08.01.2003

Subway na Targach On-line

Na pytania gości portalu odpowiadał Kris A. Selka i Wayne Levin z SubSandwiches Of Polska, przedstawiciela Subway w Polsce.

basia: Czy planujecie na większą skalę kampanię reklamową waszej sieci w Polsce?
Kris A. Selka: W obecnej chwili nasza kampania ogłoszeniowa jest ograniczona, jako ze dopiero wchodzimy na polski rynek.
Ale oczywiście to się zmieni w miarę jak się będziemy rozrastać. Będzie wówczas możliwe rozpropagowanie na znacznie szerszą skalę.

pasikonik: Czy centrala planuje przeprowadzanie kampanii promujących markę Subwaya, która w Polsce nie jest tak znana, jak w Stanach?
Kris A. Selka: Subway posiada komitet pod nazwa SFAFT (Subway Franchisse Advertising Fund Trust), który zajmuje się propagowaniem lokalnie Subway Franchsingu. My jako Agenci d/s Rozwoju współpracujemy blisko z nasza siedzibą główna w Milford,CT aby ta reklama również ukazała się na polskim rynku. Komitety te już działają w Anglii, Niemczech oraz wielu innych krajach.

alka: Jadlam kilka dni temu kanapkę w Subwayu i muszę z przykrością stwierdzić, że była za sucha! Czy myślicie o specyficznie polskich gustach?
Kris A. Selka: Jest nam niezmiernie przykro słyszę te opinie, w takich przypadkach proponujemy kierowanie uwag do nas pod adres: kselka@subwaypolska.pl. My staramy się aby nasz produkt i obsłga był jak najwyższej jakości, nie zawsze jednak to można zapewnić.

basia: Czy umowę franchisingową podpisuje się na określony okres czasu, jeśli tak to ile on wynosi?
Kris A. Selka: Umowa Franchiasingowa jest podpisywana na 20 lat.

pasikonik: Dlaczego zdecydował się Pan zainwestować w Polsce: czy jest Pan potomkiem górala spod Nowego Targu, lubi Pan filmy Polańskiego, czy zdecydowały o tym jakieś wyjątkowe warunki ekonomiczne tego rynku? Zależy mi na Pana ocenie polskiego rynku franchisingu, jako Amerykanin ma Pan zapewne pewien dystans, który gwarantuje obiektywizm.
Kris A. Selka: Ja Kris A. Selka - wiceprezes jestem z pochodzenia Polakiem, w jakiś sposób jestem góralem ale z Beskidów. Mój partner Wayne Levin - prezes jest amerykaninem z 30-to letnim doświadczeniem w Subway.
Jest rzeczą oczywistą, że nie podjęlibyśmy ryzyka inwestycji na polskim rynku jeżeli Polska by nie rokowała nadziei na zwrot tego ryzyka.
Proszę spojrzeć na historie Subway. Przez prawie 40 lat Subway otwiera coraz to więcej restauracji (obecnie ponad 17830 na całym świecie) podczas gdy inne sieci zamykają swoje restauracje lub wręcz bankrutują.
Trudno nie zauważyc, ze robimy cos dobrze i coraz lepiej inaczej nie bylibyśmy tutaj.

Mateusz: Czy nie uważacie, że Wasze kanapki są za drogie? 13 zł za kanapkę - czy to nie jest zbyt wygórowana cena?
Kris A. Selka: Nie sądzimy, aby nasz produkt był zbyt drogi. Jesteśmy bardzo wrażliwi na cennikową sytuacje rynkowa. Jednak produkt, który oferujemy jest produktem najwyższej jakości i dlatego tez cennik jest właśnie taki a nie inny.

pasikonik: Zainwestował Pan w gastronomię, bo ocenił Pan, że handel w Polsce nie przyniesie równie wysokich zysków, czy po prostu kierował się Pan zaufaniem do marki Subway?
Kris A. Selka: Zainwestowaliśmy w Polsce ponieważ wierzymy w Subway, prezes pracował jako franchisobiorca oraz agent d/s rozwoju przez ostatnie 30 lat (wiadomo, że gdyby nie wierzył w metody Subway dawno by go tam nie było). Ja jestem związany z Subway przez ostatnie 10 lat no i oczywiście wierze, ze mamy najlepsze wsparcie franchisingu we wszystkich dziedzinach.
Dlatego osiągamy sukces - bo pracujemy razem i dzielimy się doświadczeniem jeden z drugim.

pasikonik: Pozdrowienia dla beskidzkich górali:)

Redakcja: Nasz spotkanie dobiega końca, prosimy o zadawanie ostatnich pytań.
Kris A. Selka: Niniejszym chciałby podziękować PROFIT system za zaproszenie nas na dzisiejsza dyskusje i spotkanie z Wami uczestnikami czatu, a w szczególności niestrudzonemu Panu Michałowi Wiśniewskiemu oraz Andrzejowi Krawczykowi.
SubSandwiches Of Polska Sp.z.o.o.
Wayne Levin - prezes
Kris A. Selka - wiceprezes

<-- WSTECZ

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0