Zmiany w ofertach kurierów

Środa
26.02.2003
Specjalizacja usług to już norma
 
Ostatnie lata przyniosły kilka istotnych zmian na rynku usług kurierskich. Oferta operatorów jest stale modyfikowana, bo świadczenie usług standardowych nawet o wysokiej jakości już nie wystarcza do wykonania coraz bardziej nietypowych zleceń - uważa Puls Biznesu.

Elastyczność

Efektem pogoni firm kurierskich za coraz bardziej wyspecjalizowanym i wymagającym klientem są tzw. usługi szyte na miarę.

-Tworzenie usług dedykowanych może zapewnić firmie przewagę konkurencyjną i pozwala na utrzymanie stałych klientów-zapewnia Puls Biznesu Marek Różycki, prezes Masterlink Express.

Na rynku usług kurierskich nie brakuje ofert adresowanych do branży farmaceutycznej, mtoryzacyjnej, instytucji finansowych czy nawet producentów filmowych. Każda z nich uwzględnia potrzeby specyficzne dla charakteru działalności zleceniodawcy. Schemat działania przy tworzeniu tego rodzaju usług jest stosunkowo prosty. Usługa podstawowa jest modyfikowana i uzupełniana o działania typowe dla indywidualnych wymagań poszczególnych branż.

-Różnica między usługami podstawowymi a specjalnymi tkwi w stopniu skomplikowania i innowacyjności tej drugiej grupy. W przypadku oferty dla jednego klienta bardzo istotna jest również różnica w cenie. Warto jednak zaznaczyć, że obsługiwanie zleceń specjalnych wymaga efektywnej współpracy działu operacyjnego-wyjaśnia Pulsowi Biznesu Marek Różycki.

Usługi dedykowane często wymagają zastosowania specjalnych opakowań lub samochodów o ponadnormatywnych gabarytach.

-Zdarza się, że kurier pozostaje do dyspozycji klienta nawet przez kilkanaście godzin lub pracuje w godzinach nocnych. Niektóre usługi czynią z kuriera pośrednika, np. między instytucją bankową a jej klientem-wyjaśnia Zbigniew Twardowski, prezes MS Stolica.

Nawet w obrębie jednej branży zapotrzebowanie na dostosowanie usług do profilu działalności zleceniodawcy jest bardzo znaczne. Dlatego kurierzy są zmuszeni do różnicowania i specjalizowania usług.

Więcej: Marian Bołtryk, Puls Biznesu, Transport i Logistyka, 20 lutego 2003 rok, str. 4
Puls Biznesu

POPULARNE NA FORUM

Promocja firmy w katalogach internetowych

Jak maiłabym wybrać firmę, która ma moją firmę rozreklamować w katalogach, czy poprowadzić kampanię AdWords to zdecydowałabym się na popularnego i skutecznego...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

Może warto pomyśleć o filmie promocyjnym czy produktowym? Produkcja tego rodzaju filmów może się zająć http://www.imperiafilm.com/ z Krakowa. Dla nas zrobili...

202 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jak zareklamować mały sklep przez Internet?

Ja wynajęłam firmę https://www.grupafaro.pl/ do prowadzenia dla mnie reklam adwords w google i są skuteczni, przybywa mi wejść i klientów. Także mogę polecić, widać...

64 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Majątek pod ochroną

Apk ideas makes no representations, warranties, or assurances as to the accuracy Read More

1 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2018
Jaka reklama się opłaca?

A może tak reklama tv?

202 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Szukam szkoleń dla bezrobotnego

Szkolenia zawodowe z zakresu spawania stali czy zgrzewania termoplastycznych tworzyw sztucznych możecie zrobić w ośrodku szkolenia zawodowego MAR-PLAST ...

30 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Skuteczna i tania reklama małej firmy

Reklama na samochodzie czyli oklejanie folią to tez dobra opcja. W Łodzi okleicie m.in. w http://verde-druk.pl/ Nam oni oklejali, u nich tez zamawialiśmy ulotki i...

400 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018
Własny biznes z małym kapitałem

Jeśli ktoś z Was ma własny hotel i zastanawia się jak zwiększyć zyski z usług dodatkowych znajdujących się w hotelu to zachęcam do zajrzenia na...

229 wypowiedzi
ostatnia 23.05.2018