Dwie możliwości / We współpracę z firmą można wejść na dwa sposoby. Pierwszy wariant – Yasumi Epil Studio Urody. Drugi model – Yasumi Instytut Zdrowia i Urody.
Poniedziałek
16.07.2018
Koncept Yasumi proponuje franczyzobiorcom dwa modele współpracy. Różnią się m.in. wysokością inwestycji.
 

Obowiązująca dziś moda na piękny wygląd i doskonałą sylwetkę powoduje, że branża beauty ma przed sobą niezłe perspektywy. Właśnie w tym segmencie rynku działa od 2003 roku koncept Yasumi. Poza powszechnie znanymi zabiegami kosmetycznymi proponuje w swoich salonach autorskie, japońskie rytuały pielęgnacyjne i produkty kosmetyczne pod własną marką. Pod szyldem Yasumi funkcjonuje obecnie pięć gabinetów własnych i prawie 100 franczyzowych.
We współpracę z firmą można wejść na dwa sposoby. Pierwszy wariant – Yasumi Epil Studio Urody to klasyczny model franczyzowy. Licencjobiorca dostaje na tacy projekt salonu kosmetycznego. Oferuje klientom zabiegi depilacji laserowej, pielęgnacji twarzy, modelowania sylwetki. Drugi model działalności – Yasumi Instytut Zdrowia i Urody – opiera się na współpracy partnerskiej. Instytuty proponują klientom szerszą ofertę zabiegów, m.in. masaże, depilację laserową, odmładzanie i modelowanie sylwetki oraz pielęgnację ciała i rytuały japońskie. W związku z tym inwestor musi liczyć się z wyższym poziomem inwestycji, ponieważ konieczny jest zakup zaawansowanego sprzętu zabiegowego. W modelu biznesowym Yasumi Instytut Zdrowia i Urody partner może dodać też do oferty drugą, kompatybilną markę Yasumi Medestetic. Wiąże się to jednak z zakupem kolejnych urządzeń.

Lista życzeń franczyzodawcy

Franczyzobiorca Yasumi Epil powinien dysponować lokalem o powierzchni minimum 50 m2. Na Yasumi Instytut Zdrowia i Urody potrzeba więcej miejsca - minimum 100 m2. Na tej powierzchni należy wydzielić co najmniej cztery gabinety zabiegowe.
– Otwieramy salony o różnej wielkości. Największy z nich ma ponad 600 m2 powierzchni, piękne patio i japoński styl aranżacji. Skala działalności zależy od możliwości kapitałowych, lokalowych oraz wizji inwestora – mówi Marzena Pawlik, dyrektor ds. sprzedaży w Yasumi Polska. - Najlepiej, gdy salon kosmetyczny znajduje się w pobliżu parkingu, posiada duże witryny i wejście od strony ulicy.
Właściciele marki kładą silny nacisk na wysoki standard projektów wnętrz wszystkich Instytutów Yasumi. Co więcej, wymagają, by pracownicy wykorzystywali do zabiegów jedynie firmowe urządzenia oraz kosmetyki Yasumi. Każdy salon co miesiąc musi zamówić określoną ilość produktów do pielęgnacji. Franczyzodawcy dzielą się z inwestorem swoim doświadczeniem w prowadzeniu biznesu w branży beauty. Pomagają również w rekrutacji personelu. Na starcie biznesu w salonie musi znaleźć się minimum czterech pracowników. Partner wraz z personelem bierze udział w szkoleniu wstępnym, podczas którego poznaje tajniki obsługi urządzeń, rytuały kosmetyczne i kosmetyki Yasumi.

Pieniądze na start

Aby otworzyć salon Yasumi Epil trzeba wyłożyć na stół min. 85 tys. zł netto. Kwota pokryje zakup sprzętu i elementów wyposażenia wnętrza. Dodatkowy wydatek to adaptacja lokalu. Franczyzobiorca co miesiąc płaci opłatę franczyzową i marketingową, każda w wysokości 500 zł.
Koszt inwestycji w Yasumi Instytut Urody i Zdrowia jest wyższy, sięga min. 200 tys. zł. To wydatki na urządzenia, pakiet kosmetyków, fotele, materiały marketingowe, know-how, stronę internetową czy szkolenia. Partner jest również zobligowany do przygotowania lokalu.
– Jako franczyzodawcy pomagamy w doborze lokalizacji salonu, jednak remont i aranżacja punktu leży po stronie franczyzobiorcy – mówi Marzena Pawlik.
Biorca licencji na biznes z Yasumi może zainspirować się projektami gotowych lokali i wizualizacją 3D lub skorzystać z pomocy architekta współpracującego z Yasumi. Lwią część wydatków miesięcznych stanowią pensje pracowników i koszt najmu lokalu. Do pozostałych kosztów działalności zalicza się m.in. zakup kosmetyków, opłaty za energię czy wydatki na własne działania marketingowe. W modelu Yasumi Instytut Zdrowia i Urody nie ma miesięcznej opłaty franczyzowej, jest natomiast opłata marketingowa. Zwrot z inwestycji następuje w okresie od 18 do 24 miesięcy od otwarcia.

Yasumi działa już także za granicą, ma salony w Austrii i Kazachstanie. Jednak nadal rynek polski pozostaje dla marki najważniejszy.
– Jako że jesteśmy polską firmą, to tu szukamy największych możliwości rozwoju. Popyt na usługi kosmetyczne w Polsce cały czas rośnie, a salony sieciowe rozpoznawalnej marki cieszą się największym zainteresowaniem – przyznaje Marzena Pawlik.
W kwietniu tego roku Yasumi zostało nagrodzone statuetką lidera systemów franczyzowych w konkursie Businesswoman & life.


Ile to kosztuje / Aby otworzyć salon Yasumi Epil trzeba wyłożyć na stół min. 85 tys. zł netto. Koszt inwestycji w Yasumi Instytut Urody i Zdrowia jest wyższy, sięga min. 200 tys. zł.