet.
Czy po 10 lat całkowitej samodzielności w biznesie nie obawiała się, że teraz tę samodzielność straci? Franczyza wymaga przecież dostosowania się do standardów i modelu współpracy, wyznaczanych przez dawcę licencji.
– Zupełnie się tego nie obawiałam – mówi zdecydowanie Joanna Klemiato. – Na wszystkie swoje pytania dostałam jasne odpowiedzi, wiedziałam, na czym będzie polegać współpraca i to mi od początku odpowiadało. I dziś, po dwóch latach, mogę stwierdzić, że mój biznes tylko na tym zyskał. Mam więcej klientów, większą ofertę touroperatorów. Samo biuro też się zmieniło na korzyść, po dostosowaniu do standardów sieci, ma chociażby podjazd dla wózków.

Branża ma się dobrze

Obecnie Travelplanet ma 10 salonów własnych oraz 108 franczyzowych. W zależności od modelu współpracy (może to być współpraca partnerska lub pełna franczyza) całkowita inwestycja w placówkę waha się od 10 do 20 tys. zł. Opłata licencyjna za przyłączenie do sieci wynosi 2,5 tys. zł. Przed uruchomieniem nowego salonu, jego pracownicy oraz właściciel przechodzą intensywne szkolenie w siedzibie Travelplanet.pl we Wrocławiu, trwające 10 dni. Program obejmuje szkolenia produktowe, systemowe, sprzedażowe, z księgowości, marketingu oraz symulacje z zakresu obsługi klienta.
– Zwrot z inwestycji zależy od miejsca oraz osoby, która salon prowadzi. Mamy franczyzobiorców, którzy osiągnęli to w 12 miesięcy, ale mamy też takich, którzy potrzebowali około 2,5 roku – wyjaśnia Bartłomiej Szymczak-Pomianowski, menedżer ds. rozwoju sieci franczyzowej Travelplanet.
Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od podpisanych umów, wypłacanej co miesiąc.
 Sprzedaż ofert turystycznych w tym roku jest zdecydowanie wyższa, niż w ubiegłym. Ubiegłoroczny wzrost wyniósł ponad 50 proc. a tegoroczne rezerwacje wzrosły aż o 65 proc. – podkreśla Bartłomiej Szymczak-Pomianowski. – Sprzedaż koncentruje się oczywiście w okresie letnim. Natomiast z roku na rok odnotowujemy coraz większą chęć klientów do wczesnych rezerwacji, dzięki czemu zmniejsza się sezonowość w naszej branży.


Joanna Klemiato, franczyzobiorczyni Travelplanet / "Po dwóch latach od przystąpienia do sieci mogę stwierdzić, że mój biznes tylko na tym zyskał. Mam więcej klientów, większą ofertę touroperatorów. Samo biuro też się zmieniło na korzyść, po dostosowaniu do standardów sieci, ma chociażby podjazd dla wózków".

POPULARNE NA FORUM

Pensjonat - warto czy nie?

MOrres, pensjonatów jest pewnie wiele nad morzem, ale jeśli masz pomysł, dobrą miejscówkę i wiesz, jak się wyróżnić spośród tłumu, to mylsę że warto spróbować...

4 wypowiedzi
ostatnia 23.07.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Witam czy jest możliwość wycofania pieniędzy ? wczoraj zarezerwowałem samochód w tej firmie GLOBAL. zmieniłem plany a samochód rezerwowałem na 03 sierpnia,rezerwacji...

31 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Spływy kajakowe - czy warto zainwestować?

Mam działkę przy nabrzeżu rzeki i myślałem kupić parę kajaków i organizować spływy kajakowe, coś w tym stylu: Spływy kajakowe Skrwa. Czy trzeba do tego celu...

1 wypowiedzi
ostatnia 10.07.2018
Pensjonat - warto czy nie?

więcej o Janluka tu. Również ciekawy temat

4 wypowiedzi
ostatnia 04.07.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Global rent a car to masakryczny przekret!!! Mnie zrobili tak samo w bambucho. Podrozwalismy 21go czerwca 2018. Dali samochod nie taki jak zamawiany, a po odbior to juz nie...

31 wypowiedzi
ostatnia 02.07.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Czy ktos z Panstwa mial problem z firma customercare@global-rent-a-car.pl wynajmujaca auta na lotnisku w Gdansku? Otrzymalem inne auto niz zamowilem, auto bylo nie umyte, a...

31 wypowiedzi
ostatnia 01.07.2018
Nowa marka hotelowa wchodzi do Polski

Rzeczywiście jakoś to do mnie nie przemawia color switch game

2 wypowiedzi
ostatnia 28.06.2018
Czy warto prowadzić biuro podróży?

Moim zdaniem biuro podróży to zawsze dobry interes, zapotrzebowanie na takie usługi z roku na rok jest co raz większe, co raz więcej ludzi nie chce siedzieć w domu tylko...

34 wypowiedzi
ostatnia 20.06.2018