Jeśli lokal, w którym ma się mieścić pub Pinta jest pusty i wymaga pełnego dostosowania, to kapitał potrzebny na start wynosi 700 tys. zł przy powierzchni 150 m kw., 850 tys. zł przy 200 m kw. i 1 mln zł przy 250 m kw.
Poniedziałek
25.06.2018
Browar rzemieślniczy Pinta startuje z franczyzą. Wkrótce pierwszy franczyzobiorca otworzy pub marki we Wrocławiu.
 

Browar Pinta buduje franczyzową sieć firmowych pubów. Pierwszy franczyzowy lokal ruszy w sierpniu we Wrocławiu. Firma prowadzi rozmowy z trzema kolejnymi franczyzobiorcami. Docelowo ma działać kilkanaście takich miejsc, we wszystkich dużych miastach w Polsce.

 Realizujemy w ten sposób marzenie, żeby firmowe puby Pinta nadawały ton dalszemu rozwojowi piwnej rewolucji w Polsce – mówi Ziemowit Fałat, współwłaściciel Pinty.

Puby mają być zlokalizowane w ścisłych centrach miast, ale z wyłączeniem centrów handlowych czy nowoczesnych budynków biurowych.

Panujący w nich klimat nie pasuje do tego, który chcielibyśmy stworzyć w naszych pubach – wyjaśnia Ziemowit Fałat.

Lokale mają mieć powierzchnię między 100 a 200 m2, tak, żeby mogły przyjmować jednocześnie od 70 do 150 gości. Ponadto lokal powinien dysponować ok. 100 m2 powierzchni pomocniczej na chłodnię, magazyn oraz pomieszczenienia socjalne i sanitarne, a także mniej więcej 16 m2 na kuchnię. Będą w niej przyrządzane proste przekąski jak półmiski serów i wędlin oraz proste dania mięsne, rybne i wegetariańskie. Żywność ma być kupowana od lokalnych dostawców i producentów.

Każdy z firmowych pubów Pinty powinien mieć co najmniej 12 kranów, w których będą serwowane nie tylko piwa Pinty.

Razem z innymi browarami rzemieślniczymi warzymy piwo i chętnie sprzedamy też ich produkty. Szeroka oferta dzięki takiej współpracy jak najbardziej leży w naszym interesie – tłumaczy Ziemowit Fałat.

Instalacja piwna będzie podzielona przynajmniej na trzy moduły, aby dać możliwość serwowania różnych piw w różnych temperaturach.

Potencjalni franczyzobiorcy muszą posiadać około 1 mln zł na inwestycję. Jeśli lokal jest pusty i wymaga pełnego dostosowania, to kapitał potrzebny na start wynosi 700 tys. zł przy powierzchni 150 m2, 850 tys. zł przy 200 m2 i 1 mln zł przy 250 m2. Inwestycja powinna się w pełni zwrócić po trzech, najpóźniej czterech latach. W trakcie działalności lokalu prowizja franczyzodawcy wynosi 5 proc. miesięcznego obrotu pubu. Partnerzy mogą liczyć na wyłączność na prowadzenie pubu Pinta na terenie danego miasta.

Browar ma także ściśle określone wymagania odnośnie kandydatów do współpracy. Franczyzobiorcy powinni posiadać wiedzę i doświadczenie niezbędne do prowadzenia pubu. Muszą także znać treść obowiązujących przepisów, w tym w szczególności prawa pracy, ustawy o wychowaniu w trzeźwości, o bezpieczeństwie żywności i żywienia, zasady GHP/GMP/HACCP. Ponadto wymagany jest status samodzielnego przedsiębiorcy.

Franczyzodawca pomoże partnerom w opracowaniu planów dekoracji wewnętrznej i zewnętrznej pubu. Będzie dostaczał do pubu piwa oraz odpowiednie gadżety.

Ponadto zapewnimy niezbędne szkolenia oraz odpowiednie wsparcie marketingowe – zapewnia Ziemowit Fałat.

Sieciowe lokale z rzemieślniczym piwem to  mało popularny biznes w Polsce.  Częściej można u nas znaleźć pojedyncze lokale z rzemieślniczymi trunkami, otwierane przez właścicieli browarów rzemieślniczych.


Dominika Pronarska
dziennikarz