27.11.2002

Fast food z polską tradycją

Okazało się, że Polacy tęsknią za typową, tradycyjną kuchnią – mówi Adam Kućmierz, dyrektor zarządu Towarzystwa Przyjaciół Polskiej Kuchni (TPPK), spółki inwestującej w sieć barów Leśne Runo.

Pomysł jest prosty. Sposób zarządzania jest macdonaldowski, a menu polskie. W karcie są m.in. zestawy: Leśne Rogi czy Chata Leśnika, składające się z pierogów, naleśników, zupy.

Jak dotąd działają trzy restauracje Leśnego Runa: dwie przy trasie Warszawa – Gdańsk koło Ostródy i jedna w Siedlcach. Ich powierzchnia waha się od 100 do 150 mkw. W otwarcie lokali firma zainwestowała 600 tyś. złotych. Wszystkie należą do spółki TPPK, której właścicielem jest z kolei Polska Agencja Rozwoju Turystyki w Kaliszu.

- Następne będą otwierać franczyzobiorcy – mówi Kućmierz. Poszukiwania franczyzobiorców rozpoczną się na początku przyszłego roku. Chętni do prowadzenia restauracji muszą mieć na uruchomienie biznesu dobrą lokalizację i 100 tys. złotych.

- Mając lokal w dobrym punkcie, można być niemal pewnym, że interes się powiedzie - zachęca Kućmierz. Nie wszyscy widzą to tak różowo. – Stworzenie sieci to niełatwe zadanie – ostrzega Krzysztof Kłapa, rzecznik firmy McDonald's w Polsce.

Więcej: Profit, grudzień 2002, str.24

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0