Konkurencja dla hipermarketów
Firma powstała w 1991 roku, początkowo jako hurtownia odzieży. W 1998 roku spółka miała już sześć – siedem własnych sklepów na terenie Małopolski i powoli zaczynał kiełkować pomysł stworzenia ogólnopolskiej sieci dyskontów odzieżowych, oferujących ubrania po bardzo konkurencyjnych cenach. – Okazało się, że to był strzał w dziesiątkę – mówi Supermarketowi Polska Krzysztof Gąsiorowski, właściciel spółki. – Trafiliśmy w lukę na rynku, którą udało nam się umiejętnie wypełnić.
Podstawową ideą jest sprzedaż nowej odzieży w cenach mogących konkurować z cenami hipermarketów czy bazarów. – Tyle że nasza sieć oprócz dużych miast dociera także do mniejszych miejscowości (już od 15 tyś. mieszkańców), gdzie nie ma hipermarketów, jest za to wiele osób o niezbyt zasobnych portfelach – opowiada Supermarket Polska Jacek Starzyk z działu marketingu spółki. To zaowocowało szczególnie w roku 2002, który z powodu recesji panującej w większości sektorów gospodarki nie był przecież dla handlu zbyt dobry. To okazało się naszym atutem, bo tym chętniej ludzie zwrócili się w kierunku sklepów, w których można kupić nową odzież po naprawdę przystępnych cenach. W rezultacie liczba sklepów franczyzowych wzrosła w ciągu 2002 roku z ok. 60 do prawie 160 placówek, czyli o ponad 160 proc.
W sumie sieć SNC liczy obecnie ok. 180 sklepów, z czego ponad 20 stanowią placówki własne firmy. Krzysztof Gąsiorowski zapowiada, że do połowy 2003 roku chce osiągnąć docelowo liczbę ok. 250 sklepów w całej Polsce, przy czym liczba placówek własnych ma wzrosnąć do 60 – 70 obiektów. W przyszłości firma SNC zamierza oprzeć swój rozwój o osoby, posiadających co najmniej pięć sklepów, a stopniowo rezygnować ze współpracy z osobami, które zadowalają się zarządzaniem jedną czy dwoma placówkami.
Transakcje gotówkowe
W przeciwieństwie do klasycznych sieci franczyzowych spółka SNC nie pobiera opłat licencyjnych od swoich partnerów i jest wyjątkiem w Polsce, bo płaci swoim dostawcom za towary gotówką. Zarabia natomiast na różnicy pomiędzy ceną, za jaką właściciele sklepów kupują towary (również za gotówkę) w magazynie firmy, a ceną, którą firma SNC płaci swoim dostawcom. Ta różnica waha się zwykle od kilku do kilkunastu procent.
Sklepy sieci SNC mają zwykle powierzchnię od 60 do 180 mkw., a osoba chcąca do niej wejść, musi wyłożyć gotówkę na pierwszy towar oraz na urządzenie sklepu według standardów sieci. Przy 100 mkw. powierzchni sprzedaży nakłady wynoszą przeciętnie 60 – 70 tys. zł, z czego 10-15 tys. zł stanowi inwestycja w zmianę wyglądu sklepu, a reszta to koszt towaru. Sklepy SNC powinny znajdować się blisko ciągów komunikacyjnych, supermarketów lub targowisk.
Oprócz sprzedaży taniej odzieży polskich lub chińskich producentów, a także końcówek serii, firma wprowadza również kolekcje sygnowane własną marką Oskar, która stanowi już ok. 25 % asortymentu. Są to produkty relatywnie najwyższej jakości, choć w cenach w dalszym ciągu mieszczących się poniżej średniej na rynku.
Więcej: Supermarket Polska, str. 38, luty 2003PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Każdy może założyć przedszkole. Trzeba jednak zatrudnić pracowników, którzy mają odpowiednie wykształcenie – mówią właścicielki przedszkola Góra Uczuć.
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Sieć sklepów z alkoholem w minionym roku otworzyła znacznie więcej placówek, niż planowała. Dlaczego?
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
– Pamiętam, jak koleżanka namawiała mnie kiedyś na kupno działki i budowę domu. I przekonywała, że wcale nie trzeba mieć pieniędzy, bo można wziąć kredyt. To było olśnienie, uwierzyłam, że to możliwe – mówi Grażyna Wolszczak.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
Kultowy Laska z „Chłopaki nie płaczą”, czyli Tomasz Bajer zjechał pół świata w poszukiwaniu pomysłu na siebie. Wybrał Polskę i własną firmę SzkoleniePDR.pl – gdzie dziś wraz ze wspólnikiem naprawia i szkoli innych, jak usuwać wgniecenia z karoserii samochodów.
POPULARNE NA FORUM
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...
Hodowla psów: Trudne życie hodowcy
Znam osoby gdzie rocznie zarabiają 300 tys złotych prosze nie łżeć że hodowla się nie opłaca.