Specjalista potrafi lepiej
Martynę Błaszczyk poznaliśmy w lutym. Przygotowywała się do otwarcia swojego pierwszego biznesu pod marką DepilConcept. Wcześniej pracowała jako etatowa kosmetolożka w krakowskim salonie tej marki. Lubiła swoją pracę. Jak wspomina, miała dobre relacje z klientami, innymi pracownikami i właścicielem salonu. Mówi też, że od początku podobał jej się ten biznes i po cichu marzyła o własnym gabinecie DepilConcept. W sierpniu 2017 roku nawiązała też kontakt z Franczyzodawcą DepilConcept i rozpoczęła rozmowy o uruchomieniu własnego gabinetu. W grudniu 2017 roku Martyna Błaszczyk podpisała umowę franczyzową, wynajęła lokal i rozpoczęła remont, zaś DepilConcept przystąpiło do prac projektowych nad nowym gabinetem.
Pod wiatr, ale do przodu
Otwarcie gabinetu franczyzobiorczyni zaplanowała na koniec lutego, ale plany te pokrzyżował nieuczciwy wykonawca, który zainkasował blisko 7 tys. zł zaliczki i stracił zainteresowanie realizacją umowy.
- To był cios - wspomina Martyna Błaszczyk. - Miałam już zatrudnionych pracowników i płaciłam czynsz, więc pojawiły się pierwsze koszty, a przychody oddaliły się o co najmniej kilka tygodni, do czasu znalezienia nowej ekipy i dokończenia prac. Zjadał mnie stres. Ale zacisnęłam zęby, pomyślałam, że co mnie nie zabije, to mnie wzmocni i kontynuowałam prace. Na szczęście mogłam liczyć na pomoc życiowego partnera oraz wsparcie ze strony franczyzodawcy, który nie tylko odroczył opłaty i wspierał fachową radą, ale też przekonał firmę leasingową, aby udzieliła leasingu dla nowej firmy.
Gabinet Martyny Błaszczyk pod marką DepilConcept ruszył 15 marca, ale za radą centrali witryna była zrobiona już wcześniej, więc nowy punkt miał szansę zaistnieć w świadomości przyszłych klientek.
- Już pierwszego dnia pojawiły się pierwsze klientki oraz mnóstwo zapytań o usługi - wspomina franczyzobiorczyni. - Cieszyłam się, że mój biznes od początku zaczął generować przychód.
Martyna Błaszczyk mówi, że dzięki sprawdzonemu know-how zysk osiągnęła już w pierwszym miesiącu, a dziś jej biznes jest na etapie intensywnego rozwoju,. Wprawdzie daleko jej jeszcze do najlepszych gabinetów w sieci, ale jest dobrej myśli, ponieważ wie co zrobić, aby do nich dołączyć.
Apetyt na więcej
Pytana o specyfikę biznesu w branży kosmetycznej Martyna Błaszczyk mówi, że dla firmy zajmującej się fotodepilacją, pozyskanie klienta najczęściej gwarantuje jego lojalność na kilka-kilkanaście miesięcy. Zabiegi należy powtarzać raz w miesiącu przez około rok - dzięki temu mamy pewność, że klientka, która widzi efekt zabiegu, niemal na pewno do nas wróci, a z czasem być może poleci koleżankom.
Choć w okolicy jest kilka innych gabinetów, franczyzoiorczyni nie obawia się konkurencji.
- Moją podstawową przewagą jest specjalizacja - ocenia Martyna Błaszczyk. - Nasze klientki są coraz bardziej świadome, wyedukowane i wymagające. Oczekują pogłębionej, profesjonalnej wiedzy, a w naszych gabinetach spodziewają się znaleźć zabiegi na najwyższym poziomie, zgodne z najnowszymi trendami oraz wiedzą z dziedziny kosmetologii i wykonane przy użyciu nowoczesnych urządzeń.
Franczyzobiorczyni dodaje też, że istotną częścią jej pracy jest systematyczny, osobisty kontakt z klientkami
- Panie bardzo lubią, jak się je zaprosi na zabieg lub przypomni o wizycie. To tak naprawdę część mojej usługi - podkreśla.
Mimo problemów na starcie Martyna Błaszczyk nie żałuje założenia własnej firmy, ani wejścia we franczyzę.
- Widzę, że to ma sens. Dzięki franczyzie mam więcej klientów i dostęp do profesjonalnych rozwiązań. Sama nie doszłabym do tego poziomu - mówi.
Dziś franczyzobiorczyni DepilConcept zatrudnia dwie osoby i sama pracuje jako menedżerka salonu. Mówi, że gdy jej pierwszy gabinet jeszcze trochę się rozkręci, to otworzy kolejny, w innej dzielnicy Szczecina, aby dotrzeć do nowych klientek, a dotychczasowym ułatwić dostęp do jej salonu.
- Szczecin liczy ponad 400 tys. mieszkańców. Z pewnością jest tu potencjał na co najmniej jeszcze jeden gabinet. Mnie marzą się trzy - zdradza.
Otwarcie biznesu pod marką DepilConcept kosztuje ok. 120 tys. zł. To kwota potrzebna na zakup licencji z gotowym know-how, urządzenie i wyposażenie czterdziestometrowego lokalu oraz pakiet szkoleń dla franczyzobiorcy i jego pracowników na temat samej usługi, ale także metod efektywnej sprzedaży, marketingu i obsługi klienta. Martyna Błaszczyk mówi, że jej inwestycja tylko nieznacznie przekroczyła te wartości.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kobiety coraz częściej decydują się na własny biznes, zamiast pracować na etacie. W które franczyzy inwestują najchętniej?
Marcowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Dowiedz się, w którą franczyzę zainwestować, jak zarabiać w internecie oraz jakie biznesy chętnie otwierają kobiety. Bilet na Targi Franczyza gratis!
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami?
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.
Zamiast etatu, własny salon urody
Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.
Opinie o współpracy z Yasumi
Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.