10.01.2003

Targi Franchisingowe w Internecie

Polski Portal Franchisingowy franchising.pl zorganizował w Internecie stałe Targi Franchisingowe On-line. Patronat medialny objęła "Gazeta Prawna".

Pomysł na prowadzenie w Internecie Targów On–line został zaczerpnięty z niemieckiego portalu o franchisingu, gdzie idea takich targów cieszy się wielkim zainteresowaniem. Targi On–line mają formułę czatu na portalu z udziałem sieci wybranej przez potencjalnych franczyzobiorców.

Dynamika rozwoju franchisingu w Polsce jest wysoka. Co roku przybywa kilkanaście nowych sieci (np. 14 w 2002 roku), a po przystąpieniu do Unii Europejskiej to tempo może się jeszcze zwiększyć. Obecnie w naszym kraju działa już ponad 120 sieci franczyzowych, które obejmują każdy sektor gospodarki (handel, usługi, produkcja). Sieci franchisingowe w Polsce wypracowują łącznie 3,2 proc. wartości produktu krajowego brutto. W Polsce działa już ponad 10 tys. punktów franczyzowych, które razem z centralami sieci zatrudniają łącznie ponad 100 tyś. osób. Stanowi to 2,5 proc. wszystkich zatrudnionych w sektorze przedsiębiorstw.

Polski Portal Franchisingowy w całości poświęcony jest tematyce branżowej. Portalem zarządza spółka PROFIT System, specjalizująca się w konsultingu dla sieci franchisingowych. Najczęściej odwiedzanym miejscem portalu jest Katalog Firm Franchisingowych, gdzie każdy potencjalny inwestor może się zapoznać z ofertą kilkudziesięciu sieci. W części informacyjnej znajdują się omówienia wydarzeń z rynku franchisingowego. Na stronach portalu umieszczono informacje przydatne osobom o każdym poziomie wiedzy: profesjonalistom z branży, przyszłym biorcom licencji i studentom.

Więcej: Gazeta Prawna, 10 - 12 stycznia 2003

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0