Marcin Olesiak / Od początku roku obroty spółki są o 26 proc. większe w stosunku do 2017 r. Jeśli chodzi natomiast o samą Lodolandię, to do jesieni sieć osiągnie sprzedaż o kilkanaście procent lepszą niż w ubiegłym roku, natomiast sprzedaż w pojedynczych punktach like for like zwiększy się o 16 proc.
Poniedziałek
03.09.2018
O rozwoju sieci Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab opowiada Marcin Olesiak, prezes Sweet Gallery - franczyzodawcy wszystkich trzech marek.
 

Sweet Gallery nabiera coraz większego tempa w rozwoju Polsce. Jak obecnie wygląda wasza sytuacja na rynku?

Aktualnie zajmujemy 15 proc. rynku lodowego w Polsce w segmencie małych punktów gastronomicznych. W ciągu kolejnych dwóch lat chcemy podwoić udział w branży. Istniejemy od 2013 roku, co oznacza że rynek podbijamy od niedawna. Weszliśmy w niszę upowszechniając jednocześnie lody świderki. Ucywilizowaliśmy branżę, która wcześniej należała do mało estetycznych budek z lodami. Obecnie wartość rynku lodowego rośnie co rok o kilkanaście procent. Chcemy wykorzystać ten potencjał i zbudować pozycję czołowego gracza w branży. Już teraz jesteśmy jedną z najbardziej liczących się lodowych sieci w Polsce. Do tego rozwijamy jeszcze dwa inne koncepty – Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. Łącznie mamy 470 placówek, które roczną sprzedaż notują na poziomie 150-160 mln zł. W tym roku w kolejce do otwarcia czeka 70-90 placówek. Gwarancją inwestycji dla franczyzobiorcy są podpisane przez nas umowy na wynajem lokalizacji z galeriami i centrami handlowymi oraz gotowe przyczepy do pracy ze wszelkimi pozwoleniami na prowadzenie działalności. Działalność franczyzową można zacząć natychmiast. Zapewniamy lokalizacje i całą infrastrukturę w postaci gotowych punktów sprzedaży. Franczyzobiorca od razu skupia się na sprzedaży, co znacznie przyspiesza zwrot inwestycji w biznes.

Jaki jest koszt inwestycji w biznes?

By otworzyć punkt Lodolandia wystarczy mieć 10 tys. zł. Pozostały koszt inwestycji, czyli ok. 80 tys. zł jest leasingowany. Takie rozwiązanie pozwala zoptymalizować koszty, co ułatwia działalność na starcie. Lodolandię można połączyć z konceptem Kołacz na Okrągło i otworzyć biznes całoroczny Lodo-Kołacz. Wkład własny pozostaje na zbliżonym poziomie. Dochodzi do tego jednorazowy wydatek związany z rebrandingiem i dodatkowym sprzętem do wypieku kołaczy. Ogólny koszt przyczepy Lodo-Kołacz wynosi wówczas 139 tys. zł. Tego rodzaju placówka od 1 kwietnia do 30 września (sezon wiosenno-letni) działa pod szyldem Lodolandia, natomiast od 1 października do 30 marca (sezon jesienno-zimowy) działa pod szyldem Kołacz na Okrągło. Zmianie ulega witryna zewnętrzna punktu, a maszynę do lodów zastępuje sprzęt do wypieku kołaczy. Wszystko trwa ok. 2 godzin. Okres zwrotu inwestycji w biznes jest zróżnicowany, ale z reguły nie dłuższy niż dwa sezony. Bywa, że jedna placówka w niecały miesiąc może wygenerować utarg w wysokości ok. 50 tys. zł, co daje nawet 30 tys. zł zysku. Wszystko zależy od stałych kosztów, czyli m.in. od czynszu, liczby pracowników, a także od pogody, która w tym roku wyjątkowo sprzyja branży lodowej. Standardowo jednak zysk z biznesu waha się od 10 do 20 tys. zł miesięcznie. Podobnie funkcjonuje nasz trzeci koncept Bafra Kebab. Wymagana kwota na starcie to 20 tys. zł. Reszta inwestycji pokrywana jest z leasingu. Miesięczny zysk z pojedynczej placówki Bafra Kebeb zazwyczaj wynosi 10 tys. zł. Koncept jest młody. Istnieje od 2017 roku i obecnie mamy 35 punktów Bafra Kebeb.

W jakie lokalizacje celujecie?

Od początku istnienia firmy fokusujemy się na współpracy z galeriami i centrami handlowymi. Punkty Lodolandia i Kołacz na Okrągło stawiamy na zewnątrz, przy wejściu do budynków, gdzie jest największy przepływ klientów. W tej chwili współpracujemy ze 120 galeriami i centrami handlowymi w całej Polsce. Oprócz tego mamy podpisane umowy ramowe z kilkoma sieciami handlowymi, np. z Tesco, Kauflandem, Carrefourem, Intermarché i Leclerc, które umożliwiają rozwój naszych placówek w pobliżu supermarketów w całym kraju. Mamy specjalnie dedykowany dział komercjalizacji dlatego niemal codziennie pozyskujemy nowe lokalizacje. Jesteśmy w kontakcie z istniejącymi galeriami i centrami handlowymi oraz śledzimy nowe inwestycje. Po otwarciu nowych obiektów staramy się od razu nawiązać współpracę.

W 2018 roku zaczęliśmy rozwój sieci w małych miastach, takich od 5 tys. mieszkańców. Często nasze punkty stają się tam „najmodniejszym” miejscem, które skupia niemal całą społeczność. Pełnimy rolę gastronomii i rozrywki jednocześnie, której brakuje w najmniejszych miastach. Obecnie w tego typu lokalizacjach istnieje 100 placówek (Lodolandia, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab), a do końca roku powstanie jeszcze ok. 50.

Jesteście również jedną z niewielu polskich sieci gastronomicznych, która intensywnie rozwija się za granicą. W jakich krajach jesteście już obecni?

Aktualnie jesteśmy na Słowacji, w Niemczech, Wielkiej Brytanii, natomiast w przyszłym roku zamierzamy zwiększyć zasięg o Rumunię i Chorwację. W Niemczech mamy już masterfranczyzobiorcę, który rozwija sieć w oparciu o lokalizacje przy galeriach handlowych. Prowadzimy zaawansowane rozmowy i jesteśmy w trakcie podpisywania umowy z masterfranczyzobiorcą na rynek słowacki. W sumie poza Polską mamy ok. 30 punktów pod nazwą Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło). Za granicą jesteśmy dopiero od roku. Prowadzimy również rozmowy z masterfranczyzobiorcami na kolejnych rynkach. Jesteśmy tanią franczyzą, a mobilne przyczepy znacznie ułatwiają rozwój sieci. Nie potrzebujemy lokali, odpadają więc wielomiesięczne poszukiwania takich lokalizacji i wysokie stawki czynszu. Możemy otworzyć punkt przed popularną galerią handlową, płacąc za miejsce o wiele mniej, niż w środku, a jednocześnie korzystając z tej samej grupy klientów. Ponadto biznes można zacząć niemal od razu po podpisaniu umowy. Wyeliminowaliśmy też problem nietrafionych lokalizacji, bo można ją łatwo zmienić przenosząc przyczepę w lepsze miejsce.

Jak rozwój przekłada się na wyniki finansowe spółki Sweet Gallery?

Od początku roku obroty spółki są o 26 proc. większe w stosunku do 2017 r. Jeśli chodzi natomiast o samą Lodolandię, to do jesieni sieć osiągnie sprzedaż o kilkanaście procent lepszą niż w ubiegłym roku, natomiast sprzedaż w pojedynczych punktach like for like zwiększy się o 16 proc. Nasza oferta jest prosta i jednocześnie popularna. Nie ma u nas niespodzianek. Klient wie, co może kupić i na tym też polega nasz sukces.

Rozmawiała Magdalena Kurda


Inwestycja w lody / Na otwarcie Lodolandii wystarczy 10 tys. zł. Pozostały koszt inwestycji, czyli ok. 80 tys. zł, jest leasingowany.

POPULARNE NA FORUM

Gastronomia w szkole.

Witam, mój syn chodzi do szkoły Zawodowej na Ul.Gintrowskiego 38 w Warszawie, przyjrzałem się, że jest tak sklepik z żywnością. Zastanawiam się ile taka pani czy pan...

1 wypowiedzi
ostatnia 14.11.2018
Będąc w związku z Wilsonem przez siedem lat, zerwał ze mną, zrobiłem wszystko, co możliwe, aby go sprowadzić, ale wszystko było na próżno, tak bardzo go pragnąłem z powodu miłości, jaką mam dla niego, błagałem go o wszystko , Złożyłem obietnice, ale on odmówił. Wyjaśniłem mój problem komuś online, a ona zasugerowała, że ​​powinienem skontaktować się z rzucającym czar, który mógłby mi pomóc rzucić zaklęcie, by go sprowadzić, ale jestem typem, który nie wierzy w zaklęcie, nie miałem wyboru, jak spróbować, Miałem na myśli rzucającego zaklęcie o nazwisku Dr AKHERE i wysłałem mu e-mail, a on powiedział mi, że nie ma problemu, że wszystko będzie w porządku przed trzema dniami, że mój były powróci do mnie przed upływem trzech dni, rzucił zaklęcie i zaskakująco w drugim dzień, było około 16.00. Mój były zadzwonił do mnie, byłem tak zaskoczony, że odpowiedziałem na wezwanie i wszystko, co powiedział, było takie, że tak mu przykro z powodu wszystkiego, co się wydarzyło, że chciał, bym wrócił do niego, że tak bardzo mnie kocha. Byłem tak szczęśliwy i poszedłem do niego, w ten sposób zaczęliśmy znów żyć razem szczęśliwie. Od tego czasu złożyłem obietnicę, że każdy, kogo znam, ma problem z relacjami, byłbym pomocny tej osobie, odsyłając ją do jedynego prawdziwego i potężnego czarującego czarownika, który pomógł mi z moim własnym problemem i który różni się od wszystkie te fałszywe. Każdy może potrzebować pomocy rzucającego czar, jego e-mail: AKHERETEMPLE@gmail.com lub zadzwoń / WhatsApp: +2349057261346 możesz wysłać do niego e-mail, jeśli potrzebujesz pomocy w związku lub cokolwiek. SKONTAKTUJ SIĘ GO Z ROZWIĄZANIEM DLA WSZYSTKICH PROBLEMÓW AKHERETEMPLE@gmail.com lub zadzwoń / WhatsApp: +2349057261346/.

Będąc w związku z Wilsonem przez siedem lat, zerwał ze mną, zrobiłem wszystko, co możliwe, aby go sprowadzić, ale wszystko było na próżno, tak bardzo go pragnąłem...

1 wypowiedzi
ostatnia 14.11.2018
Catering dietetyczny

Polecam catering dietetyczny bielsko-biała- szefowa to też instruktor sportów siłowych więc zna się na tym :)

3 wypowiedzi
ostatnia 09.11.2018
Piec do pizzy - jaki wybrać ?

Ja mam własny piec do pizzy i jestem zadowolona :D

58 wypowiedzi
ostatnia 09.11.2018
Piec do pizzy - jaki wybrać ?

Jeżeli już się kupuje wyposażenie do swojej pizzerii, to warto kupić solidny piec. Dobre jakościowo urządzenia w swoim asortymencie posiada firma Hendi. Niedrogie, a...

58 wypowiedzi
ostatnia 08.11.2018
Catering dietetyczny

Witam. Poszukuję franczyzy na catering dietetyczny ale nie interesuje mnie wersja gdy dostaję gotowe produkty . Mam wlasną firmę gastronomiczną i moge spokojnie sam o to...

3 wypowiedzi
ostatnia 08.11.2018
Catering dietetyczny

Cześć, ktoś z was korzysta z cateringu dietetycznego ? jakie macie wrażenia z korzystania z takiego rozwiązania ? bo chciałbym skorzystać z https://www.pureandfresh.pl/...

3 wypowiedzi
ostatnia 07.11.2018
Kawiarnie Cafe Nescafe

This article filled with so many useful information. Tha's why I needed to write you a very small remark so as to give many thanks once again for your spectacular things...

9 wypowiedzi
ostatnia 05.11.2018