05.02.2003

Dr Irena Eris na Targach On-line

Gościem Targów On-line była Agata Bielecka z Kosmetycznego Instytutu Dr Irena Eris.

joana: Jaka jest dynamika rozwoju sieci w Polsce (w porównaniu z konkurencją)? Będziecie inwestować za granicą?
Agata Bielecka: Żaden nasz konkurent nie rozwija sieci franczyzowej. Dynamika rozwoju naszej znacznie wzrosła z 10 Instytutów uruchomionych w ciągu 5 lat, do kolejnych 10 zaplanowanych w roku bieżącym. Planujemy uruchomienie 3 Instytutów za granicą.

pacjent: Czy zamiast iść do dermatologa można w zastępstwie pójść do waszego gabinetu? Czy jakość usług jest na tym samym poziomie co u lekarza?
Agata Bielecka: W naszych Instytutach dermatolog i kosmetyczka ściśle ze sobą współpracują. Niezależnie od tego, od której z usług deramtologicznej czy kosmetycznej klient rozpocznie korzystanie z Instytutu zostanie skierowany w zależności od dokonanego rozpoznania po badaniu skóry. Bardzo często nie ma konieczności wizyty u dermatologa.

pasikonik: Czy sprzedaż kremów w zwykłych sklepach nie zmniejsza obrotu w punktach franczyzowych?
Agata Bielecka: Sprzedaż kremów w punktach franczyzowych jest znaczną częścią ich obrotów. Od sprzedaży w punktach detalicznych różni się tym, ze klient może uzyskać najbardziej profesjonalne doradztwo.

redakcja: Proszę opowiedzieć o kryteriach weryfikacji biorców.
Agata Bielecka: 1) Zasobność finansowa
2) Świadomość marki
3) Rozumienie misji i strategii

misiek: Jaki jest podstawowy zakres usług Instytutu? Które usługi i produkty są mniej wazne, a które bardziej dla firmy?
Agata Bielecka: Są to usługi kosmetyczne, dermatologiczne, pedicure i manicure i usługi fryzjerskie.
Nie ma usług ważniejszych i mniej ważnych, ale niewątpliwie najbardziej intensywnie pracujemy nad rozwojem usług kosmetycznych.

Redakcja: Jak dobieracie lekarzy do gabinetów?
Agata Bielecka: Rekrutacje lekarzy prowadzi biorca na takiej samej zasadzie jak innego pracownika Instytutu. Cały personel przed rozpoczęciem pracy w Instytucie przechodzi 5-dniowe szkolenie wstępne, w trakcie którego podlega weryfikacji. W przypadku jeżeli ocena jest negatywna, taki pracownik nie może być zatrudniony w Instytucie. Biorca z reguły proponuje centrali kilku kandydatów do wyboru. Po szkoleniu wstępnym personel Instytutu jest doszkalany na szkoleniach dedykowanych danej specjalności. W przypadku lekarzy dermatologów w ciągu roku odbywają się minimum 4 takie szkolenia obejmujące umiejętności praktyczne i teoretyczne.

Iwona: Czy osoba, która chce kupić licencję musi mieć wykształcenie kosmetyczne lub medyczne?
Agata Bielecka: Nie musi. Wystarczy sprostać wymaganiom wspomnianym poprzednio.

mila: Czy Dermika albo inna firma, która produkuje kremy nie planuje otwarcia podobnych instytutów?
Agata Bielecka: Dermika otworzyła punkt w Warszawie, dalsze jej plany są nieznane.

Basia: Wspominała Pani o idei Kosmetycznego Instytutu Dr. Eris. Jaka jest ta idea?
Agata Bielecka: W skrócie: zależy nam na tym, by każdej kobiecie, która ma ochotę, potrzebę by zadbać o swoją urodę zapewnić zindywidualizowaną, kompleksową obsługę o najwyższym standardzie. Dlatego Instytuty zapewniają tak szerokie spektrum usług oraz stosują specjalnie opracowane standardy obsługi klienta, których celem jest osiągnięcie spełnienia wszystkich indywidualnych potrzeb klienta.

pacjent: Ile da się wyciągnąć z usług dermatologicznych w najlepszym miesiącu? Rozumiem, że jest to zimą, kiedy kłopoty ze skórą się nasilają.
Agata Bielecka: "Dobre miesiące" dla Instytutu to marzec, kwiecień i okres od września do grudnia. Obrót osiągany usług dermatologicznych w znacznej mierze zależy od renomy lekarza i zawsze jest znaczącym składnikiem obrotów całego Instytutu. Usługi dermatologiczne (poza konsultacjami) to są usługi o najwyższych kosztach preparatów. Dlatego sama informacja o obrocie nie daje pełnego obrazu o zyskach, nie do przecenienia są również zasługi dermatologa w pozyskiwaniu zleceń na usługi kosmetyczne, dlatego że większość zabiegów dermatologicznych jest kontynuowana zabiegami kosmetycznymi. wynika to ze ścisłej współpracy dermatologa z kosmetyczką mającej na celu kompleksową obsługę klienta.

Jacek: Do jakiej grupy klientów skierowane są Wasze usługi?
Agata Bielecka: Nasze usługi kierujemy do kobiet i mężczyzn (coraz częściej) w wieku 30 - 50 lat o ustabilizowanej sytuacji finansowej.

Jacek: W jakich krajach planujecie otworzyć swoje gabinety? Czy biorcami są tam Polacy czy nie?
Agata Bielecka: Naszymi biorcami bywają Polacy, ale nie jest to regułą. Większość stanowią obcokrajowcy. Intensywne działania prowadzone są w Niemczech, Stanach Zjednoczonych, na Litwie, w Rosji oraz w Kolumbii.

Apollo: Co z mężczyznami? Nie wiecie, że mężczyźni również lubią dbać o siebie? Skończyły się już czasy gdy wystarczyło nam mydło i ewentualnie pasta do zębów. Nie chcecie naszych pieniędzy? To może być pokaźna kwota.
Agata Bielecka: Ma pan rację i dlatego właśnie napisaliśmy, że naszą ofertę kierujemy również do mężczyzn.

Redakcja: Nasze spotkanie powoli dobiega końca. Prosimy o zadawanie ostatnich pytań.

mordka: Jakie nowe produkty czy usługi szykujecie na nowy sezon?
Agata Bielecka: Mamy przygotowane dwa nowe zabiegi, staramy się wzbogacać naszą ofertę odpowiadając na potrzeby rynku.

jacek: Jak konkurujecie z innymi firmami za granicą? To na pewno trudniejszy rynek niż polski...
Agata Bielecka: Jest różnie. Np. W Stanach Zjednoczonych mamy ustaloną pozycję na rynku profesjonalnym. Rosja jest terenem rywalizacji wszystkich światowych koncernów kosmetycznych, nie ma rynku ani polskiego, ani zagranicznego, na którym nie jest łatwo. Naszą siłą zawsze była wysoka jakość produktów i gwarancja efektów ich stosowania.

Redakcja: Dziękujemy p.Agacie Bieleckiej za wizytę na Targach On-line. Dziękujemy wszystkim, którzy zadawali pytania. Do zobaczenia w kolejną środę.
Agata Bielecka: Dziękuję Państwu za spotkanie i zapraszam do kontaktu ze mną w sprawie kolejnych przedsięwzięć franczyzowych.

<-- WSTECZ

Udostępnij artykuł

Komentarze na forum

0