Rózne możliwości / Franczyzobiorcy mogą wybrać spośród pięciu wariantów współpracy. W ostatnich latach największym powodzeniem cieszył się model lodziarni stacjonarnej.
Piątek
13.07.2018
Lody Bonano chcą mieć swoje punkty już w trzytysięcznych miejscowościach. Franczyzobiorcy mogą wybierać z kilku modeli współpracy.
 

Obecny sezon Lody Bonano rozpoczęły z ponad 260 punktami prowadzonymi przez franczyzobiorców i 9 własnymi lodziarniami.
- Jednak te liczby zmieniają się w zasadzie z dnia na dzień , bo wciąż zgłaszają się kolejni chętni. A we wprowadzonym w tym roku przez sieć wariancie współpracy „Lodziarnia od zaraz” uruchomienie nowego punktu to w zasadzie kwestia kilku dni – mówi Dorota Tyborowska, manager ds. rozwoju sieci Lody Bonano. - Spodziewamy się, że utrzymamy ubiegłoroczną dynamikę wzrostu. W zeszłym roku przybyło nam 40 placówek.

Sieć Lodów Bonano w niektórych rejonach Polski – takich jak Mazowsze, Podlasie czy Lubelszczyzna jest dość gęsta. Więcej wolnych lokalizacji jest np. na Dolnym Śląsku, Podkarpaciu czy w Małopolsce. Oprócz dużych miast oraz miejscowości letniskowych, marka spogląda też obecnie przychylnym okiem na małe miejscowości, liczące powyżej 3 tys. mieszkańców. Franczyzodawca zawsze doradzi w wyborze odpowiedniej lokalizacji.
- O powodzeniu lub porażce lodziarni decyduje w głównej mierze lokalizacja. A my, bazując na bogatym doświadczeniu, potrafimy już dość precyzyjnie przewidzieć, czy dane miejsce jest odpowiednie, czy też może jednak zbyt ryzykowne – podkreśla Dorota Tyborowska. - Nie można przy tym lekceważyć statystyk. Dziesięć lodziarni w 10-tysięcznym miasteczku w zupełności zaspakaja lokalny popyt.
Franczyzobiorcy mogą wybrać spośród pięciu wariantów współpracy. W ostatnich latach największym powodzeniem cieszył się model lodziarni stacjonarnej. Według danych licencjodawcy, wybierało go około 90 proc. franczyzobiorców. Koszty inwestycji zaczynają się od kwoty 15,5 tys. zł netto. Potrzebny jest własny lub wynajęty lokal o powierzchni minimum 10 m2.
W format Bonano Holiday – popularny zwłaszcza w miejscowościach turystycznych - trzeba zainwestować ok. 14 tys. zł netto. Trzeci format to wyspa lodowa w galerii handlowej, która pozwala na prowadzenie sprzedaży przez cały rok. Koszt inwestycji w tym przypadku to minimum ok. 25 tys. zł. Z kolei największą mobilność sprzedaży umożliwia lodobus. Ta forma współpracy franczyzowej w wersji standard wiąże się z comiesięczną opłatą 4,9 tys. zł netto, w przypadku dzierżawy.
- W tym sezonie wprowadziliśmy nowy koncept Lody Bonano MIX. Od tego sezonu w lokalach, które zdecydowały się na opcję MIX, pojawiło się proste, graficzne, kolorowe menu. Klient sam może zdecydować jaki chce deser i w jaki sposób ma ochotę go skomponować wybierając dodatki lub wybrać gotowy produkt – dodaje Dorota Tyborowska.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Jest natomiast opłata marketingowa w wysokości 150 zł miesięcznie, pobierana przez okres działalności lodziarni - czyli nie dłużej niż przez 6 miesięcy. Obowiązuje też stała miesięczna opłata franczyzowa, a jej wysokość jest różna w zależności od wybranego modelu współpracy. W przypadku punktów sezonowych, otwartych przez pół roku opłata wynosi 600 zł – dotyczy to zarówno lodziarni tradycyjnej (okres pół roku) jak i Bonano Holiday (3 miesiące). Z kolei w lokalach całorocznych - czyli wyspach w galeriach handlowych jest to koszt 400 zł miesięcznie, płatne przez cały rok.
- Franczyzobiorcy otrzymują nasze wsparcie na każdym etapie – zapewnia Dorota Tyborowska. - Na początku każdy z nich przechodzi cykl szkoleń sprzedażowych, marketingowych czy też z zakresu zarządzania zespołem. Najważniejsze informacje otrzymuje też w formie podręcznika operacyjnego. Wspólnie ustalamy projekt lokalu i jego aranżację. W momencie uruchamiania lodziarni oferujemy pomoc marketingową i promocyjną, tak by nowy lokal zaistniał w świadomości potencjalnych klientów. Realizujemy ogólnopolskie kampanie reklamowe i promocyjne, konkursy dla klientów z wartościowymi nagrodami, emisje spotów reklamowych. Istniejemy w mediach społecznościowych i tradycyjnych.


Opłaty tylko w sezonie / Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci. Jest natomiast opłata marketingowa w wysokości 150 zł miesięcznie, pobierana przez okres działalności lodziarni - czyli nie dłużej niż przez 6 miesięcy.