20.11.2002

Rozwiązanie konkursu Vip Detalu Dzisiaj

Redakcja Detal dzisiaj przyznała tytuły „VIP Detalu Dzisiaj 2002”. Laureatem w kategorii „Sieć Integrująca Samodzielne Sklepy” została sieć franchisingowa LD. W kategorii „Najlepszy sklep” tytuł otrzymała firma PPHU "Mini - Max" działająca w sieci Chata Polska.

Firmy przyjmują różne strategie działania: zrzeszają się, dalszy rozwój wspierają franczyzą lub starają się utrzymać własną niezależność - wiele zależy od ich historii, kultury organizacyjnej i osobowości osób kierujących, zauważa Detal Dzisiaj.

Przyglądając się firmom, Detal Dzisiaj zwracał uwagę na to, jak radzą sobie na bardzo konkurencyjnym rynku handlu detalicznego i jakie wprowadzają innowacje, które mają umożliwić dalszy rozwój.

Lewiatan Detal Holding - VIP w kategorii „Sieć Integrująca Samodzielne Sklepy”

90 proc. akcjonariuszy firmy to właściciele sklepów spożywczych, a 10 proc. kontrahenci sieci. Prezesem zarządu jest Roman Jakubowski.

Spółka zajmuje się zarządzaniem i rozbudową ogólnopolskiej sieci sklepów spożywczych o nazwie Polska Sieć Handlowa LD. W styczniu Polska Sieć Handlowa Lewiatan Detal Holding s.a. przekształciła się w sieć franczyzową. Do Polskiej Sieci Handlowej należy ponad 250 sklepów spożywczych. Sklepy zlokalizowane są w województwach: śląskim, małopolskim, lubelskim, mazowieckim, warmińsko-mazurskim, kujawsko-pomorskim, łódzkim, dolnośląskim, opolskim.

Zasady przynależności do sieci określa umowa cywilno-prawna zawarta pomiędzy właścicielem sklepu (franczyzobiorcą), a spółką akcyjną Lewiatan Detal Holding (franczyzodawcą). Średnia powierzchnia hali wynosi 148m2, a średni obrót sklepu to 183 tys. zł.

Do sieci należą sklepy zlokalizowane głównie na osiedlach, w centrach miast lub w środowisku wiejskim. Ich atutem jest to, że znajdują się blisko klienta. Członkom Polskiej Sieci Handlowej LD firma zapewnia: korzystanie z umów handlowych z kontrahentami sieci oferującymi atrakcyjne warunki zakupów towarów handlowych, eksploatacyjnych i reklamowych, uczestnictwo w promocjach i innych działaniach marketingowo-reklamowych, wprowadzoną w 2001 r. markę własną Lider Detalu, czyli produkty w niskich cenach, dostępnie wyłącznie w sklepach sieci. Sklepy mogą liczyć na pomoc w przeprowadzeniu remontu, ustawieniu i aranżacji plastycznej placówki handlowej, doradztwo w zakupie nowoczesnego sprzętu wyposażenia sklepu, szkolenia właścicieli i personelu.

PPHU Mini-Max - VIP w kategorii „Najlepszy sklep”

Tadeusz Soiński i Jarosław Nowaczyk są właścicielami sklepu należącego do sieci Chata Polska. Pięć lat temu postanowili wybudować sklep w Smochowicach, dzielnicy położonej w północno-zachodniej części Poznania. Projektując budowę, skorzystali z doświadczeń kilku lat pracy w handlu.

Sklep to 700 m2 powierzchni handlowej, doskonale wyposażonej w niemieckie meble sklepowe, umiejętnie oświetlonej i fachowo zaaranżowanej. Do sieci Chata Polska właściciele weszli z pełną świadomością korzyści, jakie ta decyzja może im przynieść. Około 60 proc. z 9000 pozycji asortymentowych sklepu pochodzi od dostawców Chaty Polskiej. Reszta pozostaje w gestii właścicieli, którzy znają swoich klientów i nie chcieliby nikogo odprawić z kwitkiem. Sami kontraktują dostawy warzyw, mięsa, kurczaków i znakomitego pieczywa.

Akcje promocyjne są ważną częścią działalności sklepu. Poza tymi, które zapowiada gazetka sieci, codziennie około 50-60 towarów zaliczanych jest do grupy "hitowych" i to one są dla klientów trudną do odrzucenia przynętą. W tej puli zawsze są soki, dobre wędliny, tanie i wysokiej jakości mięso. Jest też dodatkowa "akcja specjalna". Chata Polska swoim klientom daje kartę rabatową zapewniającą 3-procentowy upust przy zakupach powyżej 25 zł.

Więcej: Detal Dzisiaj, nr. 19-20(125), 14 listopada 2002

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0