Franczyza ze smakiem
Sevi Kebab funkcjonuje na rynku gastronomicznym od ponad 10 lat. Koncept łączy ideę „fast food” z elementami restauracyjnymi. W lokalach serwuje się przede wszystkim kebab. Danie występuje pod trzema postaciami: w tortilli, bułce i na talerzu, z dwoma rodzajach mięsa, wołowo-baranim i kurczakiem. Menu jest urozmaicone o kilka oryginalnych posiłków tureckich z grilla, dodatki w postaci świeżych warzyw, frytek, kaszy i sosów oraz zimne napoje i piwo. W karcie znajdą się również opcje dla wegetarian, między innymi kebab z falafelem czy hummusem.
Z polecenia
Restauracje Sevi Kebab znajdują się w dziewięciu polskich miastach, między innymi Katowicach, Elblągu czy w Warszawie. Łącznie w sieci są 22 placówki. Franczyza okazała się receptą marki na start w kolejnych polskich miastach.
– Ponad 6 lat temu zaczęliśmy rozwijać system franczyzowy. Jako doświadczeni restauratorzy postanowiliśmy podzielić się swoim przepisem na sukces z innymi przedsiębiorcami, którzy podobnie jak właściciele marki Sevi Kebab są zakręceni na punkcie gotowania na najwyższym poziomie – mówi Agnieszka Żółkiewicz, project manager marki Sevi Kebab.
Nowi licencjobiorcy trafiają do firmy głównie z polecenia obecnych franczyzobiorców. Choć marka promuje się także na ogólnopolskich wydarzeniach biznesowych.
Osoby zainteresowane franczyzą są zobowiązane do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Co jednak najważniejsze, muszą posiadać kapitał na start. Franczyzodawca podkreśla, że przed podjęciem ostatecznej decyzji warto dobrze się zastanowić.
- Gastronomia jest obecnie bardzo modnym kierunkiem biznesowym. Często wyobrażenie o posiadaniu restauracji sprowadza się do degustacji dań czy zarządzania personelem. Tymczasem prowadzenie własnego biznesu gastronomicznego wymaga tak samo dużego zaangażowania ze strony właściciela, jak w przypadku każdego innego biznesu – wyjaśnia Agnieszka Żółkiewicz.
Gwarantowane wsparcie
Koncept franczyzowy Sevi Kebab jest szyty na miarę centrów handlowych. Minimalna wymagana powierzchnia placówki to 40 m2. Franczyzodawcy posiadają bazę nowych lokalizacji i nadal prowadzą rozmowy z innymi galeriami. Są także otwarci na propozycje lokali ze strony licencjobiorców.
Gdy franczyzobiorca dobije targu i wybierze konkretne miejsce, sięga do portfela. Koszt inwestycji w punkt Sevi Kebab to 200 tys. zł. Dodatkowo franczyzobiorca musi zapłacić za adaptację lokalu. Według szacunków zwrot z inwestycji następuje po około 2-3 latach. Kluczem do sukcesu jest odpowiednie przygotowanie do otwarcia restauracji.
– Franczyzobiorca musi na bieżąco monitorować postępy w każdym aspekcie funkcjonowania placówki, aby móc podejmować strategiczne decyzje. Nie mniej jednak nasi specjaliści z poszczególnych działów centrali pozostają w stałym kontakcie z licencjobiorcą i jego pracownikami, udzielają cennych rad, szukają najlepszych rozwiązań w każdej sytuacji, a także przestrzegają przed ewentualnymi zagrożeniami – informuje Agnieszka Żółkiewicz.
Wraz z podpisaniem umowy, franczyzobiorca dostaje gwarancję wsparcia ze strony właścicieli Sevi Kebab. Z ich pomocą poznaje strukturę firmy i razem z pracownikami bierze udział w szkoleniach. Co więcej, kierownik restauracji i jego zastępca zaznajamiają się ze wszystkimi stanowiskami pracy. Z czasem sami szkolą dodatkowe zatrudnione osoby. Poza szkoleniami na wstępie, w każdym lokalu franczyzowym są organizowane treningi wewnętrzne: produktowe, z zakresu obsługi klienta i działań marketingowych. Zarówno dawcy, jak i biorcy patentu na biznes organizują kampanie marketingowe. Jedni centralnie, drudzy w poszczególnych miastach. W razie potrzeby licencjobiorcy przechodzą treningi uzupełniające w siedzibie licencjodawcy, pod okiem innych kucharzy i kierowników.
Audytorzy firmy regularnie odwiedzają każdą restaurację. W ramach bieżącego wsparcia dostarczają franczyzobiorcom know how, receptur na dania oraz materiałów niezbędnych do prowadzenia firmy. Właściciele pomagają również przy rekrutacji i polecają sprawdzonych dostawców produktów.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Szwedzka marka Taco Bar chce wejść na polski rynek. Jakie warunki współpracy proponuje?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
Nowoczesny sprzedawca musi przełamywać schematy i ciągle zaskakiwać klienta. Tylko wtedy będzie mógł zwiększyć skuteczność swoich działań i pozyskiwać atrakcyjne kontrakty.
Aby zarobić, trzeba sprzedać rzecz należącą do klienta, którą czasowo przechowujemy, bo nie jest naszą własnością. Lombardy świetnie prosperują, a pożyczki pod zastaw są wysoko oprocentowane.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali